Zo leer je helaas meestal mensen echt kennen. Bij mij zouden ze mij nog niet zo zeer moeten betalen, ik zou nog eerder zeggen "geef dat geld maar aan goed doel X". Maar ik zou toch wel enige blijk van dankbaarheid appreciëren ... want inderdaad ... voor 't zelfde geld staat een deel ervan morgen of volgend jaar op marktplaats. Bij mijn oma was 't ook "iedereen kiest wat hij wil houden en wat overblijft gaat naar een opkoper" (huis werd verkocht). Maar het viel toch op dat bijvoorbeeld 1 persoon met alle "goede kasten" - oude mooie houten kasten - is buiten gegaan. Of dat de juwelen - waar iedereen wel wat van wou - al verdwenen waren nog voor er iets verdeeld was.
Misschien wachten ze wel op jou, totdat je iets hebt bedacht. Zoals inderdaad een foto/schilderij/asketting/aandenken/bosje bloemen/etentje/etc. Ik ben helaas ook altijd erg slecht met zulke initiatieven en bedenk mij dat automatisch 9 weken later waarbij de boog bij een ander zo strak gespannen is dat het is geknapt. Nou ja, tijd voor een bak koffie bij je familie dus
Gecondoleerd met je vader. Mja, eerlijk gezegd heb je zelf in de hand gehad, dat dit is gebeurd. Je hebt zelf aangegeven, dat alles weg moest. Ze hebben herhaaldelijk gevraagd, of je er iets voor wilde hebben. Maar goed, wat gebeurd is, is gebeurd. Ik zou het gewoon loslaten, anders heb je straks ruzie in de familie, en waarvoor? Zet even goed voor jezelf op een rijtje wat jij nodig hebt om dit goed af te kunnen sluiten, en of dat het waard is.
Maar ts verteld dat haar vriend herhaaldelijk heeft gezegd dat ze ervoor moeten geven wat ze er voor over hebben! En dat is blijkbaar niets! Sorry ik vind het gewoon onbeschoft! Ts is allebei haar ouders kwijt, kunnen die tantes en andere familieleden zich dan niet een beetje inleven en zelf met een idee op de proppen komen? Om dan te zeggen dat ts dit zelf in de hand heeft gewerkt vind ik wel erg min.
In mijn familie wordt vriend van ook niet gehoord hoor. Het zijn de bloedverwanten die iets te zeggen hebben. Als mijn man zou zeggen van ja geef maar iets dan geeft niemand maar als ik zeg geef maar iets dan geven ze wel iets. Uiteraard zo min mogelijk. En lelijk om te zeggen misschien maar ik heb dus een hele lijst met inboedel van mijn ouders en wat ik er wil voor vragen aan familie over hopelijk nog heel veel jaar. (en ja weet ook wel dat waarde achteruit gaat dus pas lijst wel aan indien nodig, maar ik wil voorbereid zijn.)
Ja het is een beetje raar verlopen. je had, als je er geld voor wou hebben, beter in het begin afspraken kunnen maken dat je voor alles een kleinigheidje vraagt. Ze hadden er wel een bloemetje voor kunnen geven idd...miss komt dat nog? Je bent er in ieder geval zelf wel onduidelijk over geweest. Het zal vast ook vaak genoeg voor komen dat als iemand overlijdt, dat mensen spullen uit mogen zoeken die ze kunnen gebruiken ( voor niks),zodat de mensen die het hebben geerfd er vanaf zijn. Misschien was dit ook wel hun gedachte of hun indruk die ze van je kregen. Ik zou geen heel huis laten leeg halen niet wetende wat ik ervoor zou krijgen tenzij ik er niks om zou geven, dan zou ik het leeg laten ruimen. Verder zou ik mij er niet te druk meer om maken. Het is gebeurd nu en je bent wel van de spullen af...je had er zelf geen ruimte voor zei je, dus anders had je er zelf mee gezeten. Wat je bed betreft, als jij zegt, geef maar wat je er voor over hebt is het idd wel onbeschoft als je daar niks meer van hoort.
Ik vind het raar dat je er geld voor wilt..sorry. Ik zou blij wezen dat ik familie blij heb kunnen maken met de spullen. Anders had het misschien bij een kringloop gestaan nu.
Wat een verschrikkelijke inhalige en onbeschofte ruk mentaliteit, echt walgelijk en respectloos. 😡 Ik heb het zelf ook meegemmakt, nóg extremer trouwens en daarna alle contact verbroken met desbetreffende familieleden. Gecondoleerd en heel veel sterkte, heel rot voor je dat je dit er ook nog eens bovenop krijgt. 😓
Helemaal mee eens en heb niet gezegd dat ik er perse geld voor wou toch? Een klein leuk gebaar van waardering was toch op zijn plaats geweest?
Mijn vader ook toen zijn moeder overleden was (zijn vader was er toen al niet meer). Gevolg is dat we nog nauwelijks contact hebben met familie van vaders kant. Gecondoleerd en sterkte TS!
Ikzelf had al geen contact met de familie, hooguit als ze eens sporadisch bij mijn vader op visite kwamen! Met mijn tante die de stoel heeft genomen wel, dat is gewoon een heel ander type en naar haar ging mijn vader ook vaak naartoe.....
Ts, gecondoleerd. En ik vind het niet meer dan vanzelfsprekend dat je er wat voor krijgt. Niet zozeer om het bedrag, maar meer als blijk van waardering. Dat is een stukje fatsoen dat zij zouden moeten hebben. Je had het op mp kunnen zetten, maar gunde het hun. Zij hadden zich dankbaarder op moeten stellen. Op het moment dat je zo in je rouwproces zit (een huis leeg maken is moeilijk genoeg dan), dan ben je kwetsbaar en niet met geld bezig. Alleen met het verlies. Zij maken daar gebruik van en dat vind ik onbeschoft.
Waarom is dat raar? Er is nooit gezegd dat ze het zo kregen toch? Ze had het ook kunnen verkopen. Dan had ze er veel meer voor kunnen krijgen. Ts gunde het haar familie al voor een lage prijs. De familie mag blij zijn met ts, misschien zet de familie het wel op mp.
Als ik bovenstaande dingen lees, kan ik het me goed voorstellen, dat de familie heeft gedacht jou een dienst te bewijzen. Ik kan me ook niet vinden in de reacties hier, die menen dat zij jou een blijk van waardering moeten geven. Ik denk dat je blij moet zijn, dat ze op zo'n korte termijn hebben kunnen helpen met de spullen. Ze hebben het ook nog allemaal zelf opgehaald. Dat zie je ook wel eens anders. Dan mag je zelf voor het vervoer zorgen. Begrijp me niet verkeerd, ik wil niet zeggen dat je ondankbaar bent, maar ik denk dat het iets genuanceerder ligt, dan jij nu ziet. Een week is ook niet bijzonder lang. In elk geval ook nog tijd zat om alsnog aan te geven wat je voor de spullen wil hebben. Oók als je hebt aangegeven, dat zij dat moeten bepalen. Maar daar loop je dus ook het risico, dat je kwaad bloed zet door iets te vragen, wat zij veel te veel geld vinden. Andersom kan dat ook de reden zijn, waarom ze zelf nog niks geboden hebben. Omdat ze bang zijn dat een te laag bedrag jou kwaad maakt (maar ze willen er niet te veel voor betalen). Dat begrijp ik niet helemaal. Wat is 'jullie' bed? Als dat al van jullie was, dan kun je toch aangeven, dat dat niet de bedoeling was en dat jullie die graag terug willen hebben?
Ze heeft wel de indruk gewekt, dat alles weg moest. En ook nog eens binnen een maand. Ik denk niet dat het een optie was voor TS om alles zelf te verkopen op MP.
Ze heeft wel de indruk gewekt, dat alles weg moest. En ook nog eens binnen een maand. Ik denk niet dat het een optie was voor TS om alles zelf te verkopen op MP.[/QUOTE] Tja als het genoeg waard was dan had ze de spullen zo lang ergens kunnen opslaan. Maar wij speculeren ook maar he Ik ben het wel met je eens dat een week kort dag is trouwens. Maar ik zou het echt wel zo fatsoenlijk vinden dat je iets geeft als blijk van waardering. Al is het nog een bon of een boeket bloemen.