Wel of niet zwanger?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Marjolein79, Jan 5, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marjolein79

Marjolein79 Actief lid

Sep 11, 2007
    253
    0
    16
    Het zonnige zuiden
    Ik heb zojuist een zwangerschapstest gedaan en ik kreeg twee streepjes, maar ik durf nog te geloven dat de test klopt. De reden hiervoor is dat ik gisteravond twee kleine glaasjes likeur heb gedronken omdat ik er 1000% zeker van was dat ik ongesteld zou worden. Ik weet het dom, dom dom :cry:
    Nu lees ik ook op de test dat alohol de test kan beinvloeden, ik hoeverre kan dat? kan je door twee kleine glaasjes een vals positieve test krijgen?
    En verder hoeveel invloed kan dit hebben op de baby?

Graag jullie wijsheden hierin

2. 4catsandagirl

4catsandagirl Fanatiek lid

Sep 27, 2006
    2,510
    1
    0
    Functieassistente cardiologie
    ik zou je niet druk maken. Ik wist pas met 6 weken bij mijn eerste dat ik zwanger was en had daarvoor heel veel gefeestbeest ( veel wijn), we waren ook niet bezig met zwanger worden. Tuurlijk is het beter om het te laten maar veel kwaad kan het niet hoor nu.
    En dat het effect heeft op een test? Nooit van gehoord. IK ga je voorzichtig feliciteren!

3. veertje23

veertje23 Actief lid

May 2, 2007
    333
    0
    0
    Verzorgende
    Gelderland
    Vanaf 7 weken is er pas bloedcontact met de baby heb ik me laten vertellen. Dus die 2 kleine glaasjes kunnen geen kwaad neem ik aan. Verder zou ik nu natuurlijk gelijk op gaan passen. En of alcohol de test kan beinvloeden weet ik niet.

4. Bibi23

Bibi23 Actief lid

Jan 4, 2008
    403
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Bij de tests van (oa?)sensitest staat inderdaad dat alcohol de uitslag kan beinvloeden...
    Bij de test van de DA (en van Dirx ook) staat duidelijk vermeld dat alcohol de uitslag niet kan beinvloeden.. misschien een idee om een van die te halen? Dan weet je het zeker!

Suc6!

5. Marjolein79

Marjolein79 Actief lid

Sep 11, 2007
    253
    0
    16
    Het zonnige zuiden
    Bibi, ik heb je advies opgevolgd en een test bij de DA gehaald en daar kreeg ik ook een positieve test.
    Ik ben dus zwanger!

Nu maar mijn banner gaan aanpassen....

6. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

Nov 3, 2007
    1,968
    1
    0
    NH
    gefeliciteerd!
    geniet ervan,
    lefs miek

7. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    gefeliciteerd
    en over dat alcohol gebruik wat je had genuttigt zou ik me niet druk om maken , het kindje neemt nu nog niks van je op.

voor dat ik wist dat ik zwanger was ben ik in een zwembad een paar keer van de wild water baan gesjeest en er is niks gebeurd heb nu een prachtige dochter
    (als ik wist dat ik zwanger was had ik het niet gedaan maar dat heb jij vast ook wel)

8. Bibi23

Bibi23 Actief lid

Jan 4, 2008
    403
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Hai Marjolein!

Wat fijn! Gefeliciteerd!

Geniet ervan :D

Share This Page