FF en ovutesten

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by mamavanbrandon, Jan 26, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamavanbrandon

mamavanbrandon Bekend lid

Nov 17, 2009
    627
    0
    0
    leidster op kinderdagverblijf
    Hai,

Ik hou al de hele maand mijn temperatuur goed bij..
    Ook doe ik elke dag een ovu test (vanwege onregelmatige cyclus, heb geen idee wanneer mijn ei moet komen)..

Nu zegt FF dat ik mijn eisprong al gehad heb, terwijl de ovutesten (sensitest dipsticks) allemaal nog hartstikke negatief zijn geweest tot nu toe.. ik zal mijn temp kaartje hier onder zetten..

2. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,056
    2,193
    113
    Brabant
    hmmm, ik vind je tempkaartje nog niet overtuigend hoor. als je temp de komende dagen boven je basale temp blijft, dan lijkt het er wel op.
    temp je elke dag op dezelfde tijd en VOORdat je uit bed komt en meteen als je wakker wordt??

3. mamavanbrandon

Nov 17, 2009
    627
    0
    0
    ja ik zet altijd mijn wekkker om 6uur 's ochtends en dan temp ik gelijk (met een slaapkop :))!

4. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

May 6, 2008
    2,068
    0
    0
    Even kijken of je temp zo hoog (of hoger) blijft de aankomende 2 dagen.
    Is dat zo, dan kan je uigaan van een eisprong op dag 14 !

Je temperatuur vertelt je dat je ZEKER een eisprong hebt gehad, een ovu-test zegt alleen dat je in een piek zit waardoor je eisprong KAN komen, maar geeft nooit garantie dat hij daadwerkelijk ook zal springen!

Je temp is dus je zekerheid!!!

5. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,056
    2,193
    113
    Brabant
    ah ok, dus daar ligt het niet aan. dan ziet je kaartje er wel goed uit en sluit ik me bij astrid aan!

6. mamavanbrandon

Nov 17, 2009
    627
    0
    0
    dus het kan zijn dat mijn ovu-testen negatief aangaven, terwijl ik wel mijn ei had?

7. mamavanbrandon

Nov 17, 2009
    627
    0
    0
    ik had trouwens gister van dat hele rekbare, dikke, doorzichtige slijm..

8. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

May 6, 2008
    2,068
    0
    0
    Vruchtbaar slijm (dat rekbare) komt altijd rond je eisprong/vruchtbare dagen!
    Ik heb het nooit voor mijn eisprong gehad, maar vreemd genoeg vaak erna of tijdens ;)
    Schijnt ook heel normaal te zijn ;)

En ja, soms komt het voor dat ovu testen negatief aangeven, zij reageren namelijk op het hormoon (de LH-piek) en als jij deze piek (die ook heel kort kan zijn) net gemist hebt met testen, kan je dus negatief testen maar wel een eisprong hebben ;)

Succes verder

Share This Page