Join me! ons jongetje van nu 2 jaar en 3 maanden slaapt de laatste tijd zo slecht! voorheen was het een drama om hem naar bed te brengen maar als hij eenmaal sliep dan werd hij nog wel een keer wakker voor wat drinken. daarna net voordat hij 2 werd, was het drama naar bed brengen er nog steeds, zo nu en dan wakker worden maaaar er kwam ook bij dat als hij wakker was geworden dat hij zo tekeer ging! gillen huilen vechten van alles. nu is hij dus 2 jaar en 3 maanden drama om naar bed te brengen, als hij wakker wordt jammert hij wat en soms wilt hij wat drinken maaaarrrrr als hij dan weer slaapt wordt hij zowat om de 15 min half wakker en is een beetje aan het miepen. ik wordt er doodmoe van!!!!! heb regelmatig hoofdpijn omdat ik zelf niet aan mn slaap toekom, is hij overdag soms niet te genieten omdat hij moe is. pffff ik weet echt niet meer wat ik moet doen. er komt elke keer wel iets bij.\ zn slaapritueel is nooit veranderd, we lezen rustig een boekje voordat hij gaat slapen enz lampje aan, soms uit maar dan staat het gang licht aan. wie o wie heeft tips of wilt haar verhaal met mij delen? mischien kom ik zo wel op tips.
kiespijn?probeer n zetpil als het werkt dan weet je dat hij pijn heeft. verder: mijn jongen accepteert om naar bed te gaan wanneer we n praatje maken over de dag wat we allemaal gedaan hebben en wat we morgen zouden kunnen doen. 'morgen' is tegenwoordig t magische woord. dat we morgen weer samen zullen zijn en van alles doen etc.
onze peuter van toen 2,5 jr, sliep al 2,5 jr slecht. we zijn eens naar de osteopaat met haar geweest. Hij constateerde een paar blokkades in haar lijfje waardoor de zenuwbanen niet goed open stonden waardoor het verwerken van alle prikkels overdag niet goed lukte in haar slaap. Vandaar dat ze ook altijd heel vaak huilend wakker werd en moeite had om door te slapen. Hij heeft deze blokkades losgemaakt en langzaam maar zeker is onze oudste goed gaan slapen! Nu half jaar verder slaapt ze elke nacht moeiteloos door, we weten niet wat ons overkomt!
osteopaat heb ik ook gedaan met mn dochter ging super! En heb je een lampje wat heel de nacht brandt? Bij ons scheelde dat enorm bij de oudste. Hij werd nl iedere keer wakker maar huilde vreselijk omdat hij bang was in het donker!
Hier ook sinds een maandje of 3 problemen met naar bed gaan, krijg haar echt met geen mogelijkheid naar bed, ze wil niet,alleen als ik bij haar blijf zeg maar echt een drama, daarvoor nooit problemen gehad en heb ook nog geen oplossing gevonden. Ze wordt trouwens 's nachts ook altijd wakker en wil dan ook niet meer gaan slapen.
nou de afspraak bij de ostheopaat staat voor volgende week. ik hoop echt dat het hem zal helpen want wat een drama is het hier elke avond en nacht. bij hem zie je nu ook donkere kringen onder zn oogjes omdat hij zo slecht slaapt. en ik wordt er ook niet vrolijker van.
hoop voor je dat de osteopaat helpt, en anders heb je in ieder geval het een en ander lichamelijk uitgesloten! Misschien heeft hij anders nog andere tips waar je naar kan kijken!
Hier ook moeilijk slapertje, vanaf het begin eigenlijk, dus we zitten hier bijna 20 maanden met slaap tekort. Medisch is alles uitgesloten, dus wat het is weten we niet, we zijn echt moe en letterlijk gebroken...door de gebroken nachten. Wil overdags zoveel doen met hem, maar door het energie tekort kom ik daar vaak niet aan toe, ik vind dat vreselijk. Denk dat ik binnenkort weer eens bij de huisarts zit, van wat nu... We zitten nu aan vsm kindival tabletjes sinds een paar dagen, is een homeophatisch middel. Je hoort het 4maal op een dag te geven, maar ik vond het teveel van het goede omdat hij juist overdag heel rustig en speels is, en wilde het alleen voor de nacht. Dus vsm gebeld en ik mocht ook 2 pilletjes voor de nacht geven, zo gezegd zo gedaan, maar hij word nog altijd wakker snachts, ik weet dat met homeophatie je altijd geduld moet hebben eer het gaat werken, dus we wachten nog even af. Osteopaat lijkt me ook wel wat, moet je daarvoor naar de huisarts voor een verwijzing of hoe gaat dat precies in zn werking, en word het vergoed door de verzekering?
nee, je kan zo zelf een osteopaat bellen en een afspraak maken. het valt onder alternatieve geneeswijzes, de meeste ziekenfondsverzekeringen vergoeden het gedeeltelijk. wij zijn bij de Friesland, deze vergoedde per behandeling 50 euro en het koste 80 euro per keer. onze osteopaat liet je echt geen tweede keer komen als het niet nodig was, en dat merkten we ook....dus dat scheelt wel. op www.oesteogroep.nl (de praktijk waar wij geweest zijn) staat een duidelijke omschrijving voor welke dingen zij hulp kunnen bieden, dus daar kan je even tussen zoeken of het wel of niet geschikt is voor je kind.
Ik las in een ander topic over een siroopje dat sleepzz heet. Te koop bij de apotheek etos enz. Het wordt gemaakt van natuurlijke producten en mag afhankelijk van de leeftijd 1-2 keer per dag 5 ml gegeven worden. Ik heb dat gekocht en tot nu toe gaat het goed :d hij krijgt 5ml in zijn melk voor het slapen gaan. Toch gaan we voor de zekerheid nog naar de ostheopaat.