muuske64 ik heb ook een zoon uit een vorige huwelijk,mijn huidige man gaat er voor de volle 100% voor(gelukkig) ik vind de allementatie erg weinig,mijn ex betaald 245.- per maand, en die heeft ook geen top baan. misschien kun je via een advokaat meer proberen te krijgen. daar komt bij dat de allementatie elk jaar omhoog gaat met de indexering,misschien een advies om het op internet op te zoeken. liefs love 31
@ Katootje: Meid ik heb echt al vanalles geprobeerd! Alle uitzendbureaux wijzen me af. Ze zeggen GEEN werk voor me te hebben! Ik heb ALLES tegen volgens hun. Dus.... Maar bedankt voor je bericht meid! Liefs Marjo
@ Love31: De alimentatie is ook erg weinig! Maar me advokate raad me af om meer te vragen, omdat ze bang is dat ik dan helemaal niks meer krijg. Omdat hij aangaf dat zijn gezin in financiele problemen zou kunnen komen door de alimentatie. 93 euro! Ook zegt de advocate dat de alimentatie wordt berekend op zijn loon ten tijde van ons huwelijk. Is dat zo? Hij verdient nu veel meer! Maar hij is opnieuw getrouwd en heeft 2 nieuwe kids. Ik vecht al 14 jaar voor meer alimentatie. Steeds wordt er gezegd hem opnieuw te controleren bla bla bla... Maar er verandert helemala niks! Liefs Marjo
Muus een goede poetshulp is hier altijd welkom. Buiten het uitzendbureau is er ook nog een wereld...als je maar wilt! Je weet hoe ik erover denk. En zelf weet je ook dat ik gelijk heb, ik hoop werkelijk dat je ooit de moed vind om een stap te zetten. Maatschappelijk werk staat achter je. Wat heb je te verliezen. Zaaddonoren zijn er genoeg, ook bij de kliniek waar je nu toch al komt! Je weet me te vinden meid!
@ Katootje: Bedankt weer! Maar echt ook als poetshulp werd ik afgewezen. Ze vonden het moeilijk dat ik slechthorend/woorddoof ben. Het was vervelend dat ze er rekening mee moesten houden. Mensen....grrrr Liefs Marjo
Waar een wil is, is een weg. Al verdien je maar een paar euro per uur, financiele onafhankelijkheid is zo belangrijk!
Klopt niet Muuske, wij hebben zelf net een nieuwe draagkrachtberekening achter de rug. We hebben alle gegevens moeten overhandigen aan de bijstand waar zij haar uitkering van krijgt. In principe was dit iedere 2 jaar. Nu is er het een en ander veranderd en was dit blijkbaar de laatste maal. Probleem voor jou is, denk ik dat je dit totaal zelf moet bekostigen. Wij zijn nu al zo'n 1800,- kwijt en het is nog niet door de rechtbank bekrachtigd. Duur verhaal hoor!
@ Katootje: Dus die controleregeling bestond wel? Waarom hebben ze me ex dan nooit gecontroleerd? Bij de sociale dienst kwamen ze steeds weer met een ander smoesje! Word doodziek van alle tegenslagen! Bedankt meid! Liefs Marjo
He Muus, je lijkt me een intelligente meid.. hardhorend zei je? is vervelend...maar je hebt je verstand en je handjes toch nog? zorg goed voor jezelf en je kind meid! niemand anders doet het voor je... en onafhankelijkheid is een groot goed.. als hij je laat zitten als je ooit weer zwanger bent..ben je verder van huis.. en daar ben je te goed voor. kun je niet voor jezelf beginnen? internet winkeltje of zo? kun je alles per email afhandelen. ik geef maar een voorbeeld hoor... maar meid, je laat je toch niet zo behandelen? denk eens aan het voorbeeld dat jij je kind geeft.. niet je koppie laten hangen....wees de sterke vrouw die je al bent.. john gray zegt dat de bedrading in iedereen aanwezig is en dat je alleen het lichtknopje hoeft aan te doen..je kunt alles wat je wilt kunnen... en je kan het...! Aoife
@ Aoife: Ben slechthorend/woorddoof. Hoor het allemaal wel, maar heb moeite met verstaan. Zoiets als woordblind snappie! Bedankt voor je advies! Liefs Marjo
Zolang als jij van de bijstand een uitkering had maakte het voor jou niet uit. De bijstand vult alleen aan tot...Dus wie het ook betaald...meer dan bedrag x kreeg je toch niet. Dus voor jou op dat moment geen tegenslag. Nu had je daar profijt van gehad. Maar helaas...
Welke waarheid moet je onder ogen zien muuske? Hebben jullie dan genoeg basis om verder te gaan? Kan mij voorstellen dat die een hele moeilijke lastige situatie is. Willen jullie dan echt samen op dit moment een kind? Of denk je dat een kind een relatie gaat redden? Sorry dat ik zulke zware vragen stel, maar dit zijn dingen die in mij opkomen als ik je verhaal lees. Ik bedoel ze ook niet aanvallend muuske LIEK.
Contact opnemen met een goede advocaat. Een nieuwe berekening eisen maar denk er wel aan dat dit een hoop kosten met zich meebrengt. Hij heeft meer salaris geef je aan maar ook meer kosten. Partner plus kids te onderhouden etc. Voor een tientje meer de kosten niet waard om te maken. Maar krijg je er wel meer uit...laat je eens voorlichten. Bureau rechtshulp of zo.
@ Lieke: Weet dat je het goed bedoelt meid! Dat zullen jullie ongetwijfeld allemaal doen! Maar het blijft een hele moeilijke situatie en een hele moeilijke beslissing! Liefs Marjo
@ Katootje: Bedankt meid! Zit wel in een fijne situatie naar het schijnt. Ex die niet wil/kan betalen en nieuwe partner die niet hoeft te betalen. Ikzelf geen inkomen. Waar moet mijn meisje dan van leven? Liefs Marjo
Inderdaad die beslissing ligt ook bij jou en niet aan ons om te maken. Zal nie durven ook haha. LIEK.
Ik kan me inleven in hoe je je voelt alleen kan ik me niets voorstellen bij je situatie. Ik zou niet in de positie willen zitten waarbij je zo afhankelijk lijkt van anderen, je kunt ook je eigen geluk creeeren. Als iemand niet meer kan/wil betalen of je nieuwe partner kiest ervoor niet verantwoordelijk te willen zijn voor je dochter zou ik denken the hell with them! Ik kies voor mezelf en zorg voor mezelf en grijp alle middelen aan om dat voor elkaar te krijgen... en zo zwart/wit zou het ook moeten zijn