Té (?) beweeglijk?!

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Kiz, 22 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiz

    Kiz Bekend lid

    21 nov 2005
    973
    0
    0
    Hallo!
    Ik ben nu 18 weken en 3 dagen zwanger, en voel al vanaf week 14 leven in mijn buik (erg vroeg dus voor een eerste zwangerschap! Maar wel heel leuk! :) ). Het kindje is erg beweeglijk! Vaak 'begint' ie als ikzelf rustig ben, maar soms ook niet. Afgelopen maandag heb ik de hele dag gewerkt (in de kinderopvang, dus veel staan, lopen, bukken, tillen, kortom erg in beweging!). Ik heb de kleine de hele dag, van 's ochtends tot 's avonds, gevoeld!
    Is dat niet een beetje té??? Of kan dat verder geen kwaad??
    Ik hoor altijd dat je moet waken wanneer je je kleintje een dag niet voelt, maar ik vraag me af wat zo'n 'overdaad' aan beweing te betekenen kan hebben...

    BVD
     
  2. Japke

    Japke Bekend lid

    1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Kiz,

    Het is een goed teken, dan zit je kindje lekker in z'n vel. Het is niet te veel en het kan absoluut geen kwaad. Ook heeft het niet een bepaalde betekenis, het is een aanwezig kindje.

    Waarom we ons alleen zorgen maken als je kindje niet voelt of veel minder? Ik vergelijk het altijd met een ziek mens/kind, als je ziek bent ga je stil op bed liggen. Als een kindje zich niet lekker voelt, gaat hij een stuk minder bewegen of voel je hem zelfs niet bewegen. Dat zou dan een reden voor ons zijn om een extra controle te doen.

    Geniet er van, groetjes,
    Japke
     

Deel Deze Pagina