Cyclus na curettage

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Lientje, 13 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik heb een vraagje over mijn cyclus.

    Ik heb 12 januari een curettage gehad, ik was toen bijna 10 weken. Het kindje was op 8 weken gestopt met groeien en had geen hartslag. Is er op de een of andere manier te zeggen wanneer ik mijn eisprong zou krijgen? En mijn mentruatie Mijn normale cyclus is 28 dagen. Ik heb na de curretage in eerste instantie geen bloed gezien, na 2 dagen heb ik een paar dagen gebloed.

    Ik zou heel graag door willen gaan en opnieuw willen proberen zwanger te raken, maar ik ben nu nog steeds niet ongesteld, terwijl ik anders de klok er bijna op gelijk kan zetten. Eigenlijk hoop ik dat ik helemaal niet meer ongesteld word natuurlijk, maar testen geven negatief aan.
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    Hoi Lin,

    het is lastig te zeggen hoe lang je cyclus nu zal zijn. Soms duurt een cyclus na de curettage wel 6-7 weken! Dus je zult nog even geduld moeten hebben. Ik hoop voor je dat je direct weer zwanger bent.

    Mirjam
     
  3. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Bedankt voor de snelle reactie. Maar mocht mijn cyclus 6 a 7 weken zijn, betekent dat dan ook dat ik mijn eisprong bij 3 of 3,5 week zou moeten hebben?
     
  4. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    Hoi Lin,

    je zult je eisprong dan ook later hebben. In de meeste gevallen duurt het na de eisprong 14 dagen voor je ongesteld wordt. Let op of je op een gegeven moment meer slijmverlies hebt, dit kan een teken zijn van de eisprong. Maar zeker zo'n eerste cyclus na een curettage kan echt helemaal anders zijn dan je gewend bent.


    Mirjam
     
  5. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ben gisteren ongesteld geworden, dus ben benieuwd of ik nu weer regelmatig ben. Nu nog een vraagje. Ik eet precies dezelfde dingen als voorheen, maar ben toch zwaarder aan het worden (broeken gaan moeilijk dicht) Kan dit iets met die miskraam te maken hebben?
     
  6. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Lin, dat heb ik ook gehad. Ben echt een paar kilo aangekomen.

    Ben nu weer fanatiek aan het sporten en het is er al weer bijna af. Ik vond het ook opvallend.

    Pim
     
  7. Japke

    Japke Bekend lid

    1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Lin en Pim,

    Er is bij mij niet zo'n duidelijke relatie met een miskraam en kilo's aankomen. Het enige wat het zou kunnen zijn, is dat de hormonen nog niet helemaal uit je lichaam zijn, wat ervoor zorgt dat je nog wat aankomt. Het lichaam heeft ook na een curretage tijd nodig nodig om weer de oude te worden. Dit zie je ook aan het herstel van je cyclus.
    Dat is wat ik kan bedenken.

    Inderdaad sporten, goed gevarieerd eten, voldoende water drinken zou toch weer snel tot je normale gewicht moeten leiden.

    Groetjes,
    Japke
     

Deel Deze Pagina