Mijn vriend en ik krijgen binnenkort een meisje en zijn dus druk bezig met de namen. Wij vinden allebei Luna een mooie naam. Maar ik weet niet wat ik mooier vind; Het uitspreken als Luna of als Loena, Wat vinden jullie?!
Hier vinden we die naam ook heel mooi voor een meisje maar ik heb er idd nog nooit over nagedacht met de uitspraak. Moet eerst nog wel zwanger worden hoor
Ik vind denk ik Loena ook mooier maar ben bang dat ze door iedereen Luna genoemd zal worden. Lijkt me vervelend voor ons en later ook voor haar als iedereen haar nam verkeed uitspreekt!
Loena Maar omdat het dus ook zo hoort in de taal waar het vandaan komt. Luuna vind ik trouwens ook niet raar klinken.
Ik zou zeggen Loena, het is immers een Italiaans woord dat zo uitgesproken dient te worden. Wat is je eigen gedachte over hoe je het uitgesproken wil hebben?
Ja dat weet ik dus niet. Weet gewoon niet wat ik mooier vind. Ik denk Loena maar ik zou het ook vervelend vinden als iedereen haar naam verkeerd uitspreekt. Op school straks enzo.
Hmm ja, dan zit je nu inderdaad op 50/50 ongeveer.... Misschien dan de schrijfwijze aanpassen? Maar ja, dat is misschien al de helft van de aantrekkeingskracht van je keuze...
Luna staat voor maan... Het is spaans... En je spreekt het dan ook uit als Loena... Ik denk dat de meesten Loena zullen zeggen hoor...