ff klagen over me schoonmoeder!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Cilla24, 12 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    eerst ff: over het algemeen is ze best een aardig mens en voor ik zwanger raakte kon ik t ook altijd best met r vinden.

maar nu:
    ik vind me buik is nu van mij en me lief, ik heb banden met afblijven ed maar toch gaat ze me buik staan aaien! vrezelijk
    gister waren we er op de koffie en begon ze erover dat ze mijn baby staks gaat behandelen met babymassage! prima als zij oppast dat ze t insmeert eook enzo maar dingen zoals babymassage zouden voor ons moeten zijn!
    Ze gaat 1 dag in de week oppassen (5 uurtjes) en nu wilt ze dat ik de hele zwitsal collectie ook bij haar neerzet ! ze ken een flesje badschuim krijgen voor de ongelukjes maar dat lijkt me wel genoeg.

En nu wil ze ook in het ziekenhuis gaan zitte wachten als ik lig te bevallen! ik wil de eerste paar uur alleen me vriend bij me hebben ik wil bv geven en wil die paar uurtjes gewoon ff voor ons 3e hebben als we thuis zijn is ze de eerste die mag komen met me eigen ouders natuurlijk.

En als laatste ze wordt boos als ik zelf wat voor me kleine koop want dat had ik op een verlanglijstje moeten schrijven! ik heb van haar nog niks gekregen das op zich helemaal niet erg natuurlijk maar dan gaat ze boos worden als ik zelf wat koop grrrrrr

maar stel ik me aan of is ze echt raar?

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

zoals ik het lees is ze wel erg opdringerig inderdaad, en over die zwitsal collectie, laat ze die lekker zelf kopen.

je moet nu goed je grenzen aangeven want straks in je kraamtijd of erger tijdens je bevalling kan je dit er niet bij hebben,

ik heb nu al aangegeven dat ik de eerste uurtjes met ons kindje alleen met mijn man wil delen, dus als ik gehecht en gewassen ben en ons kindje heeft de eerste bv gehad dan pas worden ze gebeld, zowel moeder als schoonmoeder waren teleurgesteld maar het is nu wel duidelijk.

wees assertief en maak je grenzen kenbaar, zeg haar ook gerust dingen als: die babymassage, dat doe ik liever zelf, ik hoop dat je dat begrijpt.

3. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Wow dat is best lastig op zich...
    Neemt je schoonmoeder wel dingen aan als je zegt dat je iets niet wilt?
    Ik zou wel idd gewoon je grenzen op tijd aangeven. Desnoods als je niet sterk genoeg bent om het te zeggen dan zet je het op papier en geef je dat aan haar. En vraag ook je vriend/man om steun zodat het niet overkomt dat alleen jij bepaalde dingen wel/niet wilt.
    Ik zou er ook niemand bij willen hebben ik wil alleen mn vriend bij de bevalling ook niemand op de gang enz. En idd bellen pas als we of thuis zijn of als ik iig opgefrist ben enzo.
    Maar geef duidelijk je grenzen aan!

4. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Babymassage mag eigenlijk ....zeker in het begin, maar gedaan worden door max 2 mensen. En dat zijn dus de ouders ;) Anders is het te druk voor het kindje omdat iedereen toch een andere aanraking heeft.

Jij bent niet raar...dacht dat mijn schoonmoeder raar was maar de jouwe kan er ook wat van! :rolleyes: Eerst ff gesprekje met je man...en daarna haar "aanpakken" :D

5. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Oh ik ben zó blij dat ik dat allemaal niet heb met m'n schoonmoeder!
    We kunnen het erg goed met elkaar vinden en ze zal zich nooit aan ons opdringen.

Maar goed, dat is in jouw geval helaas niet zo....
    Wat zegt je vriend erover?
    Geef inderdaad goed aan wat JIJ wilt...tis JOUW/JULLIE baby en jullie bepalen hoe en wat en waarom!

Wat betreft die Zwitsal-collectie...laat ze die lekker zelf kopen :)
    En babymassage moeten jullie ook lekker zelf doen...lijkt me erg intiem...speciaal voor mama/papa en baby!

Succes!

6. Kammie78

Kammie78 Lid

23 dec 2008
    9
    0
    0
    Jemig wat een opdringerig gedoe zeg! Zou er ook helemaal zenuwachtig van worden. Mijn schoonmoeder zei vorige week toen we het gingen vertellen zonder te blikken of blozen: "Nog maar 7 weken zwanger? Dan kan het nog loslaten...". Ook lekker opbeurend.

Ik vind die reactie over twee mensen babymassage een goeie om als onderbouwing te gebruiken. En inderdaad nu grenzen stellen (samen met je man, anders is het straks jij tegen hen), anders zit je straks met de gebakken peren en dan heb je echt wel wat anders aan je hoofd!

Geniet verder van je zwangerschap en als er nog zo iets voorkomt, lekker afschrijven op het forum! Succes!

7. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    dank jullie voor de reacties ik ga idd zeggen van de babymassage das een hele goeie..!
    vind t wel jammer hor dat ze nu opeens zo is!
    maar ja des te dichter knijp ik me handjes met me eigen moeder :D

8. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    oh echt dat iedereen daar gaat zitten wachten totdat je bevallen bent lijkt me echt verschrikkelijk... Dat je dan gewoon weet dat ze een stukje verderop zitten te wachten... En gelijk aan je bed kunnen staan nee dank je...

En dat ongevraagd aan je buik zitten... Ben zoiezo al niet zo van het aanrakerige en alleen ik en me vriend mogen aan me buik zitten... Maar ik ging vorige week op bezoek bij me schoonouders en ja hoor hopaa hand op me buik en en en begint het al te groeien? Ja ik kan het al wel zien hoor...
    Nou echt geloof mij ik ben alleen maar afgevallen omdat ik zo misselijk ben en er is echt nog geen sprake van een buikje vooral niet als er dan ook nog eens een los zittend vestje overheen zit...

Maar idd meid je moet echt op je strepen gaan staan... Zal ik denk ik straks ook echt moeten gaan doen...

9. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    jah me buik verdedig ik meestal ook wel maar nu stond ik er gewoon van te kijken omdat ik een band aanhad met afblijven erop (duidelijker kan niet) en ze had t nog nooit eerder gedaan.
    Dus de volgende keer ben ik er beter op voorbereid en kan ik dus snel naar achter stappen!

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Het is natuurlijk leuk dat je schoonmoeder zo blij is met haar aanstaande kleinkind.. Alleen lijkt ze iets overenthousiast.
    Ik zou gewoon duidelijke grenzen stellen.
    Babymassage is iets voor papa/mama en kindje. Ook niet iets wat ze eigenlijk zonder cursus zou moeten doen. Want daar leer je toch de fijne kneepjes..
    De eerste uurtjes na de bevalling voor mama, papa en baby, even rustig elkaar leren kennen, dat is ook belangrijk.
    En jou buik, is jou buik.. Misschien zit haar kleinkind er wel in, maar er zit altijd nog een stukje van jou tussen. Gewoon aangeven dat je het niet prettig vind dat ze zo intiem aan JOU zit.

Maar het klinkt wel als een opgave om steeds dat enthousiasme te moeten temperen.

Mijn schoonmoeder was ook wel eens te enthousiast, maar als later nog eens terugkeek, dan bleek ze niks anders te doen dan mijn eigen moeder. Alleen van mijn eigen moeder kon ik het wel hebben.. :(

11. mymiracle

heel goed! zoiets kan je inderdaad overdonderen de eerste keer als iemand "ongevraagd" aan je buik zit, veel mensen denken dat het okay is en dat de vrouw het niet erg vindt, sommige vrouwen vinden het ook niet erg maar de meesten wel, hoor ik zo om me heen, mijn moeder zat met 8 weken al aan mijn buik te voelen, kon ik ook niet waarderen, ik heb toen duidelijk gezegd dat er echt nog niks te voelen was, alleen darmen :) zij gelijk haar hand weer weg, je zag haar denken, bah! alleen darmen, hahaha...

12. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    jah ik vind gewoon me buik is vooral voor me mannetje dat is het gene wat echt voor hem is de rest moet ie "allemaal al delen" zoals echo foto's bv en me buik en hoe dat voelt is gewoon alleen van hem!
    me iegen moeder zit gelukkig niet aan me buik, die heeft de banden wel begrepen

13. mymiracle

staat er toevallig een engelse tekst op je banden? mijn schoonmoeder kan geen engels namelijk...

14. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Hmmm...mijn schoonouders zitten ook vaak aan mijn buik, en mijn schoonmoeder gaat de baby vast ook wel eens in bad doen, of masseren (ze heeft namelijk al gezegd dat dat haar zo leuk lijkt), maar ik heb er eigenlijk niet zo'n problemen mee... Oké, soms denk ik wel eens: het kan nu wel even iets minder (zoals dat gevoel aan mijn buik), maar aan de andere kant weet ik dat mijn kind straks enorm veel liefde gaat krijgen van de mensen om hem heen, en dat vind ik belangrijker dan hem alleen voor mezelf houden...Iedereen is nu al blij met hem, nou dat is toch geweldig?

Maar ik kan het me alsnog goed voorstellen dat je je ergert hoor. Zeker als een baby nog heel klein is, lijkt het mij ook lastig om hem met andere mensen te delen...maar ik zie wel hoe dat straks loopt...hangt ook af van hoe je kind in elkaar zit denk ik...of hij snel overprikkeld raakt of niet, etc.

15. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    haha mijn moeder doet het ook echt niet die begrijpt het ook echt wel... Heb er ook meegenomen van de week naar de gyn kon ze het hartje horen... Moest bijna de zakdoeken voor d'r pakken... En ze is ook heel blij en verteld iedereen dat ze het hartje heeft gehoord maar ze is niet irritant... Ze zegt ook gewoon als je iets wil weten hoor ik het wel... Heerlijk zo een moeder...
    Volgens mij heeft me vriend het wel door dat ik het echt niet leuk vindt als ze moeder aan me buik zit omdat ze dat vorige keer deed schrok ik heel erg en ik keek zo naar hem van haal d'r weg...
    Ik ga ook zo een band kopen en voordat ik naar haar ga doe ik hem steeds om hahaha

16. asilah

asilah Actief lid

23 mrt 2008
    160
    0
    0
    ik snap eerlijk gezegd niet waar iedereen zich zo druk om maakt, t is ook nooit goed wat ze doen schoonmoeders he? eerst zijn ze te afstandelijk en willen ze niks met je te maken, zijn ze enthousiast en willen ze graag inbreng in het leventje van hun kleinkind is t weer niet goed, als er dingen zijn die je irriteren zeg t op de man af en ga niet via je man of vriend raar reageren want dat zorgt weer voor onenigheid.
    Wees blij dat je schoonmoeder betrokken wilt zijn, mijn ex schoonmoeder wilde niet eens op kraambezoek komen, wilde t kindje niet eens erkennen als kleinzoon,kwam niet op verjaardagen helemaal niks!
    godzijdank heb ik een lieve schoonmoeder die soms ook erg enthousiast is, maar laat ze lkkr! beter dat dan helemaal niks

17. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Ik herken het helemaal, heb ook zo'n schoonmoeder en moeder! pfff ben nog niet eens zwanger maar maak me om zulke dingen nu ook al echt zorgen :(

18. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster

ik zeg niet dat ze niks mag maar op t moment dat ik een band omheb met afblijven lijkt me dat duidelijk..
    En ze mag mee naar de winkels spulletjes uitkiezen enzo maar er zijn een antal dingen die ik gewoon voor oszelf wil houden.
    En ik zeg t gerust wel op de man af maar wil wel graag dat me vriend achter me staat en das niet raar lijkt me

19. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Eens...
    Wat jij beschrijft lijkt me vele malen erger dan een oma die graag haar kleinkind wil masseren en badderen. Dat komt allemaal voort uit liefde, en hoe meer liefde je kind krijgt, hoe beter het is...lijkt mij dan.

Maar ik lees het hier ontzettend vaak, die ergernissen over schoonmoeders, en ik kan het me aan de andere kant ook weer voorstellen. Het is gewoon niet hetzelfde als je eigen moeder. En ze is ergens ook een 'bedreiging' voor jezelf, als je voor het eerst moeder wordt. Ik word ook des duivels als ik onzeker ben over iets, en mijn vriend dan zegt: oh, maar dan vragen we dat straks toch aan mijn moeder? Die weet dat soort dingen allemaal!
    Kwaaier kan je me niet krijgen :)

20. mymiracle

hmm, nou als dat enthousiasme overwaait in bemoeienissen dan stel ik mijn grenzen echt wel hoor, dat vind ik dan ook geen interesse tonen meer maar in mijn ogen is dat dan je eigen mening opdringen omdat je geen vertrouwen hebt in de keuze die je zoon of dochter maakt tbv de kinderen dus kleinkinderen.

Deel Deze Pagina