Als je weer in verwachting bent en je hebt hiervoor een miskraam gehad krijg je dan eerder een echo om te kijken of alles goed is? Daar ben ik namelijk benieuwd naar. Ookal zit ik nu in een miskraam wil het toch weten. Wie weet dit?
Hoi, hoe gaat ie? me2 is zwanger momenteel en zij heeft het getroffen dat wanneer ze onrustig wordt dat ze dan vaker mag langs komen als gepland, zou dit niet een beetje aan de VK of GYN liggen? Liefs Jette
Hoi Jette Ik heb weer ff een korte update geschreven. Onder het kopje bij mij is het mis. Het zou best aan de vk of gyn kunnen liggen. Ik ga dan gewoon bellen of ik eerder terecht kan. Maarja eerst maar eens afwachtenof ik weer zwanger kan worden he? Kusjes
Hoi verzorgingsmiepje, Jammer...zo verdrietig als het mis gaat. Ik wens je heel veel sterkte. Neem de tijd om dit een plekje te geven. Ik weet niet of dat een standaard regel is, een vroege echo. Ik kan je alleen vertellen hoe het bij mij gegaan is. Ik heb 2x MK gehad. Heb bij de 2e zwangerschap geen extra vroeg echo gehad. Ik weet nu sinds enkele dagen dat ik opnieuw zwanger ben (6 weken) en heb gisteren de VK gebeld. Omdat ik 2x MK heb gehad mag ik nu al met 8 weken een echo maken. Hopelijk beantwood dit een beetje je vraag. Kike
hoi miep, ik kreeg met 7 weken mn eerste echo omdat ik erg onzeker was na mn MK , daarna heb ik iedere week n echo gehad wegens bloedverlies, en omdat ik daarvoor n MK had hegad vonden ze t toch wel beter om iedere week even te kijken.
Op 11 juli 2005 kwamen wij er middels een echo achter dat ons kindje met 5 weken al gestopt was met groeien. 10 dagen later zette de miskraam spontaan in en precies 2 weken na de eerste echo zat ik weer bij de vk omdat hij altijd na een miskraam dmv een echo wilde kijken of alles weer schoon was. (vond ik erg fijn) Hij gaf toen ook aan dat ik bij een volgende zwangerschap mocht bellen voor een vroege echo. November 2005 en ik zit met angst,beven en blijdschap te kijken naar en positieve zwangerschapstest. Ben wat in paniek want 2 dagen eerder heb ik bij de tandarts een flinke dosis verdoving gehad. Ik ben mijn huisarts en die weet me te vertellen dat zo'n verdoving geen kwaad kan. De volgende dag bel ik de vk en op 13 dec 2005 mag ik al komen voor een echo, ik ben dan 7 weken. Het is een inwendige echo geweest waarop we meteen (dit keer wel) een kindje zagen met een hartslag. En met 12 weken kreeg ik gewoon nog een echo. Groetjes en heel veel sterkte met het verwerken van ieders verlies. Anita
Ondanks een MK krijg ik de echo toch pas rond de 10 weken. De vk gaf aan dat je bijvoorbeeld bij de 7e week kunt zien dat alles goed is, maar dat het in de 8e week alsnog misgaat. In de periode rond de 8e week schijnt het nogal eens mis te gaan. Vind het eigenlijk ook wel prima zo.
Dat vind ik persoonlijk wel een goed punt. Ik heb zelf wel een vroege echo gehad en ik vond dat heel erg fijn. Maar het enige wat je dan weet, is dat het op dat moment goed is. Morgen kan het dan al weer heel anders zijn.
KLopt wat Jette hier eerder heeft geschreven over mij in dit topic. Mijn gyn zei meteen na de mk dat ik hem moest bellen als ik weer zwanger was omdat we dan een echo met circa 7 weken gingen doen. Is ook gebeurd nu. Volgende echo zou met 11 weken zijn maar mocht bellen als ikhet tussen 7-11 weken niet zou uithouden. dat heb ik gedaan met 9 weken en mocht meteen komen. Beide echo's waren goed en gaf me echt rust, nu nog 1 week en hopelijk is alles dan nog steeds helemaal goed! Maar het ligt echt volkomen aan je gyn of VK wat ze wel en niet doen.
Hoi Me2 Ik kan mij heel goed goed voorstellen dat je het niet uithoudt. Dat zou ik ook hebben. Dus mocht ik weer zwanger zijn, dan vraag ik of ik eerder een echo mag doen met 5-6 weken. Ookal is dat een moment opname. Probeer er van te genieten me2. Ik zal voor je duimen dat alles goed blijft gaan! Liefs
Ik heb van de verloskundige ook te horen gekregen dat als ik weer zwanger ben, dat ik dan bij 7 weken (of eerder) al mag komen. Op zich vind ik dat wel heel erg fijn, maar nu was ons kindje ook gestorven bij 8,5 week. Dus dan weet ik dat ik er nog steeds niet zeker van zou zijn als ik een echo krijg bij 7 weken. Pfff, als ik weer zwanger ben zou ik volgens mij pas weer gerust zijn als ik heel veel weken zwanger ben! (en dan waarschijnlijk nog niet voor de 100%)
Ik heb dus ook aan mijn gyn gevraagd wanneer ik dan een echo zou krijgen als ik weer zwanger zou zijn.. ze zei dat ze het hier in het ziekenhuis pas bij 8 weken doen.. dus ik zou nog even moeten wachten.. Ik zou liever zien dat het wat eerder is maar ja.. Het verschilt toch echt per gyn of vk denk ik..
Ik kreeg van mijn verloskundige te horen dat ik bij een volgende zwangerschap al met 6 weken voor een echo mag. Misschien is dit bij mij zo omdat ik twee lege vruchtzakjes had en dat kun je met 6 weken al zien..... Vind het wel een gerustellende gedachte dat ik dan eerder mag komen, het is geen garantie dat alles goed gaat, maar dan weet ik in ieder geval dat ik niet weer tot tien weken loop, met misschien wel weer een leeg vruchtzakje.... Groetjes Monique