ik heb EN een lieve schoonmoeder EN ze woont ver weg.. en al was het een naar mens dan nog zou ik haar niet te kakken zetten op internet.. erg respectloos! en dat je zegt dat je niet alles wat je wilt kan zeggen tegen je schoonouders? juist daardoor erger je je aan haar en krijgt zij het gevoel niet gewaardeerd te worden.. eerlijkheid heb je veel meer aan.. je hoeft haar ook niet de grond in te trappen of uit te schelden! gewoon zeggen dat je het niet prettig vindt wat ze doet of wil of zegt of wat dan ook.. ligt echt aan de manier waarop je met iemand omgaat..
even voor de duidelijkheid meid.. ik stoor me er niet aan , ik vindt het respectloos.. en als je je kind bij schoonmama brengt voor oppas mag je best investeren.. of moet zij de verzorgingspullen van je eigen kind dokken?
okay duidelijk, maar ik klaag ook best wel eens hier op het forum, en dat bedoel ik dan niet respectloos maar meer uit wanhoop, zo van, wat moet ik hier nou mee, en herkennen mensen dit? dat was mijn punt, ik doe het ook namelijk.
En sommige schoonouders is gewoon niet mee te praten hihi.. Zoals die van mij... Nou moet ik ook zeggen, dat het contact dat er is, vanaf hun kant komt en ze ook niet oppassen. Ik hoef ook voor de rest niets met ze. En mijn man is er ook wel klaar mee.
@ghita me schoonmoeder krijgt ten eerste betaald voor het oppassen en ten 2e krijgt ze de nodige dingen voor de verzorging! ik vind t alleen onzin als ze de hele zwitsal collectie wilt hebben weet je wel niet hoeveel verschillende dingen dat zijn! misschien ff beter lezen want t stond r dat ze de hele collectie wilt hebben... als je beter had gelezen had je ook gezien dat dat niet het enige was waar ik me aan stoorde ik heb 3 dingen van de berg genoemd... en achter dr rug om lullen valt wel mee niemand kent mij hier en niemand kent haar dus ik zie het rpobleem niet en dit forum is er toch voor om even je hart te luchten waar het ook over gaat!
als ze ver weg woont heeft het ook niet zo'n zin om je op te dringen dan dat je schoonmoeder om de hoek woont....dat is echt verschillend. ik zet haar niet te kakken op het internet...ik heb moeite met mijn schoonmoeder en daar praat ik over met meiden die dit herkennen,en hoe gaan andere mensen er mee om. nou geloof me nou dat ze geen idee heeft dat het niet gewaardeerd word,dat is nog het ergste DAN zou je erover kunnen praten maar hoe ga je met iemand willen praten als diegene niet openstaat voor een gesprek,in haar ogen doet ze alles goed en o wee zeg maar eens iets verkeerd ze behandeld mijn vriend als een kleinkind en als ik iets laat merken dat ik het ergens niet met haar over eens bent...dan behandeld ze je als een snotneus die toch niet weet waar ze het over heeft, ze lijkt wel niet te kunnen accepteren dat wij een gezin zijn Hoe zou jij het vinden als jou schoonmoeder je huishouden probeert over te nemen maar praten is niet mogelijk , voor de goede vrede te behouden uit respect voor de rest en geloof me dat ik me juist rustig hou uit respect voor haar dus begin niet met dat ik geen respect heb als je niet weet waar je het over hebt you don't know my mother in law
weet je, ik denk dat er niets mis mee is als je af en toe ergens je gal kunt spuwen. Ik denk ook dat (zwanger en hormonaal of niet) je je soms sterker uitdrukt dan je normaal gesproken zou doen... gewoon omdat het je even veel te hoog zit. Ik denk daarom dat we de meeste 'klachten' met een beetje veel korreltjes zout moeten nemen... Daarnaast is het misschien geen slecht idee als de dames in kwestie met hun schoonouders of andere familieleden gaan praten... maar dan is het juist wel goed als ze eerst even de allerergste frustratie er hier uitgooien... dan kunnen ze namelijk het gesprek aangaan inplaats van een wedstrijdje moddergooien... Ik denk daarom dat het op zich helemaal niet erg is als je juist iets anoniems als dit forum gebruikt om je ergste frustraties kwijt te raken en een beetje steun te zoeken bij andere mensen die in een soortgelijke situatie zitten! Respectloos om iemand te kakken te zetten... zeker. Maar of je iemand te kakken zet door even stoom af te blazen... nou dat weet ik niet hoor, daar versta ik dus echt wat anders onder.
Ik lees deze thread nu al een tijdje en valt me echt op dat het hier twee kampen is, terwijl er al een andere thread is op dit forum over hetzelfde onderwerp waar iedereen aan de kant van de zwangeren staat hahaha. Ik denk dat het niet altijd slim is om zelf open kaart te spelen met schoonma. Voor je het weet drijf je een wig tussen je partner en zijn moeder. En als schoondochter ben je toch nooit helemaal eigen. Wie denkt dat dat niet waar is, heeft geen ex-schoonouders Als ik de problemen had die hier genoemd worden, dan zou ik er eerst met mijn partner over praten om te vragen of ik me aanstel of dat hij het ook zo ziet. Zeker bij al die mensen die bij de bevalling willen zijn, zou ik mijn partner naar zijn ouders laten gaan om te zeggen dat we het niet op prijs stellen en ik naar mijn ouders om het 'slechte' nieuws te brengen. En die discussie over de zwitsal producten, lijkt me dat iedereen toch wel door heeft dat dit ter illustratie bedoeld is om te laten zien hoe veeleisend die schoonma is en dat dit alleen maar de druppel voor haar was. Ik wens iedereen veel sterkte met het voor zichzelf opkomen! best lastig om jezelf voor op te stellen, toekomstige opa's/oma/s zijn snel beledigd hoor! Liefs rella
Volgens mij is eerlijkheid (openheid) het belangrijkst- volgens mij wil iedereen de band toch acceptabel houden, het is de oma van je kind en de moeder van je man. Wil je ze niet bij de bevalling, dan zeg je dat. Vind je dat ze van tevoren teveel regelt, geef dan aan dat je eerst zelf wil kijken hoe het allemaal zal lopen straks en dat je wat tijd nodig hebt om te wennen. Wie weet is het straks prachtig te zien hoe oma de kleine masseert, als die een paar maandjes ouder is. Ze bedoelen het vast (bijna) allemaal goed. Maar ik vind het wel eerlijk om dat te zeggen, dat ze er niet vanuitgaan dat ze op gaan passen/worden gebeld bij de bevalling, terwijl jullie dat allang weten dat het niet gebeuren zal! Dan krijg je scheve gezichten en nu kun je het nog uitleggen. Mijn schoonmoeder is meer van het 'dat moeten jullie zelf weten' maar dan wel op een toon dat je weet dat ze het er niet mee eens is. TOt nu toe vind ze alles leuk maar leeft ze niet áctief'mee. Dat is ook wel jammer want ik zou het ook wel fijn vinden meningen/ervaringen met een 'moederfiguur' te kunnen delen, mijn moeder leeft helaas niet meer. Hoe dan ook, je hebt het er mee te doen want het is familie van je kindje! Wat natuurlijk niet wil zeggen dat iemand, wie dan ook, over jouw grenzen mag. Dan moeten ze die wel kennen!