Benthe mooie naam! Lenthe lijkt mij toch te veel op een jaargetijde, dat soort namen houd ik niet van.
Ik heb gestemd op Lenthe. Dat vind ik echt een leuke naam. Met Benthe heb ik helemaal niets. Bovendien moet je ook nog uitkijken of het wel bij julllie achternaam past. Bijv. Benthe Dick ("ben te dik") ... dat wil je je kind niet aandoen.
Geen van beiden. Vooral niet met die -h- erin waardoor het op Drenthe rijmt en niet op Twente. Bij Benthe moet je ook erg uitkijken in combi met achternamen. Je zult maar Ben te Klein of zo heten...
Lenthe Vind ik super mooi! Inderdaad jammer van het jaargetijde (voor ons ook de reden geweest om de naam niet te kiezen), maar Benthe vind ik zelf niet leuk. Misschien is Jenthe nog wat?
Vind het allebei niet mooi, maar zou dan eerder voor Lenthe gaan. klinkt wel lief. Vraag me af of dat voor een volwassen vrouw ook nog leuk is...
Als het kind in de lente geboren wordt, Lenthe maar toch liever Bente of Benthe.. vind ik gewoon de leukere naam
Bedankt voor alle reacties! We weten tot als we Lenthe kiezen we veel rare reacties gaan krijgen. Ben 3 juni uitgerekend dus met de lente zit wel goed.