ff klagen over me schoonmoeder!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Cilla24, 12 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. asilah

asilah Actief lid

23 mrt 2008
    160
    0
    0

dat hoor je mij niet zeggen meid!
    ik geef alleen aan dat genoeg meiden te vaak over iets kleins boos worden naar hun schoonmoeder toe, terwijl ik ook 1 van de ergste heb gehad en het toch verschikkelijk vond waarom mijn zoontje toendertijd geen liefde heeft gekend van zijn andere oma, sta op je strepen geef aan wat je wel wilt en wat niet, t zijn ook hun kleinkinderen je kunt ze best (zoals veel dames hier aangeven) een rol geven in hun leven zonder boos te worden om een massage,oppassen of ziekenhuisbezoek.
    Je moet trouwens altijd doen waar jij en je man goed bij voelen, je bent nooit verplicht om iedereen erbij te betrekken

trouwens ik heb ook geen behoefte in hun bezoek net na de geboorte, maar goed hoe moeten ze t weten? gewoon niet bellen toch ?

2. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik lees uit sommige verhalen alleen maar MIJN, MIJN, MIJN terwijl als je leert delen leer je juist dat DAAR juist de mooie dingen in zitten.

Ik vind het helemaal niet erg als mensen mijn buik aanraken, ik vroeg mezelf vroeger ook altijd af hoe zoiets voelde maar durfde nooit vanwege al die mensen die dat niet willen.. vind het juist lief dat mensen zo willen meeleven met me.

Wat betreft wachten in de wachtkamer het is een familiegebeurtenis en het is heel wat als je kind een kindje gaat krijgen hoor, dat gevoel is nu alleen nog maar sterker geworden sinds ik een kind heb. Okay bij de bevalling hoeft niet maar even een paar minuutjes de kleine laten kijken en daarna afspreken dat jullie je rust nodig hebben is toch ook prima (een compromis waarmee iedereen vaak kan leven)

wat betreft babymassage, ja ik vind het onzin dat dat maar door 2 mensen gedaan mag worden, al die mama's proberen die kindjes maar zelf te claimen en worden daardoor zo spastisch! En de enige die daar onder lijd is het kindje zelf (neemt automatisch de gevoelens van de mama over vaak)

Ik vind zoiezo als je haar wel laat oppassen dat je zelf voor materiaal moet zorgen, dat zijn dus de dingen die je nodig hebt (en geloof me dat is meer als wasschuim) ik vind niet dat zij dat moet betalen eigenlijk..

DAARMEE zeg ik niet dat je alles moet doen wat HUN willen maar het leven bestaat uit compromissen en je kunnen inleven in een persoon (stel het inderdaad maar eens andersom in als jij de schoonmoeder zou zijn) een baby is een mooi geschenk aan iedereen ook al zijn jullie de papa en mama, het is een wonder dat iedereen liefhebt, probeer het geluk niet alleen voor jezelf te houden dat zou zonde zijn... (en naar mijn mening egoistisch)

Ik mocht trouwens heel mijn zwangerschap geeneens bbij mijn schoonmoeder komen omdat ik zwanger was geworden. Als het aan MIJ had gelegen had ze spontaan dood kunnen vallen MAAR het leven bestaat niet alleen uit mij, onze zoon verdiend zijn oma en mijn man een relatie met zijn moeder dus ik heb haar een kans gegeven (en nog een en nog een) en nu is ze superbetrokken bij deze zwangerschap en probeert ze alles om het "goed" te maken, ik begin het zelfs een leuk mens te vinden (gecompliceerd maar wel een stuk gezelliger haha) het leven bestaat niet alleen wat IK wil maar wat het beste is voor IEDEREEN...

3. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

echt wel :evil:

4. MisssZ

MisssZ Bekend lid

20 nov 2008
    541
    0
    0
    't Gooi
    Het onderwerp schoonouders (eh schoonmoeder) is altijd wel lastig ja. Maar als ik heel eerlijk bent is dat ook vaak van ons uit dan dat de schoonmoeder daadwerkelijk iets verkeerds doet. Het is niet eigen dus je irriteerd je sneller en velen kunnen of willen niet gelijk iets zeggen om de goede vrede te bewaren, terwijl het je eigen moeder zou zijn je gelijk je mondje klaar hebt.
    Ik heb geen klagen, mijn schoonouders zijn echt wel hele vriendelijke en lieve mensen maar ook ik kan me heel erg aan ze irriteren. Hun gebruiken zijn gewoon heel anders dan dat ik ben opgevoed en ook hun humor sluit niet helemaal op mijn humor. Maar mijn dochter is gek op oma en andersom net zo (ook op opa hoor, maar ze vindt mannen nogal eens een beetje griezelig hahaha). En ik vind het heerlijk om te zien hoe die 2 met elkaar kunnen giebelen en spelen.
    Nu zit ik gelukkig ook niet in een situatie dat mijn schoonmoeder zich bemoeit met mijn zwangerschap en toen Gwen was geboren was ze absoluut niet opdringerig, eerder afwachtend (wat ook wel een irripunt was). En nu gaat ze een scooter kopen om te komen helpen als deze man geboren wordt. Aan de ene kant moet ik er nu niet aan denken maar ik denk dat ik op dat moment er toch wel gretig gebruik van ga maken. Je bent echt de eerste dagen een beetje gebroken en alle hulp is dan wel welkom denk ik, mijn vriend neemt pas vrij als de kraamhulp weg is en dan wil ik ook echt even 2 weken met z'n 4tjes hebben.

Maar jeetje ik lees wel hele rare verhalen van opdringerige schoonouders. Ik zou dan denk ik ook niet echt heel erg blij zijn en er dan ook zeker iets van zeggen. Want als je niets zegt dan weten ze het ook niet ;)

5. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    :confused:
    Voelt die man zich wel helemaal lekker?
    Dan is je beeb net een half jaar oud :confused:

6. mymiracle

blusvrouw: hij kan wel zeggen dat ie je beebje meeneemt naar een voetbalwedstrijd maar als mama het niet goed vindt gebeurt het ook niet he? ;)

7. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik hou mijn schoonmoeder op een gezonde afstand. Ik wil niet de indruk wekken dat ze zich kan gaan bemoeien met alles...

Toen ik zwanger bleek en wij dus besloten te trouwen ging ze al een beetje de bemoeial uithangen.
    We willen z.s.m. trouwen omdat ik zwanger ben dus een feest zit er niet in. Bepaalt mevrouw even dat we een restaurant af moeten huren, dat ik een jurk aan moet, etc.
    Euhhh.....betaal jij het dan ook, schoonma?!
    Nee, dacht het niet!
    We houden het dus lekker simpel! Jammer voor haar dan.

Toen dacht ik al: Met jou moet ik oppassen.

Mijn aanstaande en zijn moeder hebben niet echt een hechte moeder-zoon relatie. Er is vroeger veel gebeurd tussen hen. Zijn moeder heeft, laat ik het zo zeggen... niet altijd even eerlijk gehandeld in situaties.
    Hierdoor kijk IK ook anders tegen haar aan!

Mijn zwangerschap is iets tussen mijn aanstaande en ik. Ook mijn moeder betrek ik er bij zoveel ik kan, maar we wonen niet dicht bij elkaar.

Mijn schoonmoeder woont praktisch om de hoek.
    Maar ik betrek haar niet bij mijn zwangerschap.
    Ik voel daar totaal geen behoefte aan en ik koester ook geen warme gevoelens voor haar. Ik zal ook niet in mijn uppie even voor de gezelligheid bij haar langsgaan.

Zij daarentegen vraagt, wanneer we elkaar zien (en dat is niet vaak) hoe het gaat, of ik al een VK heb gevonden, of ik al een echo heb gehad, etc.
    Ik antwoord heel kort.

Klinkt misschien lullig, maar mijn aanstaande heeft zelf al geen superhechte band met zijn moeder. Hij heeft soms zelfs zijn moeder zwart lopen maken bij mij! Want ze was altijd maar uit op zijn geld, maar gaf nooit iets terug!
    Maar toch, als het moet, staat hij voor haar klaar.
    Dat maakt het zooo moeilijk.

Door haar op afstand te houden, hoop ik dat ze straks niet elke dag op de stoep staat.
    Want eerlijk is eerlijk...... Heb daar TOTAAL GEEN behoefte aan.

Als ze het wel doet, heeft ze een probleem. ik ben iemand die, als het echt te hoog zit, in 1x explodeert. Dus zal ook zeggen hoe ik er over denk.

8. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Het blijft lastig. Ik begrijp ook wel dat mijn kindje niet alleen maar mijn mijn mijn is, maar ik heb zelf helemaal nooit zo'n echte leuke moeder/dochter relatie gehad als klein kind en dat maakt dit natuurlijk spannender.

Ik vind het niet erg dat we nu in Duitsland wonen! Zo kunnen wij rustig overal aan wennen, en als wij daar zijn of zij hier, dan is het des te leuker. Het komt allemaal best wel goed, maar op dit moment ben ik nog erg beschermend!

9. onsfrumpie

onsfrumpie Actief lid

29 okt 2008
    183
    0
    0
    hmmm daar word je inderdaad niet vrolijk van! Ik heb ook heel duidelijk aangegeven dat ik de eerste uren er niemand bij wil hebben, gewoon wij met z'n drietjes, bijkomen, wennen etc en misschien de eerste dag wel helemaal niet! Ook hier teleurgestelde reacties maar goed we zullen zien of ze zich er wel aan houden!
    Dat iedereen ineens vindt dat hij/zij het "recht" heeft aan je buik te zitten irriteert me ook mateloos ja! Ik ga een witte buikband kopen en daar kan manlief dan mooi iets op airbrushen in de zin van "keep your hands off!" hihihi zou die overkomen?

10. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Als ik je verhaal over schoonma lees ben ik blij dat die van mij niet zo is.. tenminste.. de tijd zal t leren..
    Ze wonen in ieder geval niet in de buurt en rijden niet zelf.. Verwacht niet dat ze on-aangekondigd voor de deur staan..

Wat je schreef over die zwitsal-collectie.. net wat iemand anders zei.. dat koopt ze zelf maar..

Die je t nog wel zitten, dat zij op gaat passen.. Kan me voorstellen dat je er een beejte "kriebels" van krijgt.. dat jullie hummeltje straks daar een dag per week heengaat..

Ik zou wel goed ( samen met je vriend) kortsluiten met zijn ouders wat jullie 2 wel of neit willen met jullie kindje als zij oppassen..

11. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik heb echt zo'n oubollig idee over zwangerschapsgym.. Ik hou helemaal niet zo van dat samen-gebeuren..
    Heb al bedacht dat als ik t niks vind ik t snel voor gezien hou..
    Wie kan uit haar ervaring mij iets er over vertellen wat ik er ( vooral aan oefeningen doen) kan verwachten..?

12. koos

koos Actief lid

28 okt 2008
    232
    0
    0
    zevenaar
    cilla24,

waar maak je je zo druk om wees blij met een schoonmoeder die je aandacht geeft
    pfff dat je je er zo naar om kan maken snap ik niet

13. Amfy

Amfy Niet meer actief

nee en mama vind dat echt niet goed hoor. hoe kom je er ook bij om een beeb van nog geen jaar mee te nemen naar een voetbalwedstrijd :(

14. Guppy1978

Guppy1978 Actief lid

26 dec 2007
    231
    0
    0
    Gewoon je schoonmoeder pas bellen als de baby geboren en is en jij/jullie klaar zijn voor bezoek!

15. mymiracle

nou inderdaad, je zou denken dat ie zelf geen kinderen heeft gehad, erg onverantwoordelijk en veeel te enthousiast :(

16. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ach mannen zeggen wel meer, mijn man zegt ook altijd dat ie onze zoon ging leren crossen voordat ie ging lopen (lekkere stoere praat) je moet niet alles zo heel serieus nemen, soms bedoelen ze het gewoon leuk en enthousiast en in de werkelijkheid gebeuren die dingen toch niet..

17. mymiracle

ja mijn man zegt nu ook al dat de kleine mee gaat parachutespringen, dan moet ie alleen maar lachen om mijn beschermende reaktie, hij doet het erom ;)

18. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    Ik snap dat het gedrag van je schoonmoeder je ietwat kan benauwen. Maar probeer jezelf een beetje in haar in te leven.

Als jouw kindje straks een partner heeft en ze krijgen samen een kindje voel jij je als moeder van jouw kindje je er betrokken. Je zou het ook fijn vinden om erbij betrokken te worden.

Ik ben niet van mening dat je het zomaar moet accepteren, maar als je je inleeft weet je misschien hoe je het op een goede manier kan duidelijk maken. Hoe zou jij graag aangesproken willen worden in haar positie?

Je kan haar ook op een goede manier duidelijk maken dat jij straks ook een mama wordt en dat je graag zelf bepaalt wat er wel of niet met je kindje gebeurt. Dat zou zij vast ook hebben gedacht toen zij een kindje kreeg.

Hopelijk komt het allemaal goed en hoeft de band die je hebt met je schoonmoeder er niet onder te lijden.

19. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    ik betrek r ook bij alles dat heb ik al eerder aangegeven.. ze gaat mee naar babywinkels als we een echo hebben gehad gaan we s'avonds meteen heen om de foto's te laten zien enzo...

Maar ze is te opdringerig ik heb aangegeven dat wij de eerste uren lekker met ze 3en willen zijn en dat ze gebeld worden als we thuis zijn..
    Nee zegt ze ik ga in het ziekenhuis wachten!
    Ik heb daar gewoon geen zin in t is voor mij de eerste en ik weet nog helemaal niet hoe ik me voel zo vlak na de bevalling enzo.

@imd ga tuurlijk heeft ze spulletjes nodig om op te passen die krijgt ze ook allemaal maar ik vind het onzin om voor 5 uurtjes in de week een hele zwitsal collectie daar neer te zetten wat dat betrefd stop ik een fles wasgel in de luiertas en dat ik naar mij idee genoeg voor een onverwacht bad moment.

20. mymiracle

ik begrijp je goed hoor, wat ik hier lees is echt TE opdringerig, ze accepteerd niet eens dat je de bevalling zonder haar wil doen, en die zwitsal koopt ze zelf maar! jullie bellen haar gewoon niet als de bevalling begint ;)

Deel Deze Pagina