ff geklaagd over de super de boer hier

Discussion in 'De lounge' started by zonnetjes, Feb 16, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Mijn zus haar antwoord (toen midden 20, tijdens een pakje sigaretten kopen) op de vraag of ze wel 16 was door het baliemeisje:

'Ben jij zelf eigenlijk 16?'

Ik heb me werkelijk rot gelachen :)

2. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Dat vind ik nou mateloos irritant en ook niet erg netjes tegenover de volgende klant. Ik bedoel je hoeft het niet gehaast op te ruimen, maar om het nou bewust rustig te doen vind ik een beetje ver gaan. Soms heb ik wel eens mensen voor mij die bewust tergend langzaam hun boodschappen in het karretje doen ,terwijl ik bijvoorbeeld 1 pak melk heb en er niet langs kan omdat ze hun karretje bewust in het pad laten staan. Ik denk altijd maar zo er zit zo'n schotje en dan kunnen er boodschappen van 2 mensen liggen. Tegen de tijd dat de 3e klant komt is de 1e vaak al weer weg en zet je karretje ook wat verder en niet bewust in het pad laten staan en dan inpakken. Hier bij de Ah gaat het meestal erg goed :D

@ Ts, wel goed dat je het gezegd hebt tegen de cassierre. Sommigen zitten namelijk echt extreem snel door te werken.

3. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    hier is het bij de c1000 zo
    sta je met een kinderwagen beginnen ze al te zeuren dat je de boodschappen niet onder in de kinderwagen mag leggen (euh hoe moet ik het mandje vast houden dan) :rolleyes:
    sta je bij de kassa zitten ze te zuchten als het te lang duurt voordat je de boodschappen onder de kinderwagen op de band hebt staan
    en te zuchten en te hijgen en te doen dat het zolang duurt voordat je het weer onder de kinderwagen hebt ingeladen

wat mij ook mateloos iriteer is dat ze er zo hard mee gooien dat de hleft gebroken is als je het wil opeten

4. moes

moes Fanatiek lid

Jul 20, 2006
    2,765
    9
    38
    niet elke supermarkt heeft zo'n schotje!
    en als ik toevallig eens naar de ah ga, waar wel zo'n schotje is,
    dan ga ik echt wel aan de kant als de klant na mij sneller is/minder boodschappen heeft.

5. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Haha ok ,had het verkeerd begrepen. Excuus :D

6. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,797
    28
    48
    noord holland
    Ik vind het ronduit aso als zo een muts achter de kassa maar door blijft scannen en proppen! Zo wordt mijn brood, mijn koekjes, mijn chips, mijn vleeswaren..allemaal GEPLET! Ik ben dan niet zo rap als de andere helft de band nog op moet, maar mijn brood is aan de andere kant al platgedrukt!

En over de kinderwagen..ik kan dan alleen bij de brede kassa, die ook voor rolstoelen is. Die is vaker dicht dan open! Heb daar een swat van gezegt: kreeg me een grote bek, dat zij ook recht op pauze hadden en ik dan maar om moest lopen met de kinderwagen! Dus ik: dus rolstoelers hebben geen rechten hier? Lekker klant vriendelijk!

pff..sommige supermarkten! hihihi

kus miek

7. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier alleen maar een pluim voor onze buurtsuper (spar), ze staan je altijd even vriendelijk te woord.

8. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

Apr 16, 2008
    10,390
    30
    48
    Hier bij de lidl hebben ze geen band.
    Maar denk maar niet dat de cassiere wacht als jij nog bezig bent met je spullen inladen hoor!
    Vorige keer deed ze weer de spullen van de volgende klant neerzetten terwijl ik nog bezig was.
    Dus ik denk, ik zal je krijgen!
    Ik pak doodleuk de spullen van die andere klant in mijn boodschappen tas.
    Je had die cassiere moeten zien kijken :)
    Maar het heeft wel geholpen!

En ja, ik heb de spullen natuurlijk aan die andere klant teruggegeven :)

9. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    hier ook zo als ik met de kinderwagen door een andere kassa moet moet ik dat ding optillen omdat ie er niet tussen door past

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier gebeurd het ook hoor het brood word gewoon onder de flessen fris gelegt etc.ik word er ook altijd pissig over maar ja wie ben ik denk ik dan maar.

ook met bier halen voor de verjaardag. werd werd gevraagt op legetimatie.ik was er niet helemaal bij dus ik vraag nog is een rijbewijs ook goed. nou dat kon maar dan moest ze wel even de leiding gevende roepen. dus ik geef mijn rijbewijs en de leiding gevende komt pakt mijn rijbewijs.en gaat opzoek naar mijn geboorte datum nou ik mocht de krat mee nemen.maar achteraf denk je ook van duhhh een rijbewijs!

11. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    :rolleyes:

12. k3lly

k3lly Fanatiek lid

Feb 1, 2008
    2,091
    2
    38
    Female
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Hier geen problemen met de AH de kassiérés zijn allemaal super vriendelijk en heel geduldig, ze stapelen hier altijd te vleeswaren op, zodat je het makkelijker kan opbergen, en ze zorgen altijd dat flessen liggend op de band liggen, brood wordt altijd aan de voorkant van de band gelecht evenals chips, zodat er niets geplet wordt. Nee ik ben super tevreden over ons kleine appietje.

13. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Ja is ook van de zotte in dit land...je geboorte datum zouden ze gewoon duidelijk erop moeten zetten! Kost allemaal tijd zo'n gezoek steeds.

:)

14. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Bij de lidl en de aldi ben ik er al aan gewend dat je haast geen tijd krijgt om in te pakken. ik voel me dan ook vaak opgelaten. Maar ik merk het nu ook al bij supermarkte nals super de boer. Ik begrijp je frustratie en dan als zo'n vrouw ook nog zegt ach ik zeur niet zo snel dan zou ik het helemaal gehad hebben. Net of je er niks van mag zeggen grrr

15. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Als ik alleen boodschappen ga doen dan laat ik me door niemand opjagen. :)
    Dan wacht iedereen maar tot ik klaar ben, ik laat een ander ook op hun gemak alles inpakken en betalen.
    En als iemand achter mij staat die haast heeft.... jammer dan, er zijn ook andere kassa´s open. :)

16. 894hi

894hi Niet meer actief

hier hebben wij de hoogvliet en als 17 jarige ben ik toen in (zoetermeer) geweigerd , ik mocht geen boodschappen doen omdat er al scholieren binnen waren en ik ook een scholier zou zijn ... t ging zo ik loop de hoogvliet binnen pak netjes een mandje en heb mn boodschappenlijstje in mn hand staan er 2 mutsen bij de ingang met elkaar te praten ik loop verder hoor ik opeens HEY HEY HEY terugkomen jij! er zijn al scholieren binnen :| ik liep dus gewoon verder ja weet ik veel dat ze t tegen mij hebben daarna ook dikke ruzie gehad met ze omdat ze me dus tijdens het winkelen uit de winkel kwamen zetten jemig man.. sinds dien ben ik bij die hoogvliet nooit meer geweest.

nu verhuist naar rijswijk daar ook de hoogvliet nooi problemen gehad alleen veel vakkenvullers die je overal voor je poten lopen! maar een groot voordeel bij deze hoogvliet ik reken dan alles af bij zo een zelfscan en als er zo een belletje gaat dan zijn ze er ook meteen en uuh zo een computter is veel aardiger voor je en rustiger dan zo een kassameisje die alles maar zo snel mogelijk weg wil hebben wand dan kunnen ze weer verder beppen.

hier gister trouwens bij de AH met die voetbalplaatjes vraagt ze wil je voetbalplaatjes .. ik nja doe maar (spaar ze niet maar oke ..)

en die gene achter mij haalt voor 3 euro boodschappen en zegt ja aah mag ik ajb. een paar voetbalplaatjes van je wand vorige keer had ik heel veel en kreeg ik ze niet wand ze waren op geloof ik.

zegt dat snuggere meisje ja hoor voor hoeveel had u ongeveer uitgegeven ? zegt zij geen iedee maar wel veel... krijgt ze en hele hand met die kaartjes mee dat je echt denkt van jezus man als je ze wel spaart hoef je niet eens wat te kopen en je kijgt ze al :S

17. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

Apr 1, 2008
    1,402
    0
    0
    regio rotterdam
    Ik heb ff dit hele topic gelezen en moet zeggen dat ik het heel interressant vind om te lezen, ik ben zelf nl kassiere ;) Bij zo'n winkel waar ze altijd zo snel zijn en alles op elkaar proppen (zal hier de naam niet noemen ivm geheimhouding van bepaalde regels)
    Ik probeer altijd zo vriendelijk mogelijk te zijn, wacht meestal tot de mensen hun spullen op de band hebben gezet voor ik begin met scannen, Doe voorzichtig moet appels, peren, ander groente en fruit en met beschuit en brood e.d. , oude mensen wacht ik geduldig op of help ik regelmatig met inpakken.. Zie mezelf dan ook als een goede klantvriendelijke medewerker.....;)

MAAR: wat veel klanten niet weten is dat er een enorme werkdruk heerst bij de diccounters. Dat er een bepaald aantal aanslagen per uur van je wordt verwacht en heb je dit niet, dan moet je maar heel snel harder gaan doorwerken (wat dus niet gaat als mensen niet snel inpakken) Dit is ook de reden waarom discounters geen lange kassaband hebben na het scannen, om mensen te "dwingen" om hun spullen snel in te pakken.
    Wij hebvben pas een cursus gehad over verkoop van tabak en alcohol. We moeten als we denken dat iemand jonger is dan 18/20 jaar, bij twijfel altijd legitimatie vragen. Vele meiden van 14 zien er tegenwoordig al bijna uit als 18, dus het is moeilijk te zien. Een supermarkt kan een inmense boete krijgen als ze verkopen aan iemand die jonger is dan 16.
    Dit ff alleen om uit te leggen waarom sommige dingen zo vervelend zijn in supermarkten.

Maar, ik ben zelf ook moeder en vind het ook stom als iemand van de bewaking me verteld dat ik een karretje moet nemen terwijl in met een buggy loop... en dat ik dus niet zo snel kan inpakken omdat ik alles eronder moet leggen en dit dus niet zo makkelijk gaat als in een karretje... en dan moet de kassiere maar ff haar geduld tonen ;)!

18. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    Oh nee, hè, vroeg ik juist laatst aan de caissière waarom ze in hemelsnaam altijd wachten totdat ik alles op de band heb. Omdat het klantvriendelijker zou zijn. Zo zag ik het dus niet, ik dacht dat die meiden gewoon geen zin hadden om wat harder en sneller te werken :oops: . Ik wil juist opschieten!

Sorry caissières, jullie hebben helemaal gelijk, ik moet wat meer geduld hebben!

Oh ja, ik heb ook nog nooit meegemaakt dat ze slordig met mijn spullen omgaan; niet bij Albert Heijn, Lidl, Aldi, Hoogvliet, C1000 of waar dan ook.

Ik vind het juist goed dat ze om een id-bewijs vragen, liever te vaak dan te weinig (ok, nu overkomt het me wel niet meer, maar tot een jaar of 10 geleden met regelmaat!).

19. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Dit wilde ik ook zeggen. Ik heb ook bij een winkel gewerkt (noem ook naam niet zelfde principe ;)) maar klopt idd. De kassieres moeten idd heel snel te werk gaan. Word allemaal geregistreerd en tja halen ze het vaak niet vervolg kun je dan zelf indenken ;) vind het ook stom hoor die regels vind klantvriendelijkheid veel beter! maar ach wie ben ik :)

20. torrach le

torrach le Fanatiek lid

Oct 30, 2008
    4,435
    1
    0
    grrrr hier bij de super de boer kunnen ze er ook wat van! een wat oudere mevrouw met shaky handjes kreeg haar briefgeld niet in der portomonee en ze gooit zo het kassabonnetje op de boodschappen en gaat zo verder met mijn boodschapjes... (heb de mevrouw ff geholpen met de boodschapjes in haar tasje op wieltjes waar ze zeer dankbaar voor was want de volgende klant werd alweer geholpen... dus lagen er van 2 klanten boodschapjes op de band met afscheiding die niet gebruikt werd)

het proppen van de boodschappen kunnen ze hier bij de c1000 ook errug goed! vorige week veel boodschappen ivm verjaardag... wij hadden het karretje nog niet eens voor de helft uitgepakt (er stond niemand achter ons en 2 andere kassas waar zij zicht op had waren leeg!) en ze had bijna het afpakplankje al vol staan! gelukkig kreeg ik ff een kleine adempauze omdat ze een betaald sticker op de kratjes bier ging plakken.... het doordrukken van de boodschappen ging op topsnelheid maar het opstaan en het stickertje plakken ging met een slakkengangetje!

ff off topic:
    ik stond laatst hier bij de super de boer en der werd een kassa bij geopend... dat meisje zegt: komt u maar hier heen hoor! dus ik loop naar haar toe krijgt ik als antwoord: nee ik had het tegen die meneer achter je want die stond hier net ook al
    ? dus ik heb heel erg vriendelijk tegen haar gezegd: dat dat dus helemaal nergens op slaat en die meneer staat achter mij in de rij....
    ze reageerde totaal niet!

de mevrouw achter de sigarettencounter had dus alles meegekregen en zei tegen me dat ze haar collega op haar gedrag zou aanspreken....
    toen ik een week later er weer kwam kreeg ik excuses van de mevrouw achter de sigarettencounter.. het meisje zelf heb ik niet meer weergezien.. bleek dat ze niet zo heel erg klantvriendelijk was en meerdere mensen heeft behandeld zoals mij (en nog erger!)....

gelukkig zijn er ook nog klantvriendelijke cassieres die wel rustig wachten tot je het pak melk wat je in je in tas aan het proppen bent en die steeds maar weer omvalt ff wachten tot je je geld kunt aanpakken... die niet je zak chips verpletten tussen het afscheidschotje.. die niet de flessen tegen je brood laten rollen..
    HELEMAAL GEWELDIG DIE DAMES!

Share This Page