Hoi, Ik ben 20 en mijn vriend is 34. Graag zouden wij samen een kleine willen, maar m'n vriend heeft niet echt gezegd wanneer. Nu zit ik erg in twijfel MBO in 2 jaar of HBO in 4 jaar. en dan een vaste baan erbij bij het MBO zouden we binnen 3 jaar een kind kunnen hebben en is m'n vriend 37 bij het HBO zouden we over ongeveer 6 jaar een kind kunnen hebben en is hij 40. Zou zijn zoon/dochter dan 20 zijn zou het in het laatste geval zo zijn dat mijn vriend dan 60 is, hij had dan al lang opa kunnen zijn!!!! Heeft iemand van jullie tips voor mij, of zit er zelf ook mee? We hebben alles voor elkaar, dwz; samenwonen, hij vaste baan, ik parttime (23u pw), aankomend bruiloft
Moeilijk... het belangrijkste is denk ik toch wel, ben je er zelf al klaar voor om moeder te worden? En vind je het belangrijk om eerst een HBO studie te hebben gehaald en fulltime te gaan werken voor je moeder wordt? Wat zijn uberhaupt je gedachten erover als je niet naar de leeftijd van je vriend kijkt?
Hoi, Al jaren weet ik dat ik jong moeder wil worden, maar sinds een jaar is het gevoel er heel sterk, en het is net of het steeds sterker wordt. Tuurlijk als ik er zelf niet klaar voor zou zijn, dan zou ik er ook niet zo over denken. Maar de een zegt doe nou maar hbo en de ander zegt mbo. Ik ben er zelf klaar voor, en ben ook al echt aan het rondkijken van wat de kosten zijn voor de baby uitzet, kinderopvang, onderhoud, verzekeringen enz. Dan komt ook nog de leeftijd van m'n vriend erbij kijken en ik vind dat een kind het recht heeft op een jonge,gezonde en vitale vader. Maar als ik het voor het zeggen had.... dan was ik nu al een aantal maanden moeder geweest. tja....
Dat is inderdaad een lastige beslissing voor jullie. Wat zegt je vriend ervan? Waar gaat zijn voorkeur naar uit? Ik denk toch echt dat jullie hier zelf samen een besluit in moeten nemen en niet teveel naar meningen van andere moet luisteren. Iedereen denkt hier heel anders over denk ik. De een zal zeggen je bent nog zo jong en als je HBO in je mars hebt moet je dat zeker doen! Maar ik begrijp jou ook heel goed dat je niet een al te oude vader voor je kindje wil... Succes! Liefs Rena
Hoi, de mbo studie waar ik over denk is een niveau 4 in 2 jaar (volwassenenonderwijs) je gaat 1 a 2 dagen in de week naar school en hebt 20 weken per jaar stage. Dacht dat dit wel een mooie studie was. Ook omdat het zo snel gaat en je toch je tijd ook zelf nog wat kon indelen. Neig nu steeds meer naar mbo studie. Goed dat ik me toch op beide scholen heb ingeschreven, kan ik op het laatste moment nog beslissen
Ik vraag me af waarom jullie niet aan een kindje beginnen als jullie er voor het gevoel al klaar voor zijn. Ongeacht of je een opleiding volgt ja of nee. Ben van mening dat zoiets altijd te regelen is!! Wij zijn ook bezig met oefenen, alleen dat raak schieten schijnt maar niet te lukken maar ik volg ook een HBO opleiding (deeltijd) en werk 28 uur per week. Volgend jaar krijgen gaan we naar een ander huis...waar een wil is... Succes ermee!
ik ben het helemaal met beebje eens, Begin eraan als jullie er klaar voor zijn qua gevoel Ik ben 20 en doe HBO management en ik heb de opleiding stil gelegd om eerst te werken aan een kleine. praat met de school of instituut erover, vraag of het eventueel mogelijk is om het (bij wijze van) over 1,5 jr te vervolgen in vorm van avondopleiding ofzo, sommige scholen hebben zelfs een creche Mijn man is zelf 20 en zijn vader is nu 67....... En het is echt heel jammer dat zn vader al op 'leeftijd' is... Ik heb met vele mensen discussies erover gehad of leeftijd uit maakt om ouder te worden........ Maar je merkt zon enorm verschil vooral als je kijkt (mijn pap is 47) dat mijn man dingen met mijn pa doet die hij nie meer met zn eigen pa kan doen...... liefs Marie-Claire