kleertjes in de draagzak.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Hanneke, 30 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    advies gevraagd :D :
    Wat trekken jullie je kindje aan wanneer je hem/haar meeneemt in de draagzak?
    Gewoon de kleertjes, met sokjes en slofjes en een jasje? Of zo een heel (ski)pak? Of een broekje met een maillot eronder? Of iets anders?
    Ik moet zeggen dat ik niet zo goed weet wat ik ze aan moet doen. Gewoon alleen een broekje lijkt me zo koud, die beentjes 'bungellen' er toch maar een beetje onderuit. Wat doen jullie/hebben jullie gedaan?
    Groetjes Bolbuikje.

(ik weet eigenlijk niet of het hier goed staat, misschien dat het bij verzorging/veiligheid moet :(: :rolleyes: )

2. Ramona001

Ramona001 Actief lid

24 jul 2006
    397
    0
    0
    Toen wij Sem in de draagzak hadden was het in de zomer...Maar we kleedde Sem toen niet te dik omdat de baby ook de lichaamswarmte van jezelf krijgt.
    Ik zou idd wel een lekkere broek aan trekken en wat langere sokken vooral met het weer nu.
    zolang de baby niet over verhit raakt is het goed!
    en een mutsje is natuurlijk ook altijd goed.

Wat leuk trouwens dat je 22 bent een tweeling hebt!:D:D:D
    Nog nooit gezien.

Groetjes Ramona en Sem

3. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Wij doen nu een maillot onder de broek omdat de pijpen zo worden opgetrokken in de zak. Verder een jasje aan en een muts of capuchon op.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.822
    113
    Ik trek dan ook een pyamabroekje of maillot onder zijn gewone broekje aan, verder een jasje en mutsje.

Heb ook een vraagje, wanneer mag je kleine naar voren kijken in een draagzak?

5. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Een broekje met nauwsluitende pijpen, slofjes en zijn winterjasje. Ik heb een tricot-slen en daarin wordt hij stevig tegen mij aan gewikkeld. Hij heeft het dan eerder warm dan koud, maar zonder jasje durf ik echt niet aan.

Als ik hem naar voren laat kijken is zo'n jasje heel belangrijk, want dan komen zijn armpjes eruit.

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Een broekje met een maillotje eronder of een broekje met dubbele voering en dan stop ik de broekspijpen in haar sokken. Verder doe ik alleen een vestje met capuchonnetje aan, ze krijgen al veel warmte via jouzelf.
    Ze gaat hier sinds een week of 2 met haar gezicht naar voren in de draagzak, maar dan voor kleine stukjes. Vindt ze geweldig. Als we wat langer wandelen, met haar gezicht naar ons, anders wordt ze moe en gaat haar hoofd wiebelen.

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Meiden bedankt! We gaan voor een mailotje, een broekje erover heen, een paar sokjes, slofjes en natuurlijk een jasje met een mutsje! Ik had het idee dat dat te koud zou zijn aan de beentjes, maar als jullie het ook zo doen, moeten ze het 'overleven' 8) . Zo nu alles inpakken en lekker naar het strand, ff uitwaaien!

@Ramona001, ja t was me eigenlijk nog nooit zo opgevallen. Misschien had ik de vraag een maandje eerder moeten stellen? Dan was ik 22, heb een 2-ling, en waren ze 2maanden en 2 dagen oud :)

@suus1983, ik heb eigenlijk geen idee vanaf wanneer het mag. Maar ik zou inieder geval wachten tot ze het hoofdje goed stevig zelf recht kunnen houden. Persoonlijk zou ik het pas doen wanneer ze echt niet meer met hun gezichtje richting ons willen zitten.

Groetjes Bolbuikje.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.822
    113
    @bolbuikje: veel plezier vandaag en ze overleven het wel hoor!

jesper wil idd niet meer met zijn hoofje richting ons, hij wil alles kunnen zine.

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@vooruit kijken: mja zolang anne nog continu in slaap valt in de buikdrager is het niet zo handig om dr vooruit te laten kijken
    denk dat ik wacht tot ze niet meer zo veel slaapt in dat ding
    maar volgens mij is het officiele criterium dat ze zelf hun hoofdje al die tijd omhoog moeten kunnen houden

@kleding: mja ik vind het ook steeds moeilijk
    pak dus wel wat dikkere kleertjes
    althans.. ze krijgt dus een normaal truitje aan en dr jasje
    maar wel een extra warme broek.. liefst eentje waar voetjes aan zitten.
    merk dat met gewone broekspijpjes ze vaak toch koude beentjes heeft.
    nu 2 redelijk warme pakjes met voeten.. dus dan krijgt ze die gewoon aan met dr jas
    paar slofjes
    en als het echt koud is vouw ik altijd mijn eigen jas over dr beentjes

de rest blijft gewoon hartstikke warm.
    ze komt zelfs weleens een beetje bezweet uit de buikdrager.
    alleen die beentjes.. dat is altijd even kijken wat ze aan krijgt :)
    en inderdaad desnoods een maillotje er onder
    maar ik ben vooral fan van broekjes met voetjes en dan gewoon een paar sloffen er over.

10. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik doe mijn dochter haar jasje aan en ze krijgt de winterzak van de draagzak om haar heen, zo zit ze heerlijk warm !

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    :) Bedankt en ja, ze hebben het allebei overleefd! En ik ook, het was heerlijk (voor het eerst na de bevalling weer een heel eind gewandeld) Wel toch wat koude beentjes en neusjes, maar daarna in de auto in de maxi cosi voetenzak waren ze zo weer lekker warm!

12. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Er is voor de babybjorn ook een hoes te krijgen. Die hebben wij vandaag voor het eerst gebruikt. Helemaal geweldig. Meneer gaat er in zijn gewone kleertjes in en dan de hoes erom heen. Helemaal goed.

13. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Wij doen Erik een mailot aan en dan lange broek eroverheen, trui, slofjes, en dan een (ski) pak en mutsje op.
    Meestal dan nog een deken om zijn voetjes heen en dan nog als het hard waait heeft ie wel eens koude voeten :(

Hoe duur is zo'n babybjorn hoes?

14. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik weet niet of het deze hoes is die kiki80 bedoelt, maar deze heb ik gevonden op internet, 37.90 euro.
    LINK

15. Saskia78

@bolbuikje: die ziet er wel heel practisch uit op zich :)

enige is dat anne dus nog niet vooruit kijkt :)
    toch eens gluren als ik toevallig in een babywinkel ben
    want het is goed fris buiten op het moment
    al gaat het nu ook goed met mijn jas er omheen

16. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    saskia,
    je kunt de hoes ook gebruiken als je kindje naar jou toe kijkt, de muts kan eraf en ook andersom vast gemaakt worden. :)
    ik heb hem van een vriendin geleend en het is echt ideaal, julian heeft nooit koude beentjes en voetjes!

groetjes Lonneke

17. Saskia78

mja voorlopig blijft het nog wel koud buiten
    dus dan vidn ik het toch wel een heel goed idee eigenlijk :)
    ze vindt het namelijk heerlijk in de buikdrager...
    in de kinderwagen schreeuwt ze de hele boel bij elkaar als je in een winkel staat :)

dus per saldo word de kinderwagen hier maar weinig gebruikt

18. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Ja, dat is de hoes die ik bedoelde! Echt super, een aanrader.

Deel Deze Pagina