Ff snel jullie hulp nodig. Ik werk nu op kantoor en ik heb een leuke vacature gezien in een bekende kledingwinkel. Omdat ik medio volgend jaar niet meer werkzaam ben als secr./adm.medew. bij dit bedrijf ben ik dringend op zoek naar wat anders. Ik heb al 8 jaar gewerkt als secr. en ik wil dolgraag wat anders omdat ik tot nu toe niet tevreden ben over mijn werk. In een winkel werken heeft me altijd leuk gevonden maar omdat mensen altijd negatief reageerde heb ik er nooit iets meegedaan. Nu wil ik eens mijn eigen weg kiezen en wil ik reageren. Maar wat zet ik in een briefje. Ik moet reageren voor de site maar er wel een korte motivatie bijzetten. Ik heb nu dit: Geachte heer, mevrouw, Met grote interesse las ik uw vacature voor een parttime verkoopster voor ..... Deze functie spreekt mij om diverse redenen aan. Mijn interesse voor mode is groot en ik vind het erg leuk om mensen te adviseren. Daarnaast heb ik een vrolijke persoonlijkheid en ben ik goed in staat om zelfstandig, maar ook in een team te werken. Zoals u in mijn CV kunt zien heb ik niet eerder gewerkt als verkoopster Verder weet ik het even niet....kunnen jullie me helpen aub?
Je laatste zin kun je aanvullen met dat je uit vorige (of huidige) functies wel ervaring hebt in de omgang met allerlei typen mensen en dat je daar veel voldoening uit haalt ofzo...? Verder lijkt ie me al prima. Een korte motivatie moet vooral dat zijn: kort en een motivatie
Heb je andere commerciële ervaring? Of moest je bijvoorbeeld wel eens "onderhandelen" met leveranciers oid Geef dan aan dat dit soort dingen een groot raakvlak hebben met de verkoop oid. Dus niet direct zeggen dat je geen ervaring hebt, maar andere ervaring die raakvlakken heeft. Ik heb gewerkt als onderhandelaar voor een vakbond, dus bij commerciële vacatures schreef ik dan altijd iets als: "de wensen van de leden verkopen aan de directie van het bedrijf". Ook omdat ik geen directe commerciële ervaring heb. Heb je evt ook al telefonisch contact gehad met ze? Noem dit dan ook, werkt sowieso altijd goed als ze een stem hebben bij een brief. Succes!
Dank jullie wel. Ik heb eigenlijk echt nul-ervaring. Ik heb weleens 'vroeger' in een sieradenwinkel gewerkt. Maar dat was tijdelijk, een vakantiebaantje. Ik weet gewoon geen goeie zin voor op het einde...
Geef aan dat je je motivatie graag toelicht in een persoonlijk gesprek en dat je hiervoor graag een uitnodiging ontvangt/.
Dit heb ik ervan gemaakt: Geachte heer, mevrouw, Met grote interesse las ik uw vacature voor een parttime verkoopster voor ....... Deze functie spreekt mij om diverse redenen aan. Mijn interesse voor mode is groot en ik vind het erg leuk om mensen te adviseren. Daarnaast heb ik een vrolijke persoonlijkheid en ben ik goed in staat om zelfstandig, maar ook in een team te werken. Graag zou ik in een persoonlijk gesprek mijn enthousiasme voor de functie van verkoopmedewerkster nader willen toelichten. Ik zie met belangstelling uw reactie tegemoet. Met vriendelijke groet,
Ik heb ooit een paar lessen gehad om een goede sollicitatie brief te leren schrijven. Ik wilde toen ook een job in de verkoop en die man zei me, zelfs heb je ''ervararing'' door een vakantiejob, dat is ook ervaring. Mag je er zeker bij zetten, vermelden dat het om een vakantiejob gaat moet je niet doen. Ook nooit een zin erin zetten wat een negatieve ondertoon heeft zoals je laatste zin.
ik heb je een pb gestuurd met een voorbeeld brief en ik zou de ervaring die je hebt zelfs als het vakantiewerk was zeker op je cv vermelden als je naar een baan in deze branche zoekt.