Of gewoon fijne steunbetuiging, i.v.m. het overlijden van haar vader. Uitnodigingen om te komen eten of zo...
Als wat inboedel het reden moet zijn dat de familie elkaar opgeeft word ik echt bang voor de wereld waarin ik mijn kinderen groot breng....
Ze hebben je nu toch geholpen de spullen zo uit huis te krijgen..ik denk niet dat je op het moment zit te wachten op dingen op marktplaats zetten en vreemde mensen waar je het aan moet verkopen. Vaak krijg je er ook weinig voor. Wees blij dat ze de spullen hebben. Je kan ook iemand iets gunnen zonder er iets voor terug te willen. Je hebt trouwens zelf ook niet aangegeven dat je er iets voor wilde. Ze hebben er wel naar gevraagd. Ik vind dat je nu net doet of ze het huis leeggeroofd hebben.
Wij hebben dat vorig jaar ook gehad. Huis van mijn ouders en opslag moest leeg. Wij hebben het hetzelfde aangepakt als jij, ts: hulptroepen ingeschakeld en iedereen laten meenemen wat ze wilden hebben. Mijn zus en ik hebben eerst een rondje gemaakt en aangegeven wat we wilden hebben of dat gelijk meegenomen. Voor de rest was ik erg blij met alles dat meegenomen was. Anders was alles in de kringloop of op de sloop belandt. Wij hebben hier ook geen stuiver voor gehad, maar dat boeit mij echt niet, was blij dat ik van de spullen af was en dat mensen, die mijn ouders kenden, er nog plezier van hebben. Ik vind dat je van tevoren had moeten zeggen dat je geld wilt hebben voor de spullen. Nu krijg ik de indruk dat dit nooit besproken is en dat iedereen dacht je een gunst te doen door spullen mee te nemen. Ik vind niet dat je dan nog iets kunt verwachten. Een blijk van waardering of een bloemetje vind ik wat anders, maar ook dat hebben we nooit gehad. Kan ik ook niet mee zitten eigenlijk.
Vind het een beetje raar dat je nu gaat "zeuren " om geld ofzo, het was anders bij de stort beland waarschijnlijk, nu zijn er nog mensen blij mee. Dat ze zelf vragen wat jullie ervoor willen hebben,tja geef daar dan duidelijk antwoord op ipv de wat jullie er voor over hebben. Ik vind dus niet dat je nu nog iets kan gaan vragen. maar haal er een wijze les uit. Sterkte nog met het verlies ..
Ik sluit me hierbij aan. Ik weet niet op wat voor toon jouw vriend het had gezegd, maar als hij het als vrijblijvend iets had gebracht kan het ook als vrijblijvend zijn opgevat. Daarnaast is het allemaal net een week geleden gebeurd, ik zou niet van het ergste uitgaan. Nodig je familie nogmaals uit en geef eerlijk aan dat jij graag iets ter nagedachtenis wilt kopen van dat geld. Dan weten ze dat, en kunnen ze ook naar handelen.
Gewoon even opbellen en vragen van heb je er al over nagedacht wat je er voor wilt geven? Zo niet doe gelijk je eigen voorstel. Het is maar een weekje geleden, zo lang geleden is het niet. Maar zou er wel zelf achteraan gaan want wie weet "vergeten" zij het wel.