Ff klagen over irritaties m.b.t. je man/vriend

Discussie in 'De lounge' gestart door Chrizzy, 27 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Vind ik van wel. Het zijn steeds dezelfde irritatie's en wat ik er ook van zeg of wat ik doen het stopt toch niet. Waarom dan mijn energie verspillen en steeds ruzie maken om onbenullige dingen?? Nee, ik steek mijn energie wel in het opruimen van zijn troep.;)

En natuurlijk heb ik gebrobeerd hem te veranderen en hebben we ruzie gehad om dit soort dingen maar ik het echt niet de hoop dan mijn man na 11 jaar nog gaat veranderen. Dus dan mar accepteren en doorgaan. Hij accepteerd ook veel van mij en probeerd mij ook niet te veranderen.

2. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    viese vaat op het aanrecht neer zetten i.p.v in de vaatwasser zetten

geen post los maken,
    foders, lege enveloppen niet in de doos gooien,
    kruimels in de wasbak laten liggen,
    lege flessen laten slingeren,
    fles drinken en glas voor het slapen niet opruimen,
    met sokken naar buiten lopen, en binnen weer vlekken en zooi ervan,
    gebruikte pleisters laten slingeren,
    na het koken altijd vergeten het kookgedeelte en aanrecht af te nemen.
    het toilet na de behoefte niet met de borstel doen.

en op zijn werk is hij zo precies en pienter...
    maar hou wel heel veel van mijn mannetje hoor!

3. Seth

Seth Niet meer actief

*slik...*

Lees hier jullie irritaties.... en denk dat mijn vent zo'n beetje een combi is van al jullie mannen...
    Wel heel veel punten herkenbaar.......

4. toefje

toefje Niet meer actief

* lege wc rol in het wasbakje gooien.
    *onze bank staat tegen de venster bank en koffie kopje laten staan.
    *onderbroek en sokken naast het bed.
    *prullenbak nooit legen.
    *schoenen onder de eettafel laten staan.

5. toefje

toefje Niet meer actief

heel herkenbaar in de keuken.

6. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Zoals overal horen vuile kopjes en bordjes hier ook op het aanrecht ipv in de vaatwasser eronder. Heb het wel eens laten staan, maar het werd steeds meer. Grrrr :x

Maar waar ik me nou echt aan kan irriteren: als ik vraag of manlief ons meisje even een keer 's avonds in bad kan doen". Antwoord: jaaa, maar ik heb de hele dag gewerkt". UHHHHHMMM? IK NIET DAN!?!? en dan erachter aan, "kan ze het niet een keertje overslaan?" Pff kansloos.

Verder is ie heeeel lief hoor

7. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

@bulldog: broodkruimels in de wasbak vind ik nog niet eens zo erg, hier gaan ze op de vloer!!!!

- was op de vloer of net naast de wasmand
    - kastdeuren blijven wagenwijd open staan
    - als alles netjes gestreken en gevouwen in de kast ligt, moet hij het onderste shirt pakken
    - natte handdoeken op de vloer (tapijt) of het bed
    - sokken/shirts in de woonkamer, op de bank, onder de tafel, op de stoelen
    - kopjes, bekers, borden bij zijn computer
    - kaaskorsten in de gootsteen
    - lege melkpakken op het aanrecht, of niet platgevouwen in de prullenbak waardoor die meteen vol is....
    - vaat op het aanrecht ipv in de vaatwasser
    - 1 bakje uit de vaatwasser pakken voor zn ontbijt ipv de hele vaatwasser uit te ruimen als die klaar is
    - kattenbak niet verschonen terwijl ik het niet mag (dus latex handschoentjes en daarna heel goed handen schrobben elke dag...)
    - 3 tubes tandpasta die half leeg zijn ipv 1 helemaal opmaken
    - vloer badkamer niet schoonmaken nadat hij bezig is geweest met aquaria/vuil viswater waardoor ik dus tijdens het douchen eerst in een hoop vissendrek sta :(
    - ...

sinds ik zwanger ben, is hij zo veel mogelijk weg om te klussen in ons nieuwe huisje. ja natuurlijk moet die kinderkamer af, maar in oktober verhuizen gaat prima lukken ook als hij niet elke avond weg is! die kleine komt pas in januari...
    ik was ziek zwak en misselijk, doodmoe, huishouden en werk gaat gewoon door en meneer ploft achter zijn pc als ie thuis komt en vraagt wat we gaan eten... grrrr...

8. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ow, zo herkenbaar..!!
    Het irritantste vind ik dat hij altijd alles laat slingeren wat hij voor de dag haalt. En geen nieuwe wc-rol ophangt als hij em opmaakt.
    Maar gelukkig is hij minder erg dan z'n vader. Die zal dus echt nooit helpen in huis. Als zijn moeder druk bezig is, en hij met z'n voeten omhoog op de bank zit, moet zij koffie zetten, want stel je voor..(verder is m'n schoonvader best een lieverd hoor!).

9. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    haha ook ik irriteer me aan bepaalde dingen

- Hij kan Levi soms heel irritant roepen ( op zo'n soort joehoe manier )
    - doet de deksel van de gelpot er niet op
    - laat broodkruimels op het aanrecht achter ( pak een bord ! )
    - hoor al 12 jaar steeds dezelfde grapjes aan ( verzin wat nieuws ! )

10. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Eigenlijk heb ik weinig te klagen...

ja, als ik 's ochtends beneden komt staat zijn ontbijtbordje nog op het aanrecht en liggen de kruimels over...maar hij moet er dan ook al om 5.15 uit...en ik nie...
    En ja, hij laat soms een lege jampot in de koelkast staan en breekt een nieuwe aan...daarintegen doet hij wel heel veel:

- de wc-bril omhoog als ik hem naar beneden heb gedaan. (en daarom zeur ik daar ook niet over, want hij moet hem toch ook telkens omhoog halen als ik ben geweest?!)
    - stofzuigen
    - de hond uitlaten
    - aanrecht opruimen als ik gekookt heb! (en ik ben van de oorlog in de keuken als ik kook!)
    - tuin netjes houden
    - dweilen
    - de badkamer
    - enz enz enz...

Ik kan heus wel dingen verzinnen, maar hij doet zoveel hier in huis (mede door reuma, zwanger en bekkenklachten) dat ik daar dan echt niet meer over begin!

Liefs

11. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    herkenbaar hoor, en als je het dan vraagt dan gaat het even goed,heb je stiekum hoop en vervolgens zit hij weer in zn oude ritme, die van mij ziet dingen gewoon niet, als er iets weggegooid moet worden uit de koelkast bijv. dan kan het als het aan hem ligt zelf weglopen, of spontaan (vooral dat woord spontaan) eens ergens mee beginnen, ach ja mannen ;) ik heb er ook maar mee leren leven ook omdat hij zoveel anderen dingen wel doet enz.

12. Ladydi85

Ladydi85 Niet meer actief

Jaja, leuk topic! Helaas is het topic nodig haha ;) Zal ik 'm ook even spekken?

- 's Ochtends voordat hij naar het werk gaat kijkt hij tv, hij laat dan de afstandsbediening slingeren. Ik moet 'm dan eerst zoeken voordat ik m'n zoontje 'loslaat' in de kamer, anders heeft-ie dat ding zo te pakken en is het gillen als ik 'm wil afpakken.
    - Elke middag als hij thuis is tosti's maken, maar het tosti-apparaat laten staan en ook de kaas/ham op het aanrecht laten staan. Of ik het even wil opruimen? Tuurlijk, maar vraag het dan even.
    - Na het eten het bord op de tafel laten staan. Plus een fles melk ernaast (waarom de melk in een mok schenken? Kan toch zo uit de fles?)
    - Nóóit de vaatwasser uitruimen als ik een dag weg ben voor m'n werk en hij thuis is. Als we hebben gegeten, moet ik eerst de vaatwasser uitruimen voordat alle zooi van de dag erin kan.
    - Je wilt niet weten wat er allemaal aan zijn kant van het bed op de grond ligt, ik begin niet eens meer om het op te ruimen.
    - Z'n natte handdoek van het douchen op de vloerbedekking laten liggen.

En nu stop ik hoor en open ik een 'wat mijn vriend allemaal wél goed doet'-topic!

13. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Oh ik heb een hele lijst ;):D

* schoenen meteen achter de deur uittrekken zodat je er compleet over valt als je binnenkomt;
    * post openen en her en der de lege enveloppen en inhoud laten slingeren;
    * sleutels overal neerleggen en dan vaak vragen: waar heb je ze NU weer gelaten schat?! :x
    * zelf wat te drinken pakken en dan gaan zitten en dan vragen: owwwww schat wil je ook wat?! 8)
    * SNURKEN!!
    * broeken in de was gooien met nog pennen, papiertjes, materiaal enz enz enz in de broekzakken
    * na het douchen de handdoek op de vloer laten liggen
    * wasgoed vóór de wasmand ipv erin
    * smerige glazen in de vaatwasser zetten maar niet eerst kijken of de vaat die erin staat misschien wel schoon is en dus kan de hele inhoud weer opnieuw draaien :x
    * zelf nooit koken maar als we dan (bijv) weer spinazie eten wel vragen: ALWEER spinazie?!
    * lege houder van het wc-papier in het wasbakje mikken maar geen nieuwe rol ophangen 'want ik had net genoeg papier ;)'

ach, valt best mee toch (ben er zeker weten een aantal vergeten) :D gelukkig issie verder helemaal oké en zijn we al 14 jaar samen.

14. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

laat ik voorop stellen dat mijn ventje een hele hoop wel goed doet maar dit zijn mijn punten (een paar zijn al genoemd)

-kruimels op het aanrecht laten liggen omdat hij geen bord pakt.
    -de kruimels liggen ook in de magnetron als hij een boterham wil ontdooien, doet hij ook geen bord onder.
    -lege rol of er nog aan, of in het wasbakje
    -vuile kleren overal laten slingeren behalve in de wasmand.
    -als hij uit zijn werk komt dan dropt hij zijn tas en schoenen midden in de woonkamer en als het warm is ook zijn werkkleding over de stoel.
    -als hij afruimd als ik eten heb gekookt "vergeet" hij altijd de kookplaat.
    -folders bewaren omdat er misschien iets instaat wat hij nodig heeft. maar vervolgens vind ik overal oude folders.
    -haren wel uit het putje halen maar vervolgens op het plankje van de douche leggen (als ik het niet weg haal ligt het er weken!)
    -als ik eerder weg moet nooit de gordijnen en ramen open zetten, en het bed opmaken ziet hij ook het nut niet van in.

ok, dit was wel weer even genoeg;) ik hoor namelijk vaak zat dat ik mazzel heb met zo'n vent.
    hij plast bijvoorbeeld zittend zodat er niet geknoeid wordt en de bril altijd beneden staat.

15. mamma1

mamma1 Actief lid

20 apr 2009
    420
    0
    0
    Die van mij doet geen fluit in huis,maakt alleen rommel haha.Maar verder ben ik erg gek met hem.

16. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    * koffiemokken mee naar je werk nemen en niet mee terug nemen.
    * als de koffiemokken op zijn dan gaan we toch gewoon over op de glazen. Hetzelfde verhaal hebben we bij de theelepeltjes
    * na het douchen je handdoek gewoon van je af laten vallen in de inloopkast.
    * met je stucadoorswerkkleding door het hele huis banjeren
    * tijdens het koken tientallen bordjes, pannen en bakjes gebruiken
    * altijd alles kwijtraken en dan boos worden als ik niet mee wilt zoeken;)
    * vogels houden maar wie draait er voor op om ze te verzorgen...
    * nieuwe kleding gebruiken als werkkleding

kan nog wel even doorgaan maar ik stop maar..... de boodschap is wel duidelijk denk ik;)

17. Chai

Chai Niet meer actief

Ik wil meer sex en minder gemopper voor de rest niks te klagen. :D

18. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Na het broodsmeren de rotzooi niet opruimen...zelfde geld voor het koken!
    Als laatste uit bed komen en niet even de ramen openzetten en het bed luchten, het blijft precies zo liggen.

19. WenT

WenT Bekend lid

25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Goh... hebben wij soms stiekem allemaal dezelfde mannen... :D

Ik herken bijna alles van wat ik hier lees... Niets aan toe te voegen ;)

20. Racesmurf

Racesmurf Niet meer actief

Volgens mij heb ik het wel getroffen met de mijne.
    Wij hebben maar 1 keer een discussie gehad over het huishouden en nu doet hij net zoveel als ik, zo niet meer.
    (we werken beiden nog fulltime)

Sokken binnenstebuiten in de was gooien heb ik 1 keer iets van gezegd, doet hij nu nooit meer. Bril omhoog laten staan doet hij ook niet meer.Afwassen begint hij uit zichzelf aan. Hij kan niet koken dus dat doe ik. De was doe ik ook zelf en dan pakt hij een keer extra de stofzuiger.

Binnenkort begint het voetbalseizoen weer, die stinktas moet hij ook altijd meteen leeghalen en in de wasmand gooien van mij.
    Niets stinkt zoals een halfnatte tas met voetbalzooi erin... :)

Nee hoor, ik ben erg blij met mijn vent! :)

O ja bijna vergeten, de eerste paar weken dat we samenwoonden heb ik geen oog dichtgedaan omdat hij echt verschrikkelijk snurkte...
    En dan écht écht hard :$
    Nu koopt hij voortaan anti-snurkspray en sprayt het trouw elke avond voor het slapengaan in zijn keel/neus.
    Werkt fantastisch!!

Deel Deze Pagina