ik vroeg me af hoe het nou zit wat er nou wel en niet in een ledikantje mag. Wat heb je allemaal nodig ervoor en hoeveel van elk? En ik hoorde dat er geen dekbedje op mag maar waar zijn die dekbedovertrekjes dan voor? Als er geen dekbe in mag... En moet er een zijltje onder ofzo onder het hoeslakentje? haha ik weet het, ben nog maar eenm beginnner... Maar hoor zoveel dingen hierover.. denk vraag het jullie even
Hallo Bar; Ik had voor mijn dochter gewoon een dekentje met een overtrek! In de winter kon je er door middel van klittenband een tweede dekentje aan vast maken. Ik zelf heb er geen zeiltje onder gedaan, omdat dat volgens mij niet luchtdoorlatend is. Als je gewoon zorgt dat je bij het voeteneind een rol neer legt (opgerolde handdoek ofzo) en je baby daar met de voetjes tegenaan legt, en dan het dekentje optrekt tot ongeveer de borsthoogte van je kindje kan er niets gebeuren! Het aantal moet je zelf weten denk ik, ik had 4 lakentjes en 2 overtreksetjes. groetjes mama van channa
Hoi, Ik snap helemaal dat je door de bomen het bos niet meer ziet, want er is zoveel aanbod en wat heb je nu precies nodig. Je hebt 2 dekentjes van 100% katoen nodig. Dekbedjes mag niet meer vanwege verstikkingsgevaar. Verder ongeveer 3/4 lakentjes. 3/4 hoeslakentjes voor om de matras. 1/2 zeiltjes en 4 moltononderleggers. Op het hoeslakentje leggen ze het zeiltje en daaroverheen komt een moltononderlegger, zo is mij door de kraamzorgmevrouw vertelt.
Ik heb hetzelfde in huis ongeveer als Vera. Ik weet alleen niet of ik het zeiltje dit keer ga gebruiken (heb het al vanaf de 1e in huis), want bij het lijstje van het kraambureau dat deze keer de kraamzorg doet bij ons, mag een zeiltje weer niet Ik gebruik dus ook geen dekbedje met overtrek, omdat lakentjes en dekentjes veiliger is.
Toevallig ben ik vanmiddag met deze vraag naar de prenatal gegaan! Ik zag ook door de bomen het bos niet meer! Zij heeft ons een duodeken aangeraden (voor zomer en winter) en hier kun je gewoon een dekbedovertrekje omheen doen. Ik had al een deken en een lakentje in huis, maar vind dit zelf toch niet zo heel geweldig handig. Deze ga ik dus gebruiken voor in de kinderwagen straks. Wij hebben tot nu toe 2 hoeslakens, een zeiltje, moltononderlegger en nog 1 dekbedovertrekje. De rest kopen gaan we nog kopen. Wij kiezen er overigens voor om 2 dekbedovertrekjes te gaan kopen. Deze wisselen we dan gewoon iedere keer af.
Ik had toen Iman net geboren was (hoogzomer) een katoenen dekentje met een lakentje omheen. Nu heb ik een duodeken met een dekbedovertrekje erover heen en gebruik geen lakentjes meer. O ja en ik heb GEEN zeiltje in bed!
Ik heb gewoon dekentjes en 4 lakentjes voor de kleine. Dinsdag krijg ik me intake dus ben benieuwd wat ze zegt
Ik heb voor beide kids gewoon dekentjes en lakentjes gebruikt. Ik heb twee dekens en vier lakens. Een zeiltje is echt niet nodig! Pas toch op met een dekbedje. Zeker voor het verstikken.
ok misschien even een stomme of "blonde" vraag... Maar het verschil tussen een dekentje of dekbedje in een hoeslakentje? Met dekentje bedoelen jullie dan gewoon een dus dekentje die normaal in de wagen ligt, en dan daar een hoeslaken omheen doen? En een dekbedje zo 1 die wij op bed hebben? Maar beiden is toch zwaar en weinig ademend? Ik snap het ff niet hoor! hahahahaha En een zeiltje..ik mag aannemen dat jullie dat gebruiken ivm eventueel nat worden van het matras? Nu ik het zo opschrijf, dne ik bij mijzelf..lekker dom, maar ok..kweet het ff gewoon niet hahaha kus miek
T is NIET aan te raden om een dekbedovertrekje te gebruiken idd ivm verstikkingsgevaar! Gewoon 1 of 2 lekkere (wollen) warme dekentjes, met daaronder een lakentje en dan t bovenstuk (zo'n 10 a 20 cm) van t lakentje''om t dekentje te vouwen. Hoop dat je t snapt.. De mazzel is dat ik een hele lieve schoonmoeder heb die kraamverzorgster is, dus daar kan ik al die dingen van opsteken.
Inderdaad. Je doet geen overtrek om het dekentje, maar een lakentje onder het dekentje tegen het kriebelen en de bovenkant van het lakentje sla je om over het dekentje.
ik heb een wieg, en daarvoor heb ik nu 1 mooi dekentje gekocht. ik heb nog een ander dekentje van de vorige en denk dat ik die maar als extra gebruik. is wel niet in de kleur van de kamer, maar je kan wel aan het kopen blijven. ik heb 2 matrasovertrekjes. maar omdat de kleine maar een korte tijd in het wiegje ligt ga ik er niet zo heel veel halen. ik leg er ook nog een molton doek in, en onder het hoofdje een hydrofiel voor het spugen. ik heb gehoord dat als je dekentjes in een overtrek doet,dit word afgeraden omdat het dan als het ware een zak word, en het niet kan ademen.
Ik hoop niet dat ik het mis heb maar: Het verstikkingsgevaar zit hem niet in het dekbedovertrekje maar in het dekbedje zelf! Dus als je een (duo) dekentje heb en je doet daar een overtrekje over ademt dat prima. Alleen dat dekbedje zelf, dat ademt slecht en daarom raden ze altijd gewone dekentjes aan.
caitlin; Het si niet de bedoeling dat je een hoesje om het dekentje doet! dan zou je dus hetzelfde efect krijgen als bij een dekbedje..... tennminste das mij duidelijk gemaakt! hahaha hoezo onduidelijk?
Ik heb voor mijn wieg een dekentje met 2 lakentjes en daar doe ik geen moltonbedzeiltje in. Voor mijn ledikant ga ik een duodeken kopen met dekbedovertrekjes en ik heb voor de ledikant 2 moltonbedzeiltjes.
Voor het ledikantje heb ik 3 setjes lakentjes (hoes en bovenlakentjes) en twee dekentjes. Ook een dekbedovertrekje voor als de kleine iets groter is. Hierin mag dan wel een (duo)deken maar geen dekbedje. Zeiltje wordt zeker voor kleintjes afgeraden ivm niet ademen. Bovendien, ze slapen in een luier dus waarom zou een zeiltje dan nodig zijn? Wel heb ik hydrofielluiers voor het spugen zodat je lakentjes iets langer op bed kunnen blijven liggen. O ja, ik heb er drie vanwege de ouderwetse regel: 1 op bed, 1 in de was en 1 in de kast.
Aaaaah! hihi idd onduidelijk Ik denk dat ik het maar gewoon even na ga vragen bij ..uhh wie eigenlijk? Was er eigenlijk al overuit dat ik het dus met dekentje en dekbedovertrekje ging doen maar ga nu natuurlijk weer twijfelen
Bedzeiltjes worden ook afgeraden zolang je kruiken gebruikt. Mòcht zo'n ding gaan lekken, dan kan dat kokend hete water geen kant op als er een zeiltje in bed ligt...En doorlekken komt bijna niet voor, met de luiers van tegenwoordig, zèker nog niet als ze nog zo klein zijn en je 's nachts vaak ook nog een schone luier geeft. Ik ga pas een bedzeiltje gebruiken vanaf het moment dat mijn zoontje zonder luier gaat slapen...