ff klagen over me schoonmoeder!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Cilla24, 12 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    Dank je...

2. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Je hoeft haar toch niet te vertellen dat je bevalling begonnen is en dat je naar het ziekenhuis gaat? ;) Ik zou haar lekker zo wijs laten, en haar lekker in haar eigen sop laten gaarkoken... :)

3. Snowwie28

Snowwie28 Lid

10 okt 2008
    54
    0
    0
    Ik kan jullie zo goed begrijpen ik heb hetzelfde gevoel. Ook ik heb al aangegeven met zijn 3en dit te willen beleven en niet met moeder of schoonmoeders erbij.

Misschien als alles wat dichterbij komt dat ze dan ook wel gaat polsen maar voorlopig gelukkig nog niet.

Dat houd ik graag zo :D

Liefs
    Snowwie

4. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

oh ja! je bedoeld dat ze dan 3 x per dag gaan bellen "is er al wat"? zodat ze er toch nog bij kunnen zijn :evil:

5. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Poeh meid ik snap dat het je allemaal benauwd zeg.
    Ergens snap ik je schoonmoeder wel alleen jij/jullie moeten duidelijk je grens aangeven.
    Mijn moeder zei meteen dat ze wel gebeld worden als het geboren is.
    Misschien roep ik wel heel hard om mijn mammie tijdens de bevalling, een idee.

Mijn schoonmoeder is een beste vrouw en ik kan het over het algemeen wel goed met haar vinden.
    Het is niet mijn vriend zijn biologische moeder maar hij is wel door haar groot en deels opgevoed.
    Punt is wel dat ze een dochter heeft van mijn vriend zijn vader en omdat dat wel haar kind is krijgt ze alles voor elkaar.
    Terwijl ze in onze ogen en in de ogen van opa en oma, eens een flinke schop onder haar kont moet hebben.

Met mijn MK deed ze zo raar over de telefoon dat ze nu dus niet eens weten dat we weer zwanger zijn en dat de echo goed was.
    We vertellen het nu dus echt pas na 12 weken zwangerschap.
    En als ze niet blij kan zijn dan hoepeld ze maar naar de maan :p

Nogmaals meid, geef je grens aan en praat met haar.
    Geef duidelijk aan dat je iets niet wil hebben en dat ze dan ook op moet houden.
    Luister naar haar vehaal waarom ze zo doet en probeer er samen uit te komen.

6. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    hahah.. moest er zo om lachen... toen onze bevalling bezig was kreeg mijn vriend een smsje van zijn mam hoe het met mij ging en dat ze het spannend vond aan gezien ik overtijd was. hij had vrolijk terug geantwoord dat hij aant werk was ( hij lag boven bij mij mee tepuffen )

ach en schoonmoeders...
    tja ik kreeg van die van mij op mijn mieter omdat ik met mijn sokken de trap af liep.. nou dan gaat het nergens meer over! meid zeg duidelijk wat je wilt en wat je wensen zijn..
    hopelijk respecteert ze die, want dat deed die van mijn niet! gevolg : ruzie in de familie en dat gun ik niemand.. want het zijn dadelijk wel de opa en oma van je kindje

succes meid

7. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

Je moet gewoon echt duidelijk zeggen wat je wilt en wat je niet wilt dat ze doet.. ! en als je het zelf niet durft of kan.. laat je man het dan zeggen.. misschien luisterd ze wel beter naar haar eigen zoon..

ze moet het gewoon respecteren wat jij wilt..
    jij bent de moeder.. zij niet..

ze heeft zelf al kinderen gehad waar ze mee kon doen en laten wat ze wilt.. massage geven en weet ik het allemaal..

en nu is het jouw beurt, met jou eigen kindje..
    ze heeft gewoon pech gehad vind ik dan. !

8. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Hij gaat zijn moeder morgen vertellen dat wij gaan verhuizen naar de andere kant van NL (mijn oorspronkelijke woonplaats).

Haha, kijken hoe ze reageert :)

Maar dan nog, mogen we even onze eigen keuze maken? Ze heeft niks te zeggen.
    Maar haar kennende heeft ze vast haar woordje weer klaar.

9. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    ik heb ook me besluit gemaakt.. als ze weer iets wilt wat ik niet wil zeg ik t meteen ik ga er niet meer omheen draaien om de goede vrede te bewaren.
    idd t is mijn kindje en die van me vriend natuurlijk en tuurlijk is ze de oma maar eerst kom ik.

10. meisje1986

18 sep 2008
    86
    0
    0
    even als eerste mijn schoonmoeder is best lief en ze bedoeld alles goed(volgens mij)
    maar ze hangt me zo de strot uit...wij zijn zelf gewoon lekker nuchtere types en hun zijn zooo kerkelijk en zo niet nuchter :( nou heb ik niets tegen dat soort mensen hoor
    maar het zijn mijn mensen niet,ik voel me absoluut niet op me gemak bij haar,ik zal ook nooit daar voor me lol ff een bakkie komen doen ofzo
    ik moet er niet aan denken,
    ze zal ook nooit even bellen om te vragen hoe het gaat of met iets positiefs,ze belt alleen met gezeik dat wij al zoiets hebben ooohh nee het is je moeder we nemen gewoon niet op,als wij daar zijn alleen maar gezeik(zelfs met de 20 weken echo)ik denk nou is wel leuk voor de oma's als ze mee kunnen,nou ze heeft de hele weg zitten zeuren over van alles

nou is het zo dat mijn vriend en ik zwanger zijn geworden maar we wonen heel klein,we hebben 1 slaapkamer
    wij hebben zoiets van nou slaapbankje erin dan slapen wij in de woonkamer en heeft die kleine haar eigen plekje..voor zolang we geen andere woning hebben,
    niets is goed en ze blijft maar negatief,over de kleinste dingen

als wij ons goed voelen en we zijn daar 'gezellig'om samen te eten laten hun je wel in zo'n korte tijd even zien hoe slecht dat je het hebt en dat ze niet weten hoe we dat moeten gaan doen 'straks' als de kleine er is enz

mijn vriend is niet anders gewend dat ze hem zo behandelen maar ik kan er niet tegen hoor 9 van de 10 keer kom ik huilend van hun vandaan

ze bemoeit zich met alles,het huishouden,de boodschappen die ik doe,dat ik maar ff 15 kilometer moet fietsen als er een actie is om goedkoper uit te zijn,mijn meubels hoe ze staan enz

ik ben ook echt bang dat als de tijd dichterbij komt hoe ik met hun om kan gaan als de kleine er is,mijn moeder wil ik bij de bevalling hebben maar haar ...het liefst niet eens op kraam visite :oops:

sorry dat het zo'n verhaal is moest echt ff van me hart :)

11. mymiracle

bah! wat naar voor je, laat je plezier niet afnemen door dat gezeur, mensen zeuren vaak als ze ZELF iets tekort komen en projecteren dat dan op een ander, geniet van je zwangerschap en laat al dat commentaar van je afglijden als het lukt, anders moet er echt even wat van gezegd worden, alhoewel ik betwijfel of het helpt en voor hoe lang.

12. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    @Meisje,

Nou zeg....

Je moet tevreden zijn met wat je hebt gekregen. En je moet niet kijken naar iemand die het beter heeft, maar naar iemand die het slechter heeft (en dan zal ze eens beseffen wat een gunsten jullie bezitten)

Rijkdom vind je niet in bezittingen maar in een tevreden ziel.

Je moet je niet helemaal down laten praten hoor...

Houd het voortaan anders gewoon kort.

(Ik krijg altijd de kriebels van mensen die niets anders doen dan klagen, wat ondankbaar)

Verder blijft het natuurlijk wel de moeder van je partner, dus ik zou wel proberen om enigszins goed contact met haar te blijven houden.

Veel succes ermee!

13. meisje1986

18 sep 2008
    86
    0
    0
    dank je wel meiden,

dat maakt het juist ook weer zo moeilijk,mijn vriend is het wel gewend dat ze zo is maar ik daar in tegen trek het liefst me mond open,maar ik weet ook dat als ik dan begin gooi ik alles eruit
    het is best moeilijk om tegen me vriend te zeggen hoe ik over zijn moeder denk :oops: daar moet ik dan weer een beetje voortzichtig mee zijn

ze heeft me nu in ieder geval al zo ver dat ik maandag niet kom eten,als ik me depri WIL voelen dan neem ik me antidepressiva wel niet daar heb ik me schoonmoeder niet voor nodig.....ze weet zelf niet wat ze doet,als ik huil ofzo denkt ze dat ik ruzie met me vriend heb.
    terwijl ik echt wel hier en daar duidlijk laat merken dat het door haar komt

14. mymiracle

die heeft dus een plaat voor d'r kop van hier tot Duitsland. Maak je niet te druk, dat soort stress kan je nu niet gebruiken, focus op je man, kindje en jezelf, iedereen die daar positief aan kan deelnemen is mooi meegenomen.

15. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

ik vindt sommigen wel erg overdrijven hoor..
    je laat wel je schoonmoeder oppassen omdat het jullie goed en makkelijk uitkomt, maar daarna ga je lopen zeiken over een zwitsal uitzet wat ze aan je vraagt zodat ze JULLIE kindje kan verzorgen..
    wees blij dat je een schoonmoeder hebt die zo betrokken is en vol liefde voor jullie kindje..
    en als je er last van hebt moet je niet over haar gaan lopen zeiken bij anderen maar het tegen HAAR zeggen! erg hypocriet.. altijd maar over de schoonmoedrs.. alsof hun het ergste zijn die je maar kan overkomen.. wacht maar tot je er zelf 1 bent en jouwn schoondochter je zo behandeld!

er zullen ook best schoonmoeders zijn waarmee je echt niet door 1 deur kan, maar laat ze dan ook niet oppassen en geef ze dan niet de vrije hand.. houd niet je mond dicht omdat je niet tegen haar in durft te gaan maar zeg waar het op staat. bel ze niet op als je gaat bevallen of bevallen bent.. heel simpel!

16. wendyp

wendyp Niet meer actief

Soms kan ik mijn schoonvader en zijn vriendin ook achter het behang plakken! Ze zijn op zich wel lief hoor.
    Toen ik zwanger was, wilden ze ook beneden wachten, ik wilde thuis bevallen. Heb meteen gezegd dat ik daar niet aan moest denken. Ik bel ook niet. Hun kwamen met de meest gekste opmerkingen aan, waarom dat wel moest. Straks heeft mijn man zijn vader nodig, dan is hij in de buurt? Ik weet het niet hoor, maar ik lig daar te bevallen. Ik heb hem nodig.

Ik zou ook meteen op je strepen gaan staan met wat je wel en niet wilt. In het begin als Sasha huilde op hun schoot, kreeg ik dr niet eens terug. Omdat hij wel even haar zou troosten. Heb mijn kind nu al 2 keer uit zijn handen moeten trekken. Nu ook, als hij langskomt, trekt hij Sasha gewoon uit mijn handen. Er komt een tijd.....

17. meisje1986

18 sep 2008
    86
    0
    0
    jij hebt zeker een hele lieve schoonmoeder of je woont ver van haar vandaan als je je niet kan verplaatsen in andere situaties? :rolleyes:
    mijn schoonmoeder stond vanaf het begin al niet te springen en geloof me enthousiast is ze ook niet.....dit is alleen maar bemoeien

en als ze een keer oppast(wat niet vaak voor gaat komen)als het aan mij ligt en ik zou haar spulletjes meegeven(alles wat ze nodig zou hebben aan verzorging)zou ik het ook niet pikken als ze denkt dat we alles dubbel gaan aanschaffen om bij haar neer te zetten
    daar geef ik de meiden dus gelijk in

en alles zeggen wat je wil kan je ook niet tegen je schoonouders(daarvoor heb ik ook wel weer een beetje respect in me zitten al is het maar voor me vriend)
    mijn moeder is heel makkelijk in omgang maar zou het niet pikken als mijn vriend is ff lekker zijn stoom gaat zitten afblazen als ze een moeilijk persoon zou zijn........en tegen haar zegt wat er allemaal aan mankeert
    dat is geen respect
    als ik zou zeggen wat ik erg vind van me schoonmoeder zou er ruzie komen weet ik nu al....HAAR gedachten gang is goed en alles wat er buiten valt is absurt in haar ogen

18. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0

Ben het inderdaad met je eens dat ik het gezeur over schoonmoeders behoorlijk overdreven vind (het grootste deel). Maar aan de andere kant snap ik het ook wel als je je benauwd voelt door haar.

Gewoon goed praten met elkaar dan kom je er samen wel uit.

Zoals ik in een eerdere post al aangaf, probeer je ook in te leven in je schoonmoeder en breng je zegje op een manier waarop jij het ook zou accepteren als jij in die positie zit.

En alle dames met een schoonmoeder die miss ietwat enthousiast is, bedenk je eens in hoe happy jij zou zijn als jouw kleine een kleine verwacht ; ). Wedden dat je dan ook extra bezorgd wordt ; )

19. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Ik denk dat ze het ook meer dat haar post aan de ts gericht is. Eerlijk is eerlijk, er zit wel een verschil in haar verhaal en die van jou.

Jouw schoonmoeder geeft jou ook een slecht gevoel. En het is hartstikke goed dat je niet alle fouten van haar gaat opsommen, zou ik ook niet doen. Want dat is helemaal niet prettig voor je vriend. Het is en blijft zijn moeder.

En wat betreft het dubbel aanschaffen van spullen, ik vind wel een beetje 'te' om je daar nou druk over te gaan maken. Het is een beetje geven en nemen, maar dat is mijn mening.

Ik heb overigens wel een hele lieve schoonmoeder.

20. mymiracle

het is toch heerlijk als je hier je hart kunt luchten en met de feedback kun je vaak ook wat, ik begrijp het wel, en ik vind niet dat we maar moeten ophouden met klagen omdat 1 iemand zich eraan stoort, hier kun je lekker je stoom afblazen en vaak krijg je herkenning van andere dames, ik begrijp wel dat TS het brutaal vindt van haar schoonmoeder om zomaar een zwitsal uitzet te eisen, kom nou!

Deel Deze Pagina