heyhey.. vanmorgen bij de huisarts geweest... Hier moet ik over 4 weken weer terug heen! Mijn urine was goed en me bloeddruk was 125/60??? Is dit goed? normaal si ie anders.... volgens mij. Zijn er meer dames die tot en met de 10 weken naar de huisatrs gaan en daarna pas naar de verloskundige? En luisterd de huisarts ook naar het hartje de volgende keer? Wie weet een antwoord want dat vraag ik me echt af...
De huisarts zei dat ik terug moest komen bij tien weken. Ik heb uitmezelf toch meteen de VK gebeld en een afspraak geregeld. Ik ben dus ook niet meer bij de huisarts geweest eigenlijk. Ik zou niet weten waarom, de VK doet alles, meten, wegen, hartje luisteren vanaf week 8 en formulieren samen invullen. Mijn huisarts zei namelijk dat ik eerst bij hem moest langsgaan bij tien weken en daarna pas de VK regelen. Nou ik heb dus gedaan wat ik zelf wou en dat was bij 6 weken al de VK geregeld en ik kon snel terecht en bij 8 weken de echo. Zo hadden mijn vriendinnen het namelijk ook gedaan. Het is maar wat je zelf wil denk ik.
Bij ons gaat het allemaal via de huisarts, ook de zwangerschapscontroles. Eigenlijk vind ik het niets. Hij heeft elke keer maar 2 minuten tijd en daarna moet ik weer 4 weken wachten. Maar ja als ik een verloskundige ga zoeken moet ik perse in het ziekenhuis bevallen, want de huisarts is de enige die bevallingen doet in ons dorp.
Bij ons is het zo dat ik naar de huisarts ging en ze zo iets had, van oké urine controleren op suikers, even noteren in je dossier wanneer je uitgeteld denkt te zijn en de rest handelt de VK af. Bij ons doet de dokter dus eigenlijk niets. Zelfs geen zwangerschapstest.
Je bloeddruk is prima. Misschien een heel klein beetje aan de lage kant, maar echt niets om je zorgen over te maken. Ze kijken vooral naar het tweede getal. Als dat tussen de 90 en 60 in zit, is het goed. Zit je daarboven of eronder, dan is íe pas te hoog of juist te laag. Bovendien is je bloeddruk in het begin van je zwangerschap meestal iets lager.
Ik ben alleen bij de ha geweest om een verwijsbrief te halen voor de verloskundige. Ik vond het echt verspilling van mijn tijd. bHij deed verder helemaal niets, ja, mij feliciteren . Over 1,5 week voor het eerst naar de verloskundige, dan ben ik bijna 11 week...
Ik ben alleen naar de huisarts geweest omdat ik zo vreselijk duizelig was, maar er bleek niets aan de hand te zijn, had last van de hitte. (leuk voor de komende dagen dus ) Ook hier doet de huisarts niets, zelfs de zwangerschapstesten vinden ze onzin, want de thuistest is net zo goed en goedkoper. ik ga overigens wel pas met 10 weken naar de verloskundige (laat dat nou eindelijk volgende week al zijn ) Groetjes Daphne
dus het is helemaal niet zo gek maar ik ga iets eerder dan 10wkn weer naar me huisarts \{net voor mijn vakantie} en dan hoop ik snel bij de verloskundige terecht te kunnen...
Ik had mijn had gebeld op te zeggen dat ik eindelijk positief had getest. had de assistente aan de lijn. Vertelde dat ik posi had getest, en ze feliciteerde met er ermee, heel lief en gemeend. Toen ik vfoeg wat ik verder moest doen zei ze dat ik de vk moest bellen voor een afspraak, en daar kan de 19e heen. Hoef dus verder niet bij de HA te zijn.
Ik had toevallig al voor iets anders een afspraak bij de HA op maandag, toen heb ik op zaterdag ervoor positief getest. Hij heeft me toen alvast naar het ZH gestuurd voor uitgebreid bloedonderzoek (hetzelfde wat je bij de VK krijgt). Toen ik toen anderhalve week later bij de VK moest zijn, was die uitslag al binnen en dat vond zij heel fijn. Maar was dus toeval, anders was ik ook niet naar de HA gegaan.
hoi, ik heb ook de huisarts gebeld toen ik positief testte. Ik mocht langskomen en hij heeft mij gewogen, bloeddruk gemeten 110/65 en heeft samen met mij de uitgerekende datum bereken. Ook heeft hij mij gewogen (60) en een uitgebreid bloedonderzoek gedaan. We gaan 01 augustus verhuizen en hij wilde mij voor die tijd nog even zien, of alles dan nog goed is. Dat vond ik heel attent van hem. Uit het bloedonderzoek is gebleken dat ik een ietwat verhoogde bloedsuiker heb, wat ik straks aan de vk kan doorgeven.
Ik heb de huisarts niet eens gebeld Een vriendin van me was rond dezelfde tijd bevallen... (als we goed nadenken heb ik mijn test gedaan terwijl haar meid geboren werd (zelfde tijd en dag hihi)) en die was bij een VK praktijk en wist van haar dat ik daarheen kon bellen als het zo ver was, dus eigenlijk mijn huisarts niet meer gesproken... sindsdien loop ik bij de VK
ik heb de huisarts niet eens gebeld. Gelijk de vk. Huisarts is niet leuk dus wil ik ook helemaal niet heen. Maar ik had een vraagje. Sinds januari 2006 mag je bij ons met 8 a 9 weken voor het eerst bij de vk komen. Eerst was dat 12 weken. Maar nou vertelde ze me dat ze dan nog niet naar het hartje gaan luisteren, maar een intake en papieren voor de echo voor 13 weken meegeven. Is het bij iemand wel standaard dat er bij 8 weken naar het hartje geluisterd wordt en is dat dan gewoon op de buik te horen of een andere manier?
@ Silly: Ik ben de eerste keer met 9 weken geweest, alleen intake. Met 10 weken de termijnecho gehad, ook niet naar het hartje geluisterd. Met 11 weken bij de gyn komen en hij heeft de eerste keer het hartje geluisterd
Toen mijn thuistest positief was heb ik mijn huisarts gebeld en die zei kom gelijk maar even langs doen we hier ook nog even testje voor de zekerheid en die was ook positief. Volgens hem kon ik gelijk een afspraak maken met de VK en dat heb ik dan ook gedaan. Huisartsenpraktijk niet meer van binnen gezien.
@silly: het is zeker niet standaard dat ze gaan luisteren naar het hartje. Die van mij deed het op mijn verzoek omdat ik het heel graag wou. En toen zeiden ze dat ze alleen zouden kijken want het was te vroeg voor een hartje. Het zag er uit als een cashew noot maar toch zag je een piepklein puntje kloppen toen zei ze dat dat het hartje was maar dat het te vroeg was om het te kunnen horen. Dus wij zagen het hartje kloppend bewegen zeg maar. Maar niet gehoord met acht weken.
Ik ben helemaal niet bij de Huisarts geweest. Toen ik 5 weken zwanger was heb ik de Verloskundige gebeld voor een afspraak en die 1e afspraak was met 8 weken. Gr Otje