Reflux

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 2011anoniem, 18 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2011anoniem

2011anoniem Actief lid

29 jan 2012
    370
    17
    18
    NULL
    NULL
    Hoi meiden

Mijn zoontje heeft waarschijnlijk verborgen reflux hij had forte met johannesbroodpitmeel maar kreeg daar verstoppingen van bloed bij ontlasting enz.
    Nu moest hij per direct over op Friso comfort en geef hem vaker flesjes van max 100 maar nu komt het probleem is dit ook iets wat erbij hoort of komt het omdat die gewoon pijn heeft, s avonds wordt hij steeds hezer en de fles wordt echt een hel!! Hij wil totaal geen moeite meer doen om te drinken het is echt krijsen tussendoor behalve als ik een speen met een groot gat neem met als resultaat binnen 5 min fles leeg en de hik wie herkent dit ???
    Vind het zo erg om hem zo te zien.

Groetjes anoniem

2. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Reflux is echt heel vervelend.... hier 2 kindjes met reflux. Schuin houden tijdens het voeden en tot een half uur daarna of in een wippertje leggen. Als het maar schuin is. Buikligging wil ook wel helpen maar dat willen niet alle kindjes. Verder kan je nog andere jbp gebruiken van een biologische winkel als nutriton verstopping geeft. Bedje ook verhogen, de pootjes aan de hoofdkant bv. Op een paar boeken zetten. Hier heeft dit voldoende geholpen maar als dat niet genoeg is kan je medicatie krijgen, maagzuurremmers via de ha. Sterkte iig...

3. 2011anoniem

2011anoniem Actief lid

29 jan 2012
    370
    17
    18
    NULL
    NULL
    Hij slaapt in de wip bed wil net ja s nachts wel maar heb er boeken onder en het matras verhoogd hij slaapt in een wipstoel stand anders gaat het niet herken jij het ook van geen moeite doen met drinken ?..

Groetjes anoniem

4. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Reflux kan pijnlijk zijn door het zuur.

Wat bij mijn dochter goed hielp was normale voeding met nutriton erdoor.
    Niet een te groot gat in de speen anders gaf ze sneller over of kreeg veel last van het zuur. Wat langer rechtop houden na het voeden.
    Hier heeft ze wel medi ervoor gekregen, ze kreeg Zantac.
    Ze sliep vanaf 8 ween op aar buik. Hierdoor sliep ze beter en als ze overgaf lieo het uit haar neusje en mondje. Ze is een paar keer bijna gestikt bij rugligging.

5. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Ja herken het zeker! Vooral als ze dan halverwege de fles zijn en de maag en slokdarm gaan irriteren... op een gegeven moment was het huilen bij iedere fles. Klein voordeel is dat de jbp hier geen verstopping geeft maar juist dunne ontlasting. Maar onze oudste kreeg er helaas wel verstopping van.. narigheid is het. Toch wel door gezet want de reflux is bij onze beide jongens best erg (geweest) je kindje kan ervan in het ziekenhuis belanden als de slokdarm verbrand :( maar echt blijven klagen hoor bij de huisarts als je ziet dat het niet voldoende is wat je nu doet. Je kan maagzuur remmende middelen krijgen en dat schijnt echt goed te werken. Maakt het voeden ook zoveel leuker en ongecompliceerder.

6. 2011anoniem

2011anoniem Actief lid

29 jan 2012
    370
    17
    18
    NULL
    NULL
    Vond e buikligging niet eng ??.

Ben als de dood daarvoor haha

7. 2011anoniem

2011anoniem Actief lid

29 jan 2012
    370
    17
    18
    NULL
    NULL
    Ga morgen huisarts bellen kan het niet meer aanzien heb het flessen opgenomen kan ik het laten zien kan wel bijna meejanken met hem zo zielig

8. Patjuh2010

Patjuh2010 Actief lid

25 feb 2010
    424
    0
    0
    Mijn zoontje heeft ook reflux. Hebben het heel even geprobeerd met friso comfort, maar hij had te veel last. Via huisarts doorverwezen naar kinderarts, en hij heeft nexium voorgeschreven gekregen. Duurde een weekje en we hadden een heel ander kindje.
    Reflux doet echt heel zeer en wordt steeds erger.. Misschien anders even contact opnemen met je huisarts? Heb gehoord dat als je ermee doorloopt dit een slokdarmontsteking kan veroorzaken.
    Toevallig hebben wij vorige week proberen te stoppen met de nexium, maar dit was helaas geen succes (had ka al gezegd, vaak pas tussen 6 mnd en 1 jaar dat dat kan).. Hij is nu 5 maanden.
    Sterkte! Het is echt zo zielig!!!:(

9. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Natuurlijk vond ik de buikligging eng en ging in het begin vaak bij haar kijken maar ik vond het een stuk fijner dan het idee dat ze zou stikken.
    Het kwam dan langs neus en mond en dan wist ze niet meer wat ze moest doen en bleef stokstijf stil liggen, waardoor ze dan blauw aanliep....dus de buikligging vond ik wel eng maar een fijner idee.

Deel Deze Pagina