hoi dames, ik was 12 juni bevallen van een prachtig meisje, na ongeveer 40 dagen bloedverlies gehad, was ik 2 a 3 dagen weer schoon. alleen kreeg daarna weer bloedverlies ( ik denk zelf mijn eerste menstruatie). ik heb dus mijn eerste menstruatie 30 juli gehad. op 11 en 12 augustus heb ik onveilig sex gehad. ik heb een cyclus van 28 dagen. dus 11 en 12 valt percies op de 13de en 14de van de maand. mijn vruchtbare dagen dan! wat denken jullie? kan ik dan zwanger raken? en hoe slecht is dat voor het lichaam. alvast bedankt Liefs.
Ja kan zomaar! Heb wel eens gelezen dat je zelfs extra vruchtbaar bent in de maanden na een bevalling, helemaal als je borstvoeding geeft. Het kan geen kwaad hoor! Is alleen wat zwaarder om zwanger te zijn met nog een kleine in huis!
Ja dat kan, zoals je al las. En slecht voor je lijf? Tja, mijn vk vond van wel. Die was niet blij met mijn snelle tweede zwangerschap. Maar slechts enkele decenia geleden was het voor heel veel Nederlandse vrouwen normaal om elk jaar een kind te krijgen. Binnen sommige culturen/religies nog steeds. Dus als je geen serieuze gezondheidsissues hebt lijkt het mij fysiek niet zo'n probleem.
Het kan. Het is een flinke aanslag op je lijf. Als je niet zelf voedt 'denkt' je lichaam dat er geen baby is, en dankzij evolutie, het in stand houden van de soort, moet er snel voor 'vervanging' gezorgd worden. Voed je niet dan kun je tijdens de eerste cycli na je bevalling supervruchtbaar zijn EN een heel sterk libido hebben op je vruchtbare dagen.
Bedankt voor jullie reacties. Ik geef al twee weken geen borstvoeding meer. En als ik zwanger zou zijn dan zal ik het zeker zwaar hebben. Ik heb namelijk nog een peuter rondlopen van 2 . En ik had ook een zware zwangerschap dat ik met 38 weken ingeleid werd. K vind het aan een kant heel leuk en spannend om weer zwanger te zijn en aan het de andere kantweer niet. Plus dat mijn man dat helemaal erg gaat vinden. Maar ja het is nog niet zeker. Ik moet nog een paar weekjes wachten. Liefs
Als dit je eerste menstruatie was na je bevalling kun je niet weten of je cyclus 28dg is En ook je eisprong hoeft niet persen op dat 13-14 te vallen. Maar goed,als je onveilig sex hebt kun je zeker wel zwanger raken/zijn. Of het goed voor je lichaam is,denk het niet en al helemaal omdat je aangeeft een zware zwangerschap gehad te hebben.... Zeker een aanslag op je lijf!! Succes!
Waarom heb je geen morning after pil gehaald dan? Vooral als je weet dat je vriend nu absoluut geen kind wil? Ik heb dat laatst ook gedaan.. Ik wilde een spiraaltje maar omdat dat pas een paar maanden na de zwangerschap gedaan zou worden hebben we een condoom gebruikt. Dit is fout gegaan. En hoewel we zoiets hadden van: Het zou wel heel toevallig zijn als het nu net van die ene keer raak zou zijn, vooral als je je bedenkt dat het bijna een jaar duurde voordat we zwanger waren. Maar toch, wil geen risico lopen. Hoe blij ik met ons kindje ook ben, ik moet er niet aan denken om weer zwanger te zijn, ben nog veel te veel aan het genieten van ons mannetje. En of dat slecht is voor je lichaam: Ik heb vaker gehoord dat je lichaam 9 maanden zou moeten ontzwangeren, en dat je beter ook zo lang kan wachten met eventueel weer zwanger worden.. Maar echt "kwaad" kan het denk k niet..
Morning After pil, daar dacht ik absoluut niet aan. Maar ik zou het denk ook niet gaan gebruiken als ik het wist. En je kan gelijk hebben babyAngel. Misschien is mijn cyclus nu niet 28 dagen. Ik weet het niet meer van vorige keren. En je laatste reactie vond ik grappig hihi. K wacht het nog af. Nog twee weken. Liefs
Tsja, als het nu zo is dan doe je daar niks meer aan he... Maar in principe zou ik het niet aanraden, zo snel opeenvolgende zwangerschappen, zeker niet na een vorige zwangerschap die zwaar was. Een korte periode tussen zwangerschappen kan leiden tot een lager geboortegewicht van de baby. Beter niet dus, eerst ontzwangeren, dan pas nieuwe zwangerschap (dit kwam 'vroeger' meestal wel goed doordat zogende vrouwen minder vruchtbaar zijn, en op die manier bijna van nature een soort pauzeperiode hadden tussen zwangerschappen) Maar goed, mocht je wel zwanger zijn is dat ook weer geen ramp hoor. Het wordt niet aangeraden, maar het is ook niet dramatisch erg ofzo .
Klopt. Maar ja manlief en k dachten dat het na twee maanden bevallen toch niet snel kan gaan. Ik twijfelde en dacht dus even het hier navragen voor de zekerheid. Ik kan nu idd toch niet veel aan doen behalve wachten. Liefs.
het zou kunnen mijn nichtje was bevallen en 2 mnd later was al weer in verwachting alles goed gegaan en kon geen kwaad is tegen haar gezegd
Het is wel een aanslag op je lichaam, goe gezond blijven eten maar kan inderdaad zo gepiept zijn, als je een ks gehad hebt dwn moet je ecnt een jaar bijkomen omdat het echt een operatie is geweest en tijd nodig heeft om te herstellen