FF geeft geen kruis?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Lizzy14, 26 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

#1 Lizzy14, 26 feb 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 feb 2012
    Een vraag aan alle expert ;)

Ik heb vorige maand voor het eerst eens met FF gewerkt en ik meende dat FF een kruis zette op 27/1 terwijl ik mijn eisprong op 31/1 dacht te voelen.
    Nu ben ik deze maand weer bezig met temperaturen en ik kijk ik nog eens naar het kaartje van vorige maand. Ik zie geen kruis meer.. Begrijp ik nou goed dat FF geen eisprong heeft kunnen ontdekken?

Want als FF geen eisprong ontdekt, begin ik wel te snappen dat ik na 16 maanden nog geen positieve test heb gezien..

My Ovulation Chart

(voelt koud zweet uitbreken en grijze haren ontstaan)

2. Jazzlyn

Jazzlyn Niet meer actief

Hij ziet inderdaad geen eisprong. Heb je wel eens een positieve ovulatietest gehad?

3. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

Hoi Jazzlyn,

Bedankt voor je reactie.
    Ik gebruik al tijden geen ovulatietesten meer omdat ik mijn eisprong altijd voel/dacht te voelen.
    Ik heb ze in het verleden wel gebruikt en heb mijn LH-piek altijd wel gevonden.
    De reden dat ik nu temperatuur is omdat we over een aantal weken naar de ha gaan en ik bij een evt. doorverwijzing alvast een tempkaart wilde hebben.
    Doorgaans heb ik een regelmatige cyclus van 28/29 dagen.

Misschien dat ik me toch wat beter moet houden aan elke dag op hetzelfde tijdstip testen, dat het daardoor nu een vertekend beeld geeft..

4. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik zie een overduidelijke eisprong, ik denk dag 16, Maar twijfel er niet aan dat hij geweest is hoor.

5. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

Dank Babke, dat komt overeen met wat ik voelde en zelf ook dacht.
    Stom he, alleen omdat een computerprogramma weigert een rood kruis te zetten twijfel ik ineens aan alles ;)

Ik ga nu eerst maar eens afwachten wat de ha wil gaan doen.

6. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Wel balen hoor dat het zo lang voor jè duurt. Hopelijk gaan ze iets voor jullie doen? Hoe lang ben je al bezig?

7. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Oh zie het al. 16 maanden. Is lang inderdaad.

8. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Denk dat je eisprong is geweest op dag 16, kan dat kloppen ?

Het is beter om elke dag op hetzelfde tijdstip te tempen.. ik heb door onregelmatig tempen weleens gehad dat FF mijn eitje pas gevonden had toen ik m'n menstruatie invulde, lekker handig :p

Maar ik was toen ook in de stress. ;)

9. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

@Babke: 16 maanden inderdaad. Ach, als je er op terug kijkt vliegt de tijd. Het wordt nu gewoon eens tijd om te kijken of de zwemmers van lief misschien zijn laid back karakter hebben en lekker aan het begin blijven dobberen zonder ook maar een mm te zwemmen :D

@Slunae: jij denkt ook dag 16, dat is fijn!
    Ik zal wat trouwer om 6 uur tempen. Ben wel blij dat het herkenbaar is.
    Wat ontzettend spannend voor jou meis! Wanneer mag je testen?
    Ik ga knoeperd hard voor je duimen!

10. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Jaa echt proberen hoor! 3 kwartier later tempen kan meteen al je temp doen stijgen of dalen. Waar staat je nieuwe tempkaartje van deze maand? Nu bijna bij je eisprong ?

Hier is het heel spannend ja! Mag 5/6 maart testen. Ik had wel een laat eitje, dus m'n cyclus wordt iets langer als het goed is. Lief, dankje!

11. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

My Ovulation Chart

Dit is die van deze maand. Mijn cyclus is wat van de rel en daardoor mijn eisprong te vroeg. Ook direct gemist daardoor.
    Nou ja, gezien de afspraak bij de ha vind ik het deze maand niet zo heel erg.

Ik vind het super spannend voor je! De laatste wachtweek is dus aangebroken.
    Ging het traject bij jullie snel of hebben jullie veel met wachttijden te maken gehad?

12. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Hoelang is jouw cyclus gemiddeld ? Lijkt mij niet dat je eisprong al geweest is hoor!! Heb je ook al andere tekenen gehad ? Ovulatiepijn ? Vruchtbaar slijm?

Yes, laatste wachtweek.. heb al wel menstruatie-achtige krampjes sinds 5 dpo.. vind ik wel wat vroeg al.. maar het kán natuurlijk iets anders zijn ;) Wacht het rustig af...

Wij hadden afgelopen zomer alle onderzoeken gekregen, en ook de HSG baarmoederfoto, daarna afgesproken om nog 6 maanden zelf te proberen. We waren toen ook nog maar iets meer dan 1 jaar aan proberen. Toen die maanden voorbij waren konden we meteen starten met IUI. IUI heeft meestal geen wachttijden. Voor IVF is dat wel vaak anders. Tis ook maar dat ik mijn mond heb open getrokken hoor, want toen we op gesprek kwamen na die 6 maanden, zei ze, ik stel voor dat we in mei beginnen met IUI.. :( Dus ik zeg, in mei? Dan zijn we 2 jaar bezig.. Da's wel een beetje kuukkuuk.. Toen zei ok, kom volgende week dan maar. Haha.

p.s. Zie mijn tempkaartje, dan zie je ook voor de eisprong pieken en dalen, denk dat FF gewoon in de war is bij jou nu ;)

13. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik denk dat je een uitschieter gehad hebt, net als ik in het begin van mijn huidige cyclus. Ik dnek dat nu je eitje ook nog komt.

14. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

Gemiddeld zo'n 28 dagen. Ik heb maar 1 of 2 keer een uitschieter gehad. Wat ik toen merkte was dat als ik in januari een late eisprong had, ik in februari een hele vroege had. Net alsof herstelt mijn cyclus zichzelf weer. Ik meende overigens mijn eisprong ook te voelen vrijdag. Mocht ik deze week niets meer merken dan ga ik er maar vanuit dat hij geweest is.

Hmm ik heb jullie kaartjes even bekeken en misschien dat jullie toch wel gelijk hebben! Dan het zekere maar voor het onzekere nemen en nog even doorgaan :D

@Slunae: er gaat dus nog best even tijd overheen. Goed dat je hebt doorgezet en dat je alsnog direct kon beginnen! Ik hoop echt dat 3x scheepsrecht is.

15. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik zie nu dat ik mijn uitschieter discarded had, maar die was dus 37 graden. Dat is normaal gesproken een echte na eisprong temperatuur voor mij. Maar ik denk dat mijn lijf een beetje van de leg was doordat het vruchtje afgestoten is ofzoiets. Heb nu ook mega veel creamy vloed. Dat heb ik normaal nooit zoveel en zeker niet zo vroeg in de cyclus.
    Ik ben heel benieuwd of zo'n afgestoten vruchtje nog effect heeft op de cyclus. Ik hoop dat hij echt niet langer wordt. Ik vind hem al zo lang.

Wat trouwens ook kan, ik merk altijd dat mijn temp. eerst even omhoog schiet voordat hij zijn dip heeft. Misschien heb je nu je dip wel.

16. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

Ik kwam vanochtend wederom op 36.3
    FF probeert nog fanatiek een kruis te zetten maar ik geloof dat jullie hebben. Wel bizar dat ik mijn eisprong vrijdag ook meende te voelen. Ik ben benieuwd wat het dan is geweest en voel me een beetje suf ook.

@babke: een cyclus van 5 weken is idd lang, het kan ook allemaal niet snel genoeg gaan hè.
    Verdrietig dat het toch niet zo mocht zijn afgelopen maand. Hopelijk heb je snel een knaller van een test en blijft het frommeltje dan lekker zitten.

17. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik heb op cd 17 van de cyclus waarbij het bij mij zelfs 40 dagen was heel de dag een kramp gevoel gehad. Ff plaatste er ook een kruis. Ik wist zo zeker dat hij geweest was. Zelfs toen mijn temp omhoog ging van de werkelijke ovulatie dacht ik, zie je, ik ben wel zwanger, want de temp stijgt nu door. Maar negatief testen. Pas toen ik ongesteld werd, werd het kruis wel goed neer gezet. Nou, dat was giga frustrerend, want ik had niet meer geklust daarna.

Ja, het was vervelend. Ik denk maar dat het niet goed genesteld is en dat mijn mans zaad mijn ei in ieder geval weet te vinden. Dus we kunnen zwnager worden in ieder geval en zijn niet allergisch voor elkaar. :)

18. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Had je misschien de dag ervoor een wijntje op of iets dergelijks? Die uitschieter van mij was met de carnaval namelijk.

19. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

Dat is wel een mooie gedachte. Knap dat je dat kan, de teleurstelling zal er niet minder om geweest zijn..

Ehm ja dat is wel een goeie, ik had inderdaad 2 wijntjes op de dag daarvoor die behoorlijk verkeerd gevallen waren.
    Ook vandaag was mijn temp weer 36.4 dus er lijkt weer niets aan de hand :)

20. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Dan zou ik hem lekker discarden.

Het valt me trouwens wel op dat buitenstaanders er best stom op kunnen reageren. Ik ben voor mijn gevoel echt zwanger geweest, al was het maar kort. Een streepje en 2 dagen overtijd. Ik vind het zelf geen vmk omdat het vrij snel was, meer een afgestoten vruchtje, maar het doet niet minder pijn op dat moment. Ik heb het een vriendin vertelt (die notabene zelf net moeder is, maar ging bij haar in ronde 2 al) en mijn moeder. En beide hebben dan zoiets van. Ja maar dan was je toch nog helemaal niet zwanger. Het was pas 2 dagen. Ja hallo, ik merkte al een week dat er iets gaande was hoor.

Die vriendin vertelde weer over een vriendin van haar die nu in cyclus 11 zwanger is geworden. Nu vindt zij dus dat sommigen zo hysterisch doen, zoals zij het noemt. Er zoveel mee bezig zijn. Dan praat ze dus over die vriendin die bijna een jaar bezig was een vriendin die al 2 mk's heeft gehad bij 5/6 weken het afgelopen jaar.

Vrij snel tempen en ovulatietesten doen vind ze onzin, maar ja, als mensen dat nu fijn vinden. Ik vind het prettig om het gevoel te hebben dat ik een beetje de teugels in handen heb. Natuurlijk weet ik dondersgoed dat ik dat neit heb. Maar daardoor ben ik er minder mee bezig, dan dat ik me steeds moet afvragen, wat voel ik nu? Ei? Nu weet ik dat mijn ei er is. Maar goed, ga het er met haar dus maar niet meer over hebben. Voelde me er achteraf alleen maar rotter door. Dan vraag ik me af. Ben ik er ook teveel mee bezig?

Nu zit ik pas in ronde 4 of 5 hoor, weet het niet eens precies. En ik houd me best rustig, maar het is zo makkelijk om te oordelen over een ander. Ik merk dat als ik anderen probeer te helpen op het forum, ik er toch mee bezig kan zijn, maar doordat ik dan niet op mezelf gefocust ben, ik het toch los kan laten. Ik heb ook het gevoel dat het pas van de zomer raak zal zijn. Dus heb nu ook zoiets van, we zien het dan wel weer. En dan schuif ik het in gedachten vast naar de winter haha.

Zo dat ben ik even kwijt. Hoe ga jij er mee om?

Deel Deze Pagina