hey meiden. ik ben net nieuw hier en wil ff mn verhaal kwijt. ben 25 jaar en al een jaar bezig. ik heb lichte endometriose, dat is vastgesteld door gyneacoloog. ze zag ook dat ik netjes eitjes op een rij had liggen en voor de rest goed uitzag. dit weet ik sind 2 maanden. ik heb t heel erg moeilijk mee gehad omdat ik me gek liet maken door internet sites dat je mindervruchtbaar bent enz, nu vind ik t toch wel lang duren allemaal en begin me toch zorgen te maken. heb t er ook moeilijk mee als k mensen om mee heen zwanger zie worden, waaronder ook familie, hoe gaan jullie hier mee om? want het ging wel goed maar zie bijv, heel erg tegen een werkuitje op omdat mn collega iedereen gaat vertellen dat ze zwanger is, ik wil daar niet bij zijn. miss aanstellerig maar voel me zo jaloers. hoe gaan jullie hier mee om?
hallo! wat lastig zeg.. ik snap het wel.. hoe kwam je er achter dat je lichte endo hebt? en kan je er wel gewoon op de natuurlijke manier zwanger mee raken? ik wens je veel succes!
thanx! ja je kan er mee zwanger raken op natuurlijke weg, het zit namelijk (nog) niet op mn eierstokken, meer achter mn baarmoeder. ik had zoveel pijn en viel flauw bij menstueren, gelijk al na pilstop. huisarts zei is normaal, pas toen ik bij een vrouwelijke vervanger kwam, stuurde ze me door naar ziekenhuis. toen hoorde ik dat daar ff :x,
oke dus dat is nog niet de oorzaak dat je nog niet zwanger bent of wel? vervelend zeg! ja sommige artsen
Ik zou t echt niet weten! Ik hoop zo dat t deze maand raak is. Wil namelijk niet al die onderzoeken in. De gyn zei wel na een jaar proberen terug komen. Dat moest k echt doen en niet weg laten sturen bij ha zovan je bent nog jong. Nog een nod afwachten,,,, ben jij al mamma? Of ook bezig?
Wat ik niet zo goed begrijp is hoe je gyn weet dat je lichte endometriose hebt. Dat kunnen ze pas met zekerheid zeggen na een laparoscopie, met een echo kunnen ze dat niet zien. Door endometriose kan het klimaat in de buik minder goed zijn. Als ik jou was zou ik het verder laten onderzoeken aangezien je een jaar bezig bent.
Ze hebben een een echo gemaakt, en miss beetje raar om te vertellen met haar vinger voelde ze t rectaal. Dus zo heeft ze t vast gesteld. Het is meestal niet zo te zien vertelde ze me, en 100 procent is een kijkoperatie natuurlijk. Maar dat bracht risico van littekenweefsel mee dus dat wilde ze niet doen. Zo is mij verteld namelijk. Heb jij t zelf ook meegemaakt?
oke! dus als je deze ronde niet zwanger bent, moet je terug komen? hoe oud ben je dan? het is zeker geen reden om je weer naar huis te laten sturen omdat je jong zou zijn! juist geen reden! stel dat het nog jaren duurt, gaan ze straks zeggen ja maar mevrouw u bent nu wel wat te oud! nee ben nog geen mama.. we zitten in ronde 7 voor eerste kindje.. (zie cyclus in handtekening)
Is niet raar om te vertellen hoor, hier hoef je je nergens voor te schamen! Wat heeft ze dan gevoeld, een cyste? Die kan je inderdaad voelen en zien op de echo. Maar verklevingen kunnen ze niet voelen of zien op de echo. Ik ben in juni geopereerd ivm endometriose, maar binnen een paar maanden had ik weer 2 grote cystes terug. En het klopt wat ze zegt over het risico van een operatie. Ik heb vreselijk veel menstruatiepijn, jij ook lees ik. Kan jij goede pijnstillers vinden? Bij mij helpt er nl. niks.
Dat is zeker waar wat je zegt! Ze zei over 3 maanden is ben je een jaar bezig en mag je terug komen, dan kijken we verder. Ik hoop dat t niet ernstiger is geworden! Ik heb onstekingremmers voor als k ong word. Die helpen wel en heb accupunctuur gedaan om zwanger tew worden. Dat heeft niet geholpen alleen had de laatste keer niet zoveel pijn dat wa heerlijk! Haha.
Ik sta er wel van te kijken hoeveel vrouwen dit hebben! Het komt waarschijnlijk door teveel oestrogeen van de pil. Ik ben 25 jaar. Hopelijk zijn we allemaal snel mamma!
oke kan je endo krijgen door de pil ja? dat wist ik niet! je bent nog jong.. alle redenen juist om je verder na te laten kijken als je binnen 3 maanden niet zwanger bent! ik hoop ook dat we inderdaad allemaal snel zwanger mogen zijn en mama mogen worden!
Mijn oma heeft het ook en ze had heeft 3 gezonde kinderen gekregen, 1tje zelfs met maar 1 eierstok. Waarschijnlijk had mijn moeder het ook aan haar klachten te zien, en die had ook veel last van een cyste en heeft ook 3 gezonde dochters gekregen. Je bent nog geen jaar bezig en de gynaecoloog zegt dat het er goed uitziet dus maak je geen zorgen. Ik hoop dat je snel een positieve test in je handen mag hebben!
thanx! we wachten nog deze ronde af.... ik hoor gelukkig ind veel positieve verhalen. en weet ook wel dat t ooit goed komt, ik vind t alleen wel heel moeilijk omdat k zo graag wil. ik heb gewoon gevoelens die ik nooit eerder had zoals jaloezie. zo ben k helemaal niet. jullie ook allemaal veel suc6!
ik herken het wel hoor.. je wilt het zo graag.. en het is gewoon het enige waar je aan kunt denken.. de wens is zooo groot en zo sterk!
jaa echt! en iedereen kan wel zeggen komt goed maar t liefst wil ik mn bed niet meer uitgaan en ben k op alles boos als ik weer ong ben geworden. dit staat nu voor mij op nummer 1. vind t wel super dat iedereen hier elkaar begrijpt. want ja mn vriend is lief en realistisch en zegt we hebben elkaar en zijn gezond, als t nooit komt zijn er zoveel andere manieren. maar dat wil je gewoon niet horen.
nee klopt.. het liefst zou ik ook willen slapen tot mijn 'droom' uitkomt.. het doet gewoon zo vreselijk veel pijn als je weer eens ongi word.. maar we moeten er in geloven en hoop houden dat ons aller mooiste wondertje zeker gaat komen hoor! ik denk ook van; ik word nooit zwanger.. maar dat denken echt heel veel vrouwen, het is ook zoiets moois... het mooiste wat er is als je t mij vraagt, normaal ben ik erg ongeduldig en als ik ergens te lang op moet wachten wil ik het niet meer.. maar nu, de wens word elke maand een stukje groter! en hoe langer we er op moeten wachten, hoe mooier en hoe meer bijzonder het gaat zijn!
dat is echt een goede positive gedachte! t klint miss zweverig maar ik ben t boek the secret aan t lezen. ik denk alke ochtemd wat k t lieftse wil wm zeg hard op ik verdien het! het is me gegund. en geen negatieve gedachtes binnen laten, die komen wel eens maar gelijk wissen. dat helpt me positief blijven anders ben ik echt chagie. miss iets voor jou
nou dat denk ik dus ook! je moet inderdaad alle negatieve gedachten en reacties negeren! positief denken ! dat is zo belangrijk. ik ken het boek niet, ga het eens googlen! maar het is ons zeker gegund, en we gaan het redden ook, ons wondertje komt!
yess we go girl! en ind een bijzondere natuurlijk! je hebt de film the secret maar vind t erg materalistisch. geluk zit niet alleen in sucses en geld