hoi, Ik vroeg me af of er mensen zijn die overgestapt zijn van hypo-allergene voeding naar standaard. Ik geef sinds ongeveer 4 weken na de geboorte hypo-allergene voeding van Friso. Hiervoor gaf ik borstvoeding. Nu is mijn zoontje ruim 9 weken oud; hij weegt 4,6 kg (is 4 weken te vroeg geboren) Hij drinkt nu 6 flessen van 150+5 omdat hij ook 's nachts nog een keer komt. Dit is nog geen liter, maar komt aardig in de buurt (ong. 950 cc) Voor zijn gewicht zou hij veel minder mogen drinken. Nu weet ik dat hypo-allergene voeding licht verteerbaar is. Er is niet echt een reden waarom ik hypo-allergeen zou moeten gebruiken (wel heeft mijn vriend een beetje last van hooikoorts en ik in de zomer een beetje last van eczeem op mijn handen). De verloskundige heeft de hypo-allergeen gegeven toen ik ging afbouwen met borstvoeding. Ik heb het idee dat als hij een wat zwaardere voeding krijgt (de standaard dus), dat hij minder zou drinken en misschien wel zou doorslapen (hoeft nog niet hoor, maar zou natuurlijk wel fijn zijn) Ook het consultatiebureau raadde aan het met standaard te gaan proberen. Nu heb ik dit vorige week geprobeerd. Ik heb 1 schepje hypo-allergeen vervangen door 1 schepje standaard. Na zijn voeding gaf mijn zoontje opeens 2 enorme stralen over (dat projectiel spugen); dit heeft hij 1 keer eerder gehad, ergens in het begin toen hij 4 a 5 weken was of zo. Nu weet ik natuurlijk niet of het komt door die standaard voeding, maar ben wel gelijk weer gestopt. Durfde het ook niet meer. Ook leek het wel of hij vervolgens een paar dagen meer last had van krampen. Hij heeft over het algemeen vrij veel last van zijn buikje; misschien was de voeding wel te zwaar??? Maar 1 schepje is niet echt veel. Zal ik het weer gaan proberen???
Ik was ook in de eerste instantie begonnen met hypo-allergeen, op advies van de kraamhulp.Maar toen ik het ging navragen, en er bij ons helemaal geen allergieën voorkomen, kon ik dus best op standaard overgaan. En dat is hier zonder problemen gelukt. Eigenlijk gewoon van het een op andere flesje.
hoi, heb zelf ook BV gegeven tot 3 mnd en daarna overgestapt naar friso hypo, ze raden hypo geloof ik aan omdat die het beste overeenkomt na de BV maar dat weet ik niet meer zeker, bij ons op het Cb zieden ze ook dat we maar gewoon over moesten stappen naar standaard geprobeerd en gedaan maar net als wat jij omschrijft geen succes, een aantal bultjes en veel overmatig spugen en krampen, weer terug naar hypo en geen problemen meer, nu gaan we inmiddels wel over naar standaard 2 want ze is bijna 6 mnd, net als jou langzaam opgebouwd en vandaag bij de laatste voeding kreeg ik wel een reactie dus maar even aankijken morgen.. persoonlijk zou ik dus zeggen hou het lekker bij de hypo als ie het er goed op doet en stap tegen die tijd gewoon over, wij hadden geen goede reden gekregen van het CB waarom wij standaard moesten gaan geven met uitzondering dat het geld zou besparen????? nou liever 3euro in de week meer kwijt dan een spugend kind met krampen maar dat is mijn mening... succes groetjes non
Ik zou ook gewoon de hypo blijven geven, zeker ook als jullie beide ergens last van hebben en hij meteen al een reactie gaf.. Dat doorslapen komt vanzelf.. Misschien kun je 'm snachts minder gaan geven of misschien een speentje?