ff een vraagje

Discussie in 'De lounge' gestart door veghelsemeid, 15 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. veghelsemeid

veghelsemeid Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.083
    0
    0
    huisvrouw
    veghel
    hey dames,

heb ff een vraagje,

Lorenzo,de oudste voelde kei warm aan,

dus dacht ff tempen,was 39.9

maar hij drinkt wel,en heb hem een zetpil gegeven

maar zouden jullie wel voor de ckerheid de huisarts bellen?

2. noukie89

noukie89 Niet meer actief

ik zou hem ieder uur ff tempen en als het omhoog gaat bellen

3. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Met een zetpil moet de koorts wel zakken, ik zou in de gaten houden of hij
    1. goed drinkt
    2. goed plast.
    3. dat de koorts niet langer dan 2 dagen aanhoud (zo hoog dus)

Maar goed, ik denk dat je dat het beste zelf aanvoelt. Sterkte met je kleintje :(

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Zou hem idd even in de gaten houden qua temp. Zetpilletje geven. Zolang hij nog goed drinkt, plast en goed aanspraakbaar is zou ik niet gelijk de huisarts bellen.

5. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    als de koorts binnen een uur niet zakt, ondanks de paracetamolzetpil. Dan zou ik de dokter bellen.
    Nu nog niet..

En als hij niet drinkt kun je ook waterijsjes proberen (tip van mijn huisarts)

6. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Mijn jongste heeft een periode om de 2 weken hoge koorts gehad, het toppunt was 41.2. We zijn met hem naar het ziekenhuis gegaan, en ze hebben hem onderzocht maar er is niets naar voren gekomen.

Waar ik op lette oa: Is dat de koorts opeen gegeven moment wel ging dalen, hem niet te dik aankleden, dat hij allert bleef, veel drinken (eventueel eten) aanbieden, en zijn plasluiers in de gaten houden.

Beterschap, kinderen die ziek zijn is altijd zo onwijs zielig en als moeder wil je het dan gewoon overnemen.

7. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    zou de ha nog niet bellen, maar ik bel sowiso heel weinig. Maar ik neem aan dat hij ouder dan 1jaar is en dan mogen ze 3 dagen goeie koorts hebben als ze goed blijven drinken en plassen!

8. veghelsemeid

veghelsemeid Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.083
    0
    0
    huisvrouw
    veghel
    ja lorenzo is nu 2jaar en 3maanden

thnxs voor jullie tips

ik hou het sow wie sow goed in de gaten kwa drinken en luier

tot nu toe heeft hij goeie natte luiers

9. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

houd hem ook in de gaten als de zetpil straks is uitgewerkt! Als de zetpil uitgewerkt is kan de koorts ineens omhoog schieten en heb je het risico van koortstuipen, beter is als je met zetpillen bent begonnen om er dan mee door te gaan. Sowieso is koorts goed omdat het helpt om het lichaam het virus te laten overwinnen.

En natuurlijk hem in de gaten houden wat betreft allert zijn, niet suf worden, genoeg drinken, plassen. Eten is niet erg als hij daar geen zin in zou hebben als hij maar goed drinkt.

10. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Mijn middelste kreeg ook ineens bijna 40 graden heb toen wel de ha gebeld omdat ze al 2 weken tussen de 38,5 en 39 had en ook een atibiotica had. 3 dagen later heeft ze nog 38.5. Ze drinkt veel maar plast bijna niet. Maar van het ziekenhuis hoeven ze maar 2 keer per dag te plassen.

Deel Deze Pagina