Ik werk sinds 5 maanden bij een bedrijf waar ik relatiegeschenken inpak. En dat doe ik 18 uur per week. De rest wordt aangevuld door het UWV ( WAJONG) Weet iemand hoe het zit met de uitkering ( WAZO), of je daar recht op hebt ook als je niet werkt en tot je kind naar school gaat thuis blijft? Hopelijk weet iemand van jullie hier een antwoord op. Edit Moderator: Verplaatst naar zwangerschap & werk
wat ik weet is dat je als alleenstaande moeder recht hebt op een uitkering en je mag dan thuis blijven tot je kindje naar school gaat. werk je een aantal uren wordt dit gekort op je uitkering.
Dat je thuis mag blijven tot je kindje schoolgaand is is niet meer zo, die regels zijn veranderd, je hebt direct na je zwangerschapsperiode sollicitatieplicht tegenwoordig, tenzij je om medische/psychische redenen niet kunt werken, ik neem aan dat je niet voor niks een WaJong uitkering hebt?
Voor ik werk had gevonden was ik van 80 tot 100% arbeidsongeschikt. En nu werk ik op een sociale werkplaats, en zal mijn WAJONG uitkering houden. Maar ik hoor ook iets over WAZO maar dat weet ik niet precies wat dat is. Of je dan thuis mag blijven en gewoon doorbetaald krijgt. Ik ben geen profiteur of zo,maar wil gewoon graag voor het kind zorgen als het komt, en het er is. Ik werk graag waar ik nu werk, maar een kind opvoeden is me grootste wens. En zonder dat zal het niet gaan ben ik bang
Hoi, even heel zwart-wit: ik denk dat iedereen, nouja veel dan, graag thuis willen blijven en doorbetaald krijgen als er een kleine is. Ik denk dat je het gedeelte van de Wa-jong dat je nu krijgt behoudt als je stopt met werken en de rest niet. Tenminste, dat zou ik eerlijk vinden! Succes ermee Ennuh ook hiermee kunnen ze je bij de MEE helpen!
waartom vraag je het niet even naar bij je uitkering instantie! ik denk dat ze je daar alles kunnen vertellen! succes grtjes