Als een tweede niet lukt

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Anne09, 17 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Sinds juli 2014 zijn we bezig voor een tweede. Na lang wikken en wegen gestopt met anti concepti. De eerste was onverwacht dus had ik nu gedacht snel zwanger te zijn. Maar maand na maand weer ongesteld. De laatste maanden door de verbouwing niet heel erg veel gedacht aan het zwanger worden.

Een paar dagen geleden realiseerd ik me dat mijn cyclus al heel lang duurde. Ik voelde me ook zwanger, misselijk erc. Ik had me er ook al op ingesteld omdat ik me helemaal zwanger voelde. Helaas vandaag een negatieve test in handen en kort daarna ook ongesteld geworden. De teleurstelling is deze maand zo groot :( Onze zoon gaat al bijna naar school en heeft nog steeds geen broertje of zusje.

Aan de ene kant heb ik het gevoel dat ik blij moet zijn met het kind wat ik heb en dat ben ik ook! Alleen de wens voor een tweede is ook zo groot. Hetkent iemand dit?

Deze maand al weer ronde 14 in..

2. water27

water27 Fanatiek lid

11 jan 2013
    2.733
    189
    63
    Hi Anne,
    Hier nog niet zo lang bezig als jullie maar herken mezelf wel in je verhaal.
    In een keer zwanger van ons eerste kindje, wat een geluk. Dan ga je er ergens vanuit dat je van de tweede ook vlot zwanger zal raken, maar helaas.
    Herken bij mezelf ook de gedachtes van dat je blij moet zijn met je gezonde eerste kindje.. Dat ben ik ook echt en probeer daar vaak bij stil te staan. Maar dan de wens voor de tweede.. Die is zo groot! Wij zitten in ronde zes maar bij de laatste keer ongesteld te zijn geworden kwamen toch even de tranen toen ik het moest vertellen tegen vriendlief. Die teleurstelling, alsof m'n lichaam faalt.
    Zie dat jij ook een onregelmatige cyclus hebt..
    Ben jij al bij een arts geweest? Gebruik je ovulatie testen en of houdt je je temperatuur bij?

3. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Verplaatst naar zwanger worden.

4. Jozefien85

Jozefien85 Niet meer actief

Ook hier wachten we met smart op een tweede wondertje. Bij de eerste in ronde 2 zwanger, nu alweer in ronde 8. Weet dat dit nog allemaal binnen het gemiddelde valt en ben absoluut dankbaar voor het prachtige kind dat we al hebben mogen krijgen, maar ben soms zo bang dat een tweede ons niet gegeven is. Vooral mijn dochter gun ik een broertje of zusje.

5. Monique93

Monique93 Fanatiek lid

14 aug 2015
    3.160
    570
    113
    Heel herkenbaar! Hier ook onverwacht zwanger van de 1e en nu in ronde 4, nog heeel kort maar had toch verwacht dat het sneller zou gaan. Erg he haha

Hoop dat jullie snel zwanger zijn!!

6. petitcherry

petitcherry Actief lid

26 mei 2011
    348
    0
    16
    Amsterdam
    Hoi
    Hier ook heel herkenbaar. Wij zijn ook al een tijdje bezig voor een tweede bij de eerste in ronde 2 raak maar dat blijkt dus nu echt een WONDERTJE te zijn , want heb me laten testen bij gynaecoloog omdat mijn cyclussen zo raar waren en ik blijk dus PCOS te hebben.
    Dus nu ga ik aan de Clomid om mijn eisprong te laten komen dus ben benieuwd wanneer ons tweede wonder ons komt bezoeken.

7. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Bedankt voor de reacties!
    Lange onregelmatige cyclus heb ik altijd gehad. Ik heb het wel aan mijn huisarts gevraagd, maar die vond mijn cyclus niet heel opvallend.
    Ik wil deze ronde toch met ovulatietesten beginnen om zeker te weten dat we het wel rond de eisprong doen.

Ik denk ook dat mijn zoontje het zo leuk zou vinden, dat steekt nog het meest.

8. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Herkenbaar, eerste was er meteen de eerste ronde
    Nu dus na 8 rondes een mk gehad...

Wij zijn al wel naar de huisarts gegaan, moesten bloedtest doen en vl zaadtest. Dit laatste zouden we in aug doen, maar toen bleek ik zwanger. Nav mk bij de gyn beland en die vond mijn cyclussen toch wel svhommelend, maar nog binnen de gemiddelden. Nu gaan we weer verder en als na half jr nog niet zwanger ben mogen we terug.

Ook met de vk over alles gepraat en 1-1,5 jaar is gemiddeld om zwanger te raken.
    Weet ook evht dat we met de eerste gwoon geluk hebben gehad en nu valt zeker, maar zitten nog best in de gemiddelde, dus komt goed.
    We mochten bij ha die testen doen, ivm overgewicht en vl is bijna 40

We zijn in juni gestart beiden ook met afvallen en onze eetgewoontes en vl heeft bier drinken geminderd... Dus nu gaan we zo weer verder.

9. petitcherry

petitcherry Actief lid

26 mei 2011
    348
    0
    16
    Amsterdam
    Anne09 ik vertrouw geen HA meer als het gaat om de cyclussen.
    Ik had zelf een verwijzing aangevraagd en na zeuren gekregen en daar bleek dus uit dat ik PCOS heb en ook chlamydia daardoor kan je ook niet zwanger worden dus. En twee jaar geleden had ik een spiraal laten zetten en moest de HA eigenlijk ook een test afnemen voordat je dat laat zetten nooit gebeurd en een spiraal kan chlamydia dus vergereren en verder spreiden naar boven en dus onvruchtbaar maken! En als je hem laat verwijderen moet je ook worden getest ook nooit gebeurd. Je kan dus een drager van chlamydia zijn en die spiraal heeft dat dus verergerd. Ben na een aantal klachten naar de HA geweest maar die zei ja dat hoort erbij.mik vertrouwde het niet dus vandaar de doorverwijzing aangevraagd.
    Ben zo blij dat ik het gedaan heb, want nu word er meteen actie ondernomen!

10. Meiske80

Meiske80 Fanatiek lid

13 okt 2013
    3.319
    7
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    Mijn advies zou toch zijn om de ha of gyn te bezoeken. Iig even uitsluiten of er niks aan de hand is... Maar lang wachten ken ik,bij de 1e meteen zwanger. Houd hoop!!

11. Mom2Be92

Mom2Be92 Bekend lid

17 okt 2013
    521
    4
    18
    Almere
    Hoi anne,

Ik herken dit heel goed.....ik ben ook in ronde 6 ...nu zijn we er bewuster mee bezig. Maar ik merkte iets raars aan mn eigem lijf en mijn ha vermoed nu dat ik baarmoederhalskanker heb...Dus een uitstrijkje gedaan en ik mag nu 4 lange weken wachten. Een hele andere wending genomen dan wij hadden verwacht maar ja. Ik zou als ik jou was ff langs de ha gaan...
    Hier is ons dochter gepland geweest en in de eerste ronde raak...en nu wachten we bijna 1 jaar al op een wondertje...

12. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Ik ben trouwens ook nooit voor/na de mirena getest op chlamydia. Ze vond het niet nodig gezien ik kort geleden bevallen was en dus getest.
    Ik wil het nog tot het einde van het jaar zonder hulp proberen, omdat we het toch het liefst gewoon natuurlijk zwanger worden. En ergens in m'n hoofd heb ik ook het idee dat het gewoon natuurlijk moet lukken gezien we al een kind hebben.

Frustrerend is het wel :(

13. petitcherry

petitcherry Actief lid

26 mei 2011
    348
    0
    16
    Amsterdam
    Bij mij was het ook na mijn bevalling een paar maanden later gaf borstvoeding.
    En onze eerste was ook gewoon natuurlijk. Maar wel een wondertje dus.

14. Bolleke83

Bolleke83 Fanatiek lid

23 mrt 2013
    1.352
    2
    38
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar... Hier ook in ronde 11 alweer. Bij ons zoontje was het ronde 7 raak. Ook niet heel snel, maar toen was ik 15 jaar aan de pil geweest en nu na de bevalling alleen condooms gebruikt. Dus ik had nooit gedacht dat het deze keer langer zou duren...

Wij hebben wel besloten naar de huisarts te gaan, komende donderdag hebben we een afspraak. Ik ben heel benieuwd en hoop dat ze vast gaat beginnen met wat testjes. Is wel een beetje dubbel. Aan de ene kant vind ik het fijn dat er hulp komt en we actie ondernemen. Aan de andere kant is het heel verdrietig dat dit nodig is... Maar goed, onze wens is ook zo groot!

Heel veel sterkte ermee allemaal... Hopelijk zijn we allemaal snel zwanger.

15. kimberley24

4 feb 2011
    97
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal, ook ik kan me hierbij aansluiten. Al ben ik inmiddels al wel een paar stappen verder dan jullie. Ons zoontje is inmiddels 4.5, van hem zijn we na een jaar zijn in het ziekenhuis beland en na een HSG spoeling (kijken of de eileiders doorgankelijk zijn) meteen zwanger. Ik dacht destijds oh doen we voor een 2e toch nog eens zo een spoeling maar helaas onderschat. Toen ons mannetje bijna 1 was weer begonnen en inmiddels dus 3.5 jaar verder... Ik loop nu in het ziekenhuis, we zijn onbegrepen onvruchtbaar verklaard en inmiddels is mijn 3e IUI net weer mislukt. Ik heb daar echt even heel hard om gehuild. We beseffen nu wel wat voor een wondertje ons zoontje is, we hadden heel graag de leeftijden veel dichter bij elkaar gehad, maar inmiddels maakt het ons niets meer uit. We hopen nog steeds via IUI, of IVF ons gezin compleet te maken. Heel veel succes allemaal!

16. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Ja ik herken dit. S. is van nov 2011 en sinds nov 2012 waren wij bezig voor een broertje of zusje. Het is een lange strijd geweest maar in april dit jaar had ik dan eindelijk de positieve test in handen. Inderdaad mensen zeggen snel: wees blij met wat je hebt. Natuurlijk ben je dat, maar een onvervulde secundaire kinderwens kan minstens net zo pijnlijk zijn ben ik nu achter. Geef de moed niet op en als het te lang duurt toch naar een gyn stappen. Sterkte.

17. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    Roze wolk :-)
    hoi hoi, ik weet nog heel goed ook toen ik zwanger wilde worden van de tweede en dat niet lukte hoe ellendig ik me voelde! van de eerste was ik zo zwanger! en toen ik stopte met de nuva ring om weer zwanger te worden van de tweede...en ik werd niet eens meer ongesteld, uiteindelijk na lang proberen naar de dokter geweest, naar het ziekenhuis doorgestuurd... bleek ik ineens PCOS te hebben, clomid meegekregen, maar dat sloeg voor geen meter aan... uiteindelijk na weet ik het hoe lang en weet ik het hoeveel zooi geslikt/ gespoten te moeten hebben zwanger geworden er werd mij verteld in het ziekenhuis dat ik de eerste keer mazzel had gehad met zwanger worden, want in principe zou ik uit mezelf niet zwanger kunnen worden.... ik heb een verschrikkelijke periode ervan gehad maar uiteindelijk wel een gezonde dochter gekregen... en nu zomaar ineens spontaan zwanger van de derde! ik hoop voor je dat het snel raak mag zijn voor je! weet precies hoe ellendig je je ervan kan voelen!
    succes...

groetjes riniti

18. Smitje

Smitje Bekend lid

30 okt 2012
    512
    41
    28
    Vrouw
    Hoi allemaal,

ook ik herken dit. Ons zoontje is geboren na 23 rondes, nu is het alweer ronde 20 voor zijn brusje. We hebben net alle onderzoeken in het ziekenhuis achter de rug en er is niks gevonden. Nu weer 3 cycli bijhouden en als ik dan niet zwanger ben geworden, dan weer contact opnemen. Zucht...baal er flink van. Terwijl het natuurlijk goed nieuws is dat er niks aan de hand is, baal ik toch omdat het steeds maar weer niet lukt en de teleurstellingen inmiddels weer harder binnen komen.

Succes voor iedereen! Dat er mooie uitslagen mogen volgen van alle onderzoeken en testen!!!

Groetjes, Smitje.

Deel Deze Pagina