ff in de war..

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Channie, 26 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Channie

    Channie Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Hallo allemaal ik had een vraag..
    Mijn moeder zegt dat ze haar eisprong altijd heeft precies nadat ze haar menstruatie gehad heeft en dat weet ze heel zeker..
    maar hier lees ik dat je eisprong altijd ongeveer 14 dagen na je menstruatie komt..dus ik ben een beetje in de war..ik zit onderhand in de 8ste of 9de ronde zonde resultaat..zou dit bij mij ook het geval kunnen zijn?? is dit erfelijk ofzo?? alvast bedankt groetjes Chantal
     
  2. Vlinderkind

    Vlinderkind Niet meer actief

    Hai,

    Je eisprong is normaal gesproken 14 dagen voor je volgende menstruatie. Mocht je twijfelen over jouw eisprong, dan zou je ovulatietesten kunnen gebruiken. Ik heb nog nooit gehoord van vrouwen die direct na de menstruatie ovuleren, maar het lijkt me dat de eicel dan geen tijd heeft om te rijpen. Maar ik heb er eerlijk gezegd helemaal geen verstand van dus ik kan je niet vertellen of je moeder gelijk zou kunnen hebben.

    Succes,
    Anouk.
     
  3. AnnaS

    AnnaS Fanatiek lid

    25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Dat heb ik ook nog nooit gehoord dat ze al een eisprong heeft na de laatste menstruatie dag.
    Meestal zit dat zo rond de 14de dag na je eerste menstruatie dag, dus als je 5 dagen menstrueerd tel je die erbij af dan heb je nog 9 dagen te gaan voor je eisprong.

    Inprincipe zou je dan haast zeggen dat je moeder om de 2 a 3 weken menstrueerde!
     
  4. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Niet 14 dagen na je menstruatie... 14 dagen na je eerste dag van je menstruatie. Dus als je 7 dagen ongi bent dan heb je 7 dagen na je laatste dag je eisprong (gemiddelt dan he, is niet bij iedereen gelijk) dus ik weet niet of ze dat bedoelt. want dat is toch wel vrij snel na je ongi..

    groetjes
     
  5. AnnaS

    AnnaS Fanatiek lid

    25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Even goed lezen!
    Ik heb ook geschreven:(rond de 14de dag na je eerste menstruatiedag) is het zelfde wat jij schrijf, maar jij formuleerd het net weer iets anders! ;)
     
  6. Aquarius

    Aquarius Bekend lid

    13 aug 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    Mijn schoonzus heeft volgens haar ook zo iets raars.
    Ze is tot 2 x toe zwanger geworden een paar dagen voor ze ongesteld werd.
    En dan bedoelt ze letterlijk 2 a 3 dagen ervoor.
    Lijkt mij ook heel raar om 3 dagen voor je ongi een eisprong te hebben maar zij weet het heel zeker.
     
  7. Channie

    Channie Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    ja ik had het er gister nog over met mijn moeder en ze weet 100% zeker dat ze de dagen na haar ongesteld vruchtbaar is want zo is ze van mij me broertje en me zusje zwanger geworden aangezien ze me vader niet vaak zag kan ze dat met zekerheid zeggen.
     
  8. dorito

    dorito Bekend lid

    10 nov 2005
    868
    0
    0
    dat is ook wat. daar gaan we dan met onze theorieen dat je 14 dagen voor je volgende menstruatie vruchtbaar bent (dus met een cyclus van 28 dagen, 14 dagen vanaf je eerste dag menstruatie).

    ik weet wel dat uit onderzoek is gebleken dat die 14 dagen ervoor niet voor iedereen geldt, maar dat sommige vrouwen ook in de dagen 8 tot en met 18 vruchtbaar zijn. dus ik denk dat het toch handig is om het door de maand heen om de dag te doen. je weet maar nooit.

    geeft meteen goede hoop voor de dame van wie de man vaart op deze site. ik ben even haar naam kwijt. heb je toch nog kans die maand.

    groetjes,
     
  9. dorito

    dorito Bekend lid

    10 nov 2005
    868
    0
    0
    daar ben ik nog even. dit heb ik snel even van een site gehaald:

    Bij vrouwen met een regelmatige cyclus van 28 dagen ligt de meest vruchtbare periode tussen dag 11 en dag 16 van de cyclus. De periode tussen de 8ste en de 18de dag van de cyclus beschouwt men als minder vruchtbaar, maar ook tijdens die periode blijft er toch nog een kans op zwangerschap. Dat betekent dat vrouwen met een regelmatige cyclus al van bijna onmiddellijk na de menstruatie vruchtbaar zijn.

    Zonder rekening te houden met de dag van de cyclus of het moment van de eisprong heeft men de grootste kans op bevruchting wanneer men om de twee dagen, dus ongeveer twee tot drie maal per week seks heeft.

    http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuse ... rt_id=1930
     
  10. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik verbeterde jou ook niet, ik schreef gewoon mijn ding naar Channie.
     
  11. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ik denk dat je dat nooit met zekerheid kan zeggen, mits je ovulatie testen gebruikt, of bloedonderzoeken krijgt of je wel of niet een eisprong hebt gehad.
    De meeste vrouwen kunnen hun eisprong niet voelen, en als je al wat voelt is het nog alleen maar giswerk of het daadwerkelijk je eisprong is geweest.

    En dat van 14 dagen vanaf de eerste menstruatie dag gaat toch allen maar op als je een cyclus hebt van 28 dagen, bij een langere cyclus telt het al niet meer.

    Maargoed het is bij iedereen verschillend, en je kan je eisprong natuurlijk wel voelen, maar bij merendeel niet.

    Groetjes
     
  12. AnnaS

    AnnaS Fanatiek lid

    25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Sorry! 8)
     
  13. duikster

    duikster VIP lid

    13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    tja, en sommig zaad schijnt erg sterk te zijn in overleven, dus dat heeft ook nog zijn invloed!!
     
  14. Ellen1973

    Ellen1973 Actief lid

    22 sep 2005
    253
    0
    0
    reclasseringswerker
    Bergschenhoek
    Je hebt altijd 14 dagen voor de menstruatie de eisprong, ongeacht de duur van de cyclus!!! Dus bij een doorsnee-cyclus van 28 is dit dus rond dag 14, maar als je een cyclus hebt van 21, dan heb je het dus rond dag 7!
     
  15. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Je hebt niet altijd die 14 dagen! Op deze site zitten een aantal meiden waar die periode 10 of 11 dagen is. die 14 dagen is gemiddeld. Als je een cyclus van 21 dagen hebt hoeft het dus niet zo te zijn als jij zegt.
     
  16. Ellen1973

    Ellen1973 Actief lid

    22 sep 2005
    253
    0
    0
    reclasseringswerker
    Bergschenhoek
    sorry, info van mijn gynae (is gekozen tot beste van het jaar)
     
  17. Channie

    Channie Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    maar mijn moeder heeft gewoon een normale cyclus van 28 dagen dus ja ik snap het ook niet meer..maar in ieder geval bedankt groetjes Chantal
     
  18. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Toch vreemd he dan dat er meiden altijd 11 dagen na eisprong ongesteld worden.
     
  19. dorito

    dorito Bekend lid

    10 nov 2005
    868
    0
    0
    je ziet maar weer hoe verwarrend het allemaal is. ik heb er in ieder geval van geleerd om ook wat meer aandacht voor de dagen erom heen te hebben naast die paar dagen die predictor.nl en andere sites aangeven. anders als je niet temperatuurt en geen ovultatietest doet vis je net achter het net. en je dan maar afvragen waarom het niet lukt.... omdat jouw eisprong even gezellig niet aan die "standaard" 14 dagen meedoet.

    veel klusplezier.
     
  20. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    precies hihihi
     

Deel Deze Pagina