ff geeft ei te vroeg aan, of.., wie snapt dit?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door silsa, 19 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. silsa

silsa Bekend lid

21 sep 2009
    762
    1
    0
    bouwkundig freelancer
    Randstad
    Even een vraagje. Ik begrijp namelijk niets van mijn tempkaartje. Ben bang dat deze maand een beetje kansloos word doordat we op het verkeerde moment geklust hebben. Op de dag van de eerste posi ovu test, (2 dgn posi getest) geeft ff m'n eisprong weer. Temp is niet heel hoog (zie ook vorige maand) Ik ben zo stom geweest om te stoppen met ovu testen. Nu achteraf denk ik dat m'n ei op dag 15 was. Is dit heel raar gedacht of zal FF toch gelijk hebben? Wie wil er even meekijken?
    305969 Ovulation Charts

Alvast bedankt.
    Sil

2. silsa

silsa Bekend lid

21 sep 2009
    762
    1
    0
    bouwkundig freelancer
    Randstad
    Iemand een idee? Begin hoe langer hoe meer te twijfelen aan m'n logica. Ovutest een dag voor dag 15 was nl spierwit. Vind het zo vreemd..

3. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Hoi Silsa,
    Ik denk eigenlijk ook dat ff verkeerd zit en dat je ei op dag 15 geweest is. 36,6 is blijkbaar een temp die bij jou hoort gezien je daar in de eerste week ook vaak op uitkomt. Wijzen andere symptomen op je ei van dag 15?

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Je kunt even kijken of FF je kruis verplaatst als je de gegevens van je ovulatietest weghaalt....Probeer dat eens?

5. silsa

silsa Bekend lid

21 sep 2009
    762
    1
    0
    bouwkundig freelancer
    Randstad
    Ha meiden, bedankt voor jullie reacties. Heb inderdaad even gespeeld met de gegevens. Als ik beide posi ovutesten weghaal, dan geeft ff geen kruis maar zegt tussen dag 11 en 14. Als ik de tweede posi test laat staan, dan zegt ff tussen dag 12 en 14. Met alleen 1e posi test of beide, geeft hij het kruis op dag 11en zonder stippelijn, dan is hij echt zeker toch?.

Als het dan toch voor dag 15 'moet' zijn dan lijkt dat inderdaad logisch, maar blijf het raar vinden, zeker tov temp van de vorige ronde.

Helaas voel ik m'n eisprong niet, en ook niet erg duidelijk qua slijm. Ben bang dat we moeten afwachten.

Onwijs bedankt! En hopelijk mag jullie geduld snel beloont worden!

Liefs

6. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Ik ben het met Zoe eens wat betreft je gemiddelde temperatuur, maar ik zie ook dat je soms niets ingevuld hebt of dat de gegevens aangegeven staan als 'discarded', ik weet niet of FF dat automatisch gedaan heeft vanwege het tijdsverschil of dat je dat zelf gedaan hebt? Ik geef FF met de beschikbare gegevens geen ongelijk dat de site het kruis op dag 11 neerzet. Ook lijkt het me dat je normaal gesproken maar eens per maand positieve ovu-testen kunt hebben?

Ik zou het dus, hoewel ik enige twijfel niet raar vind, toch op dag 11 houden. En de volgende maand, indien nodig, elke dag tempen op hetzelfde tijdstip, bij voorkeur vlak voor je opstaat. Dat kan meer duidelijkheid geven.

7. silsa

silsa Bekend lid

21 sep 2009
    762
    1
    0
    bouwkundig freelancer
    Randstad
    Ha assje,

Bedankt voor je reactie. Ik er vanuit dat die 'discarded'' wel klopt qua temp. Ik temp wel eens een aantal keer half uurtje, uur later om het verschil te zien. Vaak is het gelijk of 0,1 hoger. Aantal dagen 3,6 of hoger heb ik nooit in het eerste deel van m'n cyclus. Wel heb ik het eerste deel vaak uitschieters en onregelmatige temp. Denk dan toch dat die 2e posi ovu test niet klopt en dag 11 de eisprong is.

2e keer in cyclus een posi test hebben kan wel. Dan stond je ei op springen maar heeft dat dan niet gedaan en doet dat alsnog. Maar dan had ik op dag 14 geen nega test moeten hebben.

Tnx!
    Sil

Deel Deze Pagina