Overtijd; toch ff vragen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Daphne, 17 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daphne

    Daphne Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Dag dames,

    Het is nogal een lang verhaal, maar ik wil het toch even kwijt.

    Zoals jullie in mijn banner kunnen zien ben ik vier dagen overtijd. Maandag 6 februari werd ik 's middags misselijk. Toen ik thuiskwam werd dit veel erger en kreeg ik ook buikpijn. 's Nachts heb ik vier uur wakker gelegen met buikpijn vlak boven mijn schaambeen en lage rugpijn, ook komend vanuit mijn buik. Omdat ik dacht dat er wellicht in een vroeg stadium iets mis was gegaan ben ik naar de huisarts geweest. De huisarts vermoedde een beginnende zwangerschap of een virus. In het geval van een virus zou ik diarree moeten krijgen. Ik heb geen diarree gehad, alleen verstopping. Als ik buikpijn bleef houden moest ik terugkomen. Verder mocht ik niet paardrijden of tillen en moest ik rustig aan doen.

    Zaterdag 11 februari ben ik voor de zekerheid toch even naar de huisartsenpost gegaan. Ik had namelijk nog steeds buikpijn, maar een stuk minder erg. Ik had buikpijn helemaal onder in mijn buik, bij iedere stap die ik zette, waardoor ik liep als een oud dametje. Verder had ik ook pijn als ik ging zitten, op het moment dat ik met mijn zitvlak de zitting raakte. Gekeken is of het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap kon zijn en dit was niet het geval. Mij werd aangeraden de 14e te testen, op mijn NOD.

    De 14e had ik dus mijn NOD. Ik ben niet ongesteld geworden. Ik had met niet aan het advies gehouden rustig aan te doen en ben gaan shoppen. Ik had buikpijn en dit werd steeds erger. Ik dacht dat ik ongesteld ging worden. Ik merkte dat als ik ging zitten, het een stuk minder werd. Ik ben dan ook gestopt met shoppen en rustig gaan zitten. De kramp is toen weggezakt, naar een hele lichte kramp. Als je er niet op let, voel je het bijna niet.

    Ik ben nu dus nog steeds niet ongesteld. Ik heb iedere dag lichte kramp en ben al anderhalve week misselijk. Mijn buik is opgezet (maar niet hard zoals bij een ongesteldheid). Verder heb ik ook geen pukkels, zoals wanneer ik ongesteld zou moeten worden, mijn huid is helemaal schoon. Ik heb iedere dag het gevoel of er een ballon in mijn buik zit. Het geeft een gevoel dat mijn blaas vol is, maar dan zonder de aandrang. Ik heb ook moeite met eten, door de misselijkheid. Ook heb ik al sinds mijn NOD steken in mijn borsten en zere tepels. Verder heb ik (vooral aan het einde van de dag) hoofdpijn. Ik heb anders eigenlijk nooit hoofdpijn.

    Is er nog een kans dat ik toch zwanger ben?
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    Hoi Daphne,

    die kans op zwangerschap is er zeker. Heb je al getest?

    Mirjam
     
  3. Daphne

    Daphne Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ja, dat is het m dus. Ik ben vandaag vier dagen overtijd, maar test negatief.
     
  4. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    Hoi Daphne,

    dan adviseer ik je om over drie dagen weer te testen. Misschien was deze cyclus langer dan je gewend bent of je wordt (helaas) toch nog ongesteld. Succes met afwachten!

    Mirjam
     
  5. bengel

    bengel Niet meer actief

    ik heb ook last van wat Daphne mailt, ik ben inmiddels 13 dagen overtijd, maar dit is tevens de 1e maand dat ik gestopt ben..
    waarschijnlijk zal ik wel ongi worden, maar wanneer? is er iets datg de ongesteld heid kanbevorderen..misscien domme vrfaag, maar ik voel me zo niet goed meer..ohJA heb 2 keert getest, laatste keer bij 8 dagen overtijd..
    weet je iets mirjam???

    gr Bengel
     
  6. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    Hoi Bengel,

    het eerste half jaar na pilgebruik zie je vaker dat de menstruatie heel onregelmatig komt. Je cyclus is als het ware in de war. Dit is op zich niet erg. Als je er last van hebt is er wel wat aan te doen. Maak een afspraak met je huisarts, hij kan je medicijnen geven om je menstruatie op te wekken.

    Mirjam
     
  7. bengel

    bengel Niet meer actief

    bedankt mirjam, ik ga maandag meteen een afspraak maken, want heb de gehele dag krampen, ik word er gewoon sjaggie van..

    fijn weekend
    Bengel
     

Deel Deze Pagina