Dag 19: 5 september heb ik volgens de testen dus een eisprong gehad. Ik heb 'm ook gevoeld. Vandaag heb ik echt een kater en niet van alcohol ofzo. Ik heb de laatste dagen weinig geslapen, dat weet ik. Ik heb vandaag dus veel druk op mijn hoofd en dat is tussen de middag over gegaan naar hoofdpijn. Sinds de middag heb ik ook krampen in mijn buik. Ik voel mij niet happy dus. Kan dit normaal zijn na een eisprong?
Dit is heel normaal hoor meid! Het is gewoon ovulatiepijn. Dit is bij elke voruw verschillend. Het kan een sort doffe pijn zijn in de gehele buikzone. Dit wordt veroorzaakt door de groei van verschillende follikels in de eierstokken. Je voelt dit door je hele buik omdat de follikels meestal in beide eierstokken groeien. Ook kan je een scherpe pijn aan een kant voelen. Dit zou het moment kunnen zijn dat de follikel barst en de eicel vrijkomt. Je daadwerkelijke eisprong dus. Als laatste kan je kramp krijgen. Dit wordt waarschijnlijk veroorzaakt door de vloeistof die vrijkomt bij de eisprong. Nergens om je zorgen over te maken dus! Gr. Dreamygirl
Ik dacht dus de 19 mijn eisprong te hebben en we hebben ook geklust. Gisteren waren we allebei te moe, om nog te vrijen en vandaag kan vanavond pas. Vanmorgen gaf mij Persona voor de tweede maal achtereen een ovulatie symbool aan. Zullen we er nu net naast geprikt hebben???! Potverdorie, dat maakt weer onzeker zeg.
Bij mij gaf de persona vaak 2 keer een ei-symbool, alleen dan wel achter elkaar. Ik begrijp dat er bij jou een dag tussen zit? Ik ben gestopt met de Persona omdat ik het gevoel kreeg dat hij er vaak naast zat. Hij pakte standaard 2 dagen en deze waren iedere maand hetzelfde terwijl het staafje echt wat anders aangaf. Heb je het teststaafje afgelezen?
Ik heb zelf nog geen ovulatietesten gebruikt maar lees wel vaak verhalen, net zoals die van Zwitsal, dat het niet altijd betrouwbaar is. Als jij zeker weet dat 05/09 je ei gesprongen is, was je s avonds volgens mij te laat...tenzij er nog wat zaadjes in je baarmoedermond lagen van de dag ervoor ofzo, een eitje leeft volgens mij 12 uur.
@zwitsal De symbolen kwamen twee dagen achteréén (dag 20 en 21). De eerste dag gaf het staafje het goed aan én ik heb nog twee ovulatie testen gedaan van twee verschillende merken. + Het gevoel van ovuleren en de positieve testen, geeft mij dit een gerust gevoel. Alleen vandaag geeft ie dus ook weer een O-symbool en die had ik niet verwacht. Het staafje en andere ovulatie testen geven aan dat de ovulatie voorbij is. Dag 19 (5 sept) voelde ik de ovulatie en dag 20 (6 sept) en 21 (7 sept) kwam er dus op de Persona een O-symbool te staan. En wat ik weet is dat de Persona altijd een dag achter loopt i.v.m. bla bla (nou ja dat is wel bekend).
Dag 18 en dag 19 hebben wij dus gesext, maar niet dag 20 en dag 21 kan nog komen . Sperma moet volgens mij 2 á 3 dagen houdbaar zijn.
Ik denk dat je wellicht nog een kansje op een zwangerschap hebt hoor, als de zaadjes nog leefde en je eicel ook...en als die ook daadwerkelijk gesprongen is...spannend meis!
Och ik hoop het zo, dat we nog goed zitten. Het zou toch wat wezen, dat je er nét naast zit. Ik heb mijn banner weer in een vind ik saaie banner veranderd, maar dan ziek ik tenminste weer, hoeveel dagen ik nog moet aftellen. Duim, duim, duim, duim, duim.
De Persona is eigenlijk gemaakt om niet zwanger te worden he, vandaar dat dat ding op safe gaat zitten, mocht je ei iets later zijn gewoon lekker vrijen als je zin hebt, en niet op 1 lucky shot gokken, is het beste!