geslachtsbepalende echo met 16 weken de moeite waard?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Druif78, 10 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

    Druif78 VIP lid

    11 feb 2008
    9.724
    0
    36
    We wilden graag rond de 16 weken ( eventueel 17 weken) een pretecho laten maken om het geslacht te bepalen. We zijn zo nieuwsgierig! Veel langer wil ik niet wachten, gezien de 20 weken echo.
    Iemand ervaring mee? Kan je dan al wel wat zien? En klopte het ook met de 20 weken echo?
     
  2. meike1

    meike1 Actief lid

    27 okt 2010
    223
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, je kunt al dan wel wat zien! Er zijn hier vele topics over te vinden.

    Persoonlijk zou ik wachten tot na de 20 weken echo, dan heb je in ieder geval geruststelling over de gezondheid van de baby. Lijkt mij veel belangrijker. En des te leuker is een pretecho dan daarna.

    Succes met je zwangersschap!
     
  3. Lt20

    Lt20 Niet meer actief

    Wij hebben het met 16 weken laten doen, ze heeft ook na de conditie van de baby gekeken dus dat was alvast een geruststelling voor de 20 weken echo.

    En ja zowel bij de 16 als 20 weken echo was het overduidelijk een meisje!
     
  4. blondi

    blondi Fanatiek lid

    3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Ik heb vanavond een pretecho met 16 weken en 2 dagen. Zal je morgen wel even laten weten of ze het geslacht konden zien.
    Officieel doen ze het hier pas vanaf 18 weken maar ik ga toch vragen.. :)
     
  5. debster2009

    debster2009 Fanatiek lid

    9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Wij hebben de echo met 16wk0 laten doen, echt super! Al heel goed te zien dat het een jongetje is, geen twijfel over mogelijk.
    Ik heb hier toendertijd ook een topic over geopend omdat ik twijfelde of het niet te vroeg was. Maar uit het overgrote deel van de reacties bleek dat het heel vaak te zien is. Gewoon doen dus! En als ze het niet kunnen zien, mag je kosteloos terugkomen.
     
  6. Zomerbloem

    Zomerbloem Niet meer actief

    Bij beide kindjes een pretecho laten maken met 16wk4dg en het was heel duidelijk te zien! En geslacht was ook nog bij de 20 wekenecho hetzelfde!
     
  7. Druif78

    Druif78 VIP lid

    11 feb 2008
    9.724
    0
    36
    O, leuk! En mag je idd kosteloos terugkomen als het niet zichtbaar is? Ik ga het gewoon proberen tegen die tijd. Iemand nog tips voor goeie echo bureaus in Gelderland of Utrecht?
     
  8. Linaatje

    Linaatje Lid

    22 okt 2010
    64
    0
    0
    Ik heb ook een geslachtbepaling met 16 weken en 2 dagen.Maandag,kan niet wachten.;)
     
  9. Duveldraakje22

    Duveldraakje22 Fanatiek lid

    22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Wij hebben t ook laten doen met 15+6 (volgens echoscopiste was ik toch echt 16 weken, maar goed) en ze heeft ook meteen alles goed nagekeken en ook bepaalde dingen uitgelegd. Dit doen ze ook niet altijd bij de 20 weken dus ik vond het wel erg fijn. Beide keren (16 en 20 weken echo) kwam er overduidelijk een meid uit, ondanks mijn voorgevoel van een jongen. Ow ja, normaal deed ze geen 3D met dit vroege termijn, maar omdat onze meid er zo mooi bij lag durfde ze het wel aan. Mooi om te zien hoor!
    Je hebt wel de kans dat de kleine er niet goed voorligt en het daarom niet kan zien, maar ja dat is dan het risico.

    Liefs,
    DD
     
  10. Loki09

    Loki09 VIP lid

    2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Of het de moeite waard is kun jij alleen beslissen ;). Ik wilde het ook graag weten dus met 16 weken een echo gehad en daar kon ze het al heel duidelijk zien zei ze. Met 20 en 25 weken werd dit nogmaals bevestigd dus ik zou toch gek staan te kijken als het anders is bij de geboorte ;).
     
  11. Ess85

    Ess85 Bekend lid

    17 nov 2010
    950
    0
    16
    Ik ben met 15 weken en 2 dagen geweest, was normaal gesproken goed te zien maar helaas lag de kleine met de beentjes bij elkaar dus mag nu nog een keertje terug komen.
    Bij 3 vriendinnen van mij hebben ze het zelfs al met 14 weken gezien en die waren allemaal juist!
     
  12. Speentje

    Speentje Fanatiek lid

    13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Wij hebben bij exact 16 weken een geslachtsbepaling laten doen en het bleek een jongetje te zijn en dit klopte ook bij de 20-wekenecho. Zeer zeker de moeite waard!
     
  13. Michelle04

    Michelle04 Fanatiek lid

    6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Bij mijn eerste hebben we met 16 weken een geslachtsbepaling laten doen en toen zeiden ze dat we een meisje zouden krijgen. Omdat de echoscopist toen door omstandigheden geen dvdopname kon maken mochten we 2 weken later kosteloos langs komen voor nog een pretecho mét dvdopname. Toen bleek ons dochtertje toch opeens een zoontje te zijn :D Ik doe het dit keer dus persoonlijk wat later dan 16 weken ;)
     
  14. Ess85

    Ess85 Bekend lid

    17 nov 2010
    950
    0
    16

    Is maar goed dan dat ze geen dvdopname heeft kunnen maken.. Anders had je het niet geweten.
     
  15. Michelle04

    Michelle04 Fanatiek lid

    6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Hahaha nou ja met de 20weken echo had het dan ongetwijfeld wel naar voren gekomen. Ik vrees alleen dat mijn familie dan nóg meer meidenkleertjes zou hebben gekocht als dat ze nu hadden gedaan:D:)
     
  16. blondi

    blondi Fanatiek lid

    3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Net terug van de echo en het geslacht is bijna helemaal zeker!! :D
    Nu even afwachten met de 20 weken echo of het dan nog steeds klopt hihi
     
  17. Druif78

    Druif78 VIP lid

    11 feb 2008
    9.724
    0
    36
    Lees eigenlijk bij iedereen wel dat het goed te zien is en dat het ook klopte! leuk, dat geeft me extra bevestiging om het te gaan doen! Kan bijna niet wachten!!
     
  18. Ess85

    Ess85 Bekend lid

    17 nov 2010
    950
    0
    16

    Welkom bij Echobureau Utrecht, voor echo en pret-echo van uw baby. St. Laurensdreef 37, 3565 AJ Utrecht. vanaf 17 weken

    Echostudio Tiel vanaf 16 weken

    Baby-pret vanaf 16 weken, ik ben met 15 weken bij deze geweest, was geen probleem.

    Deze zijn allemaal rond de 25/30 euro en als ze het de eerste keer niet zien mag je gratis terug komen. (bij die in tiel weet ik het niet zeker, maar die andere 2 in ieder geval wel )
     
  19. Ess85

    Ess85 Bekend lid

    17 nov 2010
    950
    0
    16

    hahaha ja dat kunnen ze nu allemaal weer gaan omruilen:D
     
  20. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    tja ik ben er heel huiverig voor met 16 weken was onze fynn 99% een meisje. laat het mu met de 20 weken een jongen blijken te zijn
     

Deel Deze Pagina