Ik werk sinds 5 maanden bij een bedrijf waar ik relatiegeschenken inpak. En dat doe ik 18 uur per week. De rest wordt aangevuld door het UWV ( WAJONG) Weet iemand hoe het zit met de uitkering ( WAZO), of je daar recht op hebt ook als je niet werkt en tot je kind naar school gaat thuis blijft? Hopelijk weet iemand van jullie hier een antwoord op. Edit Moderator: Verplaatst naar zwangerschap & werk
wat ik weet is dat je als alleenstaande moeder recht hebt op een uitkering en je mag dan thuis blijven tot je kindje naar school gaat. werk je een aantal uren wordt dit gekort op je uitkering.
Dat je thuis mag blijven tot je kindje schoolgaand is is niet meer zo, die regels zijn veranderd, je hebt direct na je zwangerschapsperiode sollicitatieplicht tegenwoordig, tenzij je om medische/psychische redenen niet kunt werken, ik neem aan dat je niet voor niks een WaJong uitkering hebt?
Voor ik werk had gevonden was ik van 80 tot 100% arbeidsongeschikt. En nu werk ik op een sociale werkplaats, en zal mijn WAJONG uitkering houden. Maar ik hoor ook iets over WAZO maar dat weet ik niet precies wat dat is. Of je dan thuis mag blijven en gewoon doorbetaald krijgt. Ik ben geen profiteur of zo,maar wil gewoon graag voor het kind zorgen als het komt, en het er is. Ik werk graag waar ik nu werk, maar een kind opvoeden is me grootste wens. En zonder dat zal het niet gaan ben ik bang
Hoi, even heel zwart-wit: ik denk dat iedereen, nouja veel dan, graag thuis willen blijven en doorbetaald krijgen als er een kleine is. Ik denk dat je het gedeelte van de Wa-jong dat je nu krijgt behoudt als je stopt met werken en de rest niet. Tenminste, dat zou ik eerlijk vinden! Succes ermee Ennuh ook hiermee kunnen ze je bij de MEE helpen!
waartom vraag je het niet even naar bij je uitkering instantie! ik denk dat ze je daar alles kunnen vertellen! succes grtjes
Het lijkt me stug dat je doorbetaald krijgt als je vrijwillig thuis blijft. Dat wil iedereen wel, voor een kind zorgen en ondertussen doorbetaald krijgen. Ik sluit me aan bij cindy21: neem contact op met je uitkeringsinstantie.
euh, niet iedereen wil dat... Ik zit nu al best wel een tijdje in de ziektewet, en ik vind mijn dochter helemaal geweldig, maar ik wil stiekem toch graag weer gaan werken. Gewoon weer tussen andere mensen zijn. Nu kan ik het gewoon niet, en dat is ook frustrerend. Maar ik zou ook het UWV even bellen en navragen hoe het zit.
Hoi, Een wazo uitkering is een uitkering in het kader van de wet arbeid en zorg. Vanuit deze wet wordt het zwangerschaps- en bevallingsverlof betaald, het is dus eigenlijk de "gewone" uitkering die de meeste vrouwen krijgen. Die duurt ongeveer 16 weken, 6 weken voor je bevalling en 10 erna (grof gezegd ), daarvoor en erna houdt je waarschijnlijk (volgens mij) gewoon de uitkering die je nu hebt. Op de site van het UWV (http://www.uwv.nl/particulieren/ziek-of ... index.aspx) kun je daar meer over lezen. Je hebt er recht op als je aan bepaalde voorwaarden voldoet: *u heeft een baan; *u krijgt een uitkering bij UWV (WW, Ziektewet of loongerelateerde uitkering WGA); *uw bevalling is binnen 10 weken na het einde van uw dienstverband of uw recht op een van bovengenoemde uitkeringen bij UWV; *u werkt minder dan 4 dagen per week als alfahulp of als huishoudelijke hulp voor een particulier. Dit geldt vanaf 1 januari 2007. Hoop dat je hier wat aan hebt, zou idd even het UWV bellen of op de site kijken. Groetjes Rosa