ff klagen over me schoonmoeder!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Cilla24, 12 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    * proest * :)

Babymassage? Lekker samen met je partner doen hoor. En een Zwitsal collectie aanleggen bij je schoonmoeder... misschien is dat een idee voor op je verlanglijstje?

Over de hand op je buik, in mijn schoonfamilie zijn ze ook zo, en ikzelf helemaal niet dus ik denk dat dat ook nog lekker gaat botsen straks. En 'afblijven' vind ik echt wel duidelijk genoeg op een buikband hoor.
    In het ziekenhuis wachten? Nou ja zeg, je maakt toch zeker zelf wel uit wie je wel of niet mee wilt hebben! En als ze er toch is, nou ja dan blijft ze toch lekker 10 uur na de bevalling nog steeds wachten, zolang niemand haar komt halen, mag ze er niet in hoor.

Heel veel succes en laat het in ieder geval niet het plezier in je zwangerschap verpesten.

2. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Dat hebben we hier nooit gezegd dat het nooit goed is wat ze doen... Er wordt hier overal over gepraat op het forum dus ook als je je ei kwijt wil over dingen die je niet prettig vindt als je zwanger bent mag je hier kwijt... Ik heb een hele lieve schoonmoeder maar af en toe mag het van mij wat minder ja... Ik wil samen met mijn vriend me kind opvoeden en af en toe merk ik gewoon dat haar enthousiasme idd overwaait in bemoeienissen (steel even je goed geformuleerde zin mymiracle)
    Ze bedoelt het allemaal goed maar ze hoeft te alles al voor me te regelen en als ik dat aangeef en ze doet het daarna weer dan vind ik dat niet altijd even leuk nee...

3. asilah

asilah Actief lid

23 mrt 2008
    160
    0
    0

waarom geef je dan niet duidelijk aan waar je haar inbreng wel en niet op prijs stelt? t zal je in t begin niet in dank worden afgenomen maar ze weet voortaan tot hoever ze kan gaan,
    misschien is t cultuurgebonden maar zou de liefde van mn ouders of zijn ouders voor geen goud willen missen en vindt t jammer dat mijn nl vriendinnen dit meer met alleen hun partner willen delen en pas later met de rest, maar goed ieder zijn eigen ding, respect daarvoor.

4. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    isalah ik denk niet dat dit cultuurverschillen zijn want natuurlijk ben ik dankbaar dat me schoonmoeder en mijn ouder mijn kindje met liefde zullen ontvangen maar wij worden de ouders en niet hun.. ik vind dat we zelf ook de kans moeten krijgen om alles zelf te ontdekken.
    En ik denk dat wat voor cultuur je ook hebt als je niet wilt dat er iemand aan je zait dan wil je dat niet.
    En ik ga dr ook zeker duidelijk maken wat ik allemaal niet wil maar moet nog ff over een subtile manier nadeneken

5. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ik denk dat het vooral in het begin (tijdens de zwangerschap en na de bevalling) echt een kwestie is van elkaar aftasten en proberen grenzen aan te geven.
    OK, bij sommigen is dat natuurlijk verspilde moeite, maar als ik bij mezelf te rade ga, ben ik iemand die eerst steigert en dan nadenkt. :)
    Ik kan me zo voorstellen dat de schoonmoeder zich misschien ergens een beetje buitengesloten voelt (het is immers niet haar eigen dochter die zwanger is) en probeert onderdeel van het gezin te worden of erbij betrokken te worden. Dat dat eerst een beetje al te onhandig gaat, zo van "ja maar IK mag toch wel je buik aanraken?". Supervervelend natuurlijk, maar volgens mij komen jullie er wel uit hoor!

Succes!

6. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ja daar zit wel wat in inderdaad, vooral bij een eerste kind/kleinkind komen er heel wat emoties los en moet iedereen zijn plekje daarin vinden, maar de ouders beslissen, niet de grootouders, en veel grootouders denken daar helaas anders over :evil:

7. shanice81

shanice81 Actief lid

15 mei 2008
    321
    0
    0
    apeldoorn
    Heel herkenbaar!,ik had dat namelijk met mijn ex-schoonmoeder toen ik zwanger was van mijn dochter was ik ook nog maar 18 en durfde niet echt tegen haar in tegaan,maar daardoor heb ik wel het hele baby-gebeuren van mijn dochter gemist,want zij bepaalde alles en ik moest er maar mee doen.,ik zou dan als ik jou was echt volhoude dat wat jullie willen dat ook doen en hopelijk heb jij wel een vriend achter jou staan,dat had ik namelijk niet.Nu ik zwanger ben van mijn 2de heb ik ook gelijk gezegt wat ik wil en niet hoe een ander het wilt,en gelukkig begrijpen mijn schoonouders het wel ;) alhoewel ze het liefst al gelijk in het ziekenhuis zijn als ik moet bevallen,maar dat wil ik juist niet wil enkel mijn vriend en dochter om me heen hebben,en dat respecteren ze. Suc6! :D

8. Lynn22

Lynn22 Actief lid

30 apr 2008
    300
    0
    16
    Den Haag
    Haha, ja schoonmoeders! :evil:
    Ik vind het niet correct dat ze je buik zit te aaien. Idd afblijven!
    Ik hield daar ook écht niet van.
    Mijn schoonmoeder is ook best een bemoeial, ze woont op 2 uur rijden (misschien wel beter ;) ) Het vervelendst vind ik dat ze mij het gevoel geeft dat ze het altijd beter weet en ik tekort schiet. Zij heeft altijd een opmerking van: "ik deed dat altijd zo en zo" ( en ik doe míjn kind op míjn manier badderen, lekker puh!) en "dat is misschien ook wel een beetje koud he voor hem zo zonder jasje" (mét jasje zweet ie zich rot in de bunker!) "Ja, jij bent ook nog zo jong" (komt over als: nog niet volwassen genoeg om een goede mama te zijn) Potjandorie, ik ben 26! Ik word door vreemden altijd jonger geschat, maar zij wéét mijn leeftijd.
    Ik vind haar sinds ik een kindje heb er niet leuker op geworden, en ze zal nooit zo eigen worden als mijn eigen moeder, maar is dat niet bij iedereen zo? Verder vind ik haar best okay, maar de laatste tijd een beetje tegenvallen, zo claimerig naar mijn kind toe, ze moedert over hem en volgens mij voelt ze zich zijn moeder dan ofzo. Ze is zijn oma, en ik bepaal welke tijd hij in bad moet, naar bed moet, etc. En ik weet wel wanneer hij honger heeft, ik ken mijn kind. (en ik zég dat ook dan hoor)
    Volgende week komt ze weer een dag...

9. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ik mag van mijn eigen schoonmoeder nog geen popcorn tillen, bij wijze van spreken. Ik dacht van tevoren dat ik me daar kapot aan zou ergeren, maar ik vind het ZO schattig!

Als tip zou ik willen geven om je schoonmoeder een "taak" of kleine verantwoordelijkheid te geven. Gewoon iets dat jij niet erg vind om uit handen te geven en iets waar zij zich dan mee bezig kan houden ipv met jouw leven of buik of kindje of .... noem maar op.

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

oke deels ben ik het er mee eens.
    maar mijn schoonouders hebben hier de kleine dood gewenst en nu willen ze in een keer alles doen. ze hebben een baby kamer gekocht een box etc etc.voor die 2 keer in de maand dat we daar komen en met 2 uur weer weg zijn. ze gaan er dus vanuit dat ik bel als ik weeën heb en dat hun de eerste zijn die de kleine vast houden.ze bemoeit zich over al mee en schoonpa weet toch alles beter.hij heeft zelf al gezegt de kleine in augutus mee te nemen naar een voetbal wedstrijd etc etc.
    moet ik ze dan nog steeds hun gang laten gaan.

gister middag zijn ze hier geweest ik heb 2 dagen in de stres gezeten omdat ik bang ben voor die mensen moet ik hun dat bij mijn kleine laten an alles maar goed vinden?

11. Zwanger86

Zwanger86 Lid

5 jun 2008
    7
    0
    0
    hallo, dames

het is idd wel verveelend.. Ik heb juist een schoonmoeder die totaal geen interesse toont, niet eens vraagt hoe het met me gaat etc.. Ik moet er altijd over beginnen maar nu vertel ik juist niks meer, ze moet het zelf maar vragen hoor.. ben het ook zat dat ze er niks over vraagt..

12. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hmmm zo veel problemen heb ik gelukkig niet. En ik ben bang voor niemand. Dus ook niet voor mijn schoonmoeder. Nu is mijn schoonmoeder helemaal een geval apart. Die heeft me pas nu na 4 jaar geaccepteerd omdat ze wel moet. Ze had in het begin ook heel duidelijk gemaakt dat ze geen bevallingsverhalen wil horen omdat zei geen kinderen kan krijgen (mijn man is geadopteerd).

Ik met eerlijk zeggen dat ik sommige dingen die ik van haar nooit zou accepteren bij mijn ouders als lief ervaar. Mijn ouders willen ook een kamertje enzo inrichten voor 1 dag in de week... vind het schattig.

Mijn schoonmoeder wou ook 1 dag in de week oppassen en dan elke week hier blijven slapen omdat het anders zo ver rijden is. Ik heb gezegd dat ik dat niet wil. Elke week vind ik echt te veel inbreuk op mijn privacy.

En ik denk ach iedereen kan zich er wel mee bemoeien maar ik doe toch lekker wat ik wil en als zij oppassen houden ze zich aan mijn regels. Zo niet, is het snel afgelopen. En ach ik heb nog zo veel tijd buiten hun om om van mijn kindje te genieten.

Na de bevalling zie ik wel waar ik behoefte aan heb... maar ik vrees dat ik snel mijn kindje aan mijn mammie en pappie wil showen...

13. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Haha, ik ben zo blij dat ik ver van mijn (schoon)ouders weg woon als ik dit zo hoor.

Ik zou er helemaal niet tegen kunnen als ze zo opdringerig zouden zijn. Ik vind het al erg als iedereen om me heen over 'de baby' praat de hele tijd. Dan denk ik: 'Het is MIJN baby!' Maar goed, dat gaat ook wel weer een keer over. Met mijn moeder kan ik het wat dat betreft heel goed hebben. Die vind het leuk en wil graag helpen. Maar mijn schoonouders, nee die heb ik op een of andere manier liever iets meer op afstand.

Gek eigenlijk he? Maar het zijn niet je eigen ouders en ze zien je zo graag als 'dochter' (tenminste die van mij), dan voelt het al snel opdringerig. Mijn zwager heeft een smsje rondgestuurd naar ons en zijn ouders (mijn schoonouders) toen hun baby was geboren. Wij hebben al afgesproken dat we dat mooi doen als we een paar uurtjes genoten hebben van ons liefje. Dan heeft iedereen nog een paar uurtjes te rijden deze kant op en dan zijn wij er inmiddels ook klaar voor. Dag 1 is dan ongeveer al voorbij ;) Dat vind ik geen probleem.

Van mijn ouders trouwens, die zijn rond die tijd waarschijnlijk op vakantie hier in de buurt en nu ging er een vriendin van mijn zusje mee op vakantie... Niets mis mee, maar ik vraag me af hoe agressief ik ga reageren als die meteen ook dag 1 naast mijn bed staat. Nu denk ik dat ik dat echt niet kan hebben. KSSTT!

Haha, we zien het allemaal wel. Jullie allemaal sterkte ermee!

14. Hypnose

Hypnose Bekend lid

26 dec 2007
    737
    0
    0
    Gek he..
    Ik heb ook echt het idee dat ik ga veranderen in een boze heks als het om mijn kindje gaat. Heb nu in gedachten iedereen al een mep verkocht die te dichtbij komt. :)
    Mijn schoonouders draven soms gewoon echt een beetje te ver door. Ik snap echt dat ze er naar uitkijken, ze worden opa en oma en zijn tenslotte gewoon de ouders van mijn vriend. Maar ik vind het soms een beetje eng worden. Het is net alsof hun hele leven alleen nog maar om die baby draait..!

15. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

oh zoooo herkenbaar, eng gewoon, maar wel blij dat ik niet de enige ben!

16. Hypnose

Hypnose Bekend lid

26 dec 2007
    737
    0
    0
    Volgens mij liggen wij wel op 1 lijn haha :)

17. nikton

nikton Bekend lid

10 jan 2008
    703
    0
    16
    Ik zou die zwitsal collectie lekker op je verlanglijstje zetten en dat lijstje inleveren bij schoonmama ;)

18. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

gewoon duidelijk je grenzen aangeven het is jullie baby hoor. ik wil ook niemand behalve mn vriend bij me hebben als ik moet bevallen en dat hebben ze maar te respecteren! ik wil thuis bevallen dus de deur blijft voor familie dan ff gesloten hoor. wat mij betreft komen ze maar de volgende dag naar de baby kijken mar idd wat je zegt je wilt toch lekker even alleen met je newborn en je partner zijn.

en dat gedoe van aan je buik zitten daar wordt ik ook helemaal gek van! AFBLIJVEN!

nee joh gewoon aangeven wat jullie wel willen en wat niet. ze zal het mischien niet leuk vinden om aantehoren allemaal pech dan!

19. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    Ik zie het probleem eigenlijk niet, zols ik lees dan vind ik het wel meevallen!
    Ze zijn gewoon blij, zeker als ze voor het eerst opa en oma worden,dan zijn/vinden ze dat net zo spannend als jullie dat vinden.
    Geef gewoon duidelijk je grensen aan en soms kan je ook wel iets door de vingers zien, ik denk ook dat je je daar op moet voorbereiden aangezien ze 1 dag gaat oppassen.
    Dan zal ze toch wel haar eigen "ding" eraan toevoegen,je kan niet verwachten dat ze alles klakkeloos van je over doet..
    En dat aan je buik zitten geef aan dat je dat liever niet heb (zo'n buikband kunnen ze ook als grapje zien) ze zitten aan je buik omdat ze ook iets tastbaars willen van hun kleinkind.

Het zijn niet jouw vader en moeder maar wel die van je man.
    Als je een zoon zou krijgen en later doet je schoondochter ook zo tegen jou dat zou je denk ik ook niet leuk vinden en dan kan je zeggen zo zou ik nooit worden(ik heb het dan niet over de extreme gevallen),maar dat weet je niet van te voren wat je zou voelen als e een kleinkind zou krijgen.

Hiermee wil ik niet zeggen dat je het maar moet accepteren want als je je er niet prettig bij voelt dan moet je doen wat jou en je man het beste bij voelen!

20. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik heb ook een opdringerige schoonmoeder, maar sylvia heeft een punt. het is de moeder van je vriend/man en ze wordt oma, en dat is bijzonder.

ik vind het een groot dilemma, want ik wil mijn schoonmoeder de kans geven een goede oma te zijn. het is alleen zo jammer dat ze er niet echt over nadenkt over wat haar wensen/eisen voor ons betekenen. ik ben nu al superbeschermend tegenover mijn kind (en het is pas 5 centimeter) alleen omdat zij het nu al aan het claimen is en bepaalt wat ze na de bevalling allemaal wil. (en tijdens de bevalling trouwens ook al)

ik wil niet boos worden op mijn schoonmoeder want ze is lief en bedoelt het goed, maar als ze mijn kind blijft claimen word ik link denk ik...

Deel Deze Pagina