hallo , ik lees hier vaker dat jullie wel eens een middel tegen de misselijkheid krijgen...ik heb hierover mijn huisarts en verlos gebeld maar allebei weten ze van niks nu vroeg mijn verlos dus hoe dat middel heette en of het op recept te krijgen is , want dan wilde hun graag de zwangere dames hiermee helpen dus weten jullie welke ik bedoel? grtz Ramona
Waarschijnlijk bedoel je Emesafene. Het zijn tabletjes of zetpillen en kunnen vaak goed helpen. Vreemd dat zowel je huisarts als verloskundige er niets van weten, want het wordt heel vaak voorgeschreven. Succes!
Het heet inderdaad Emesafene. Heel vreemd dat je huisarts dat niet weet want het wordt heel vaak voorgeschreven! Zeg er wel even bij dat je er zo stoned en moe als ik weet niet wat van wordt, dus het is even afwegen wat je erger vindt.....
Emesafene helpt overigens meestal niet tegen de misselijkheid maar onderdrukt de braakneiging. Ik heb het oko geslikt en bleef wel de godganse dag misselijk, maar gaf minder over, al hield dat ook pas op met 21 weken. Idd wel heel de dag knetterstoned geweest van die zooi en slecht slapen. Het is idd kiezen tussen twee kwaden en wat je irritanter vindt.
Bij mij hielp het wel heel goed tegen misselijkheid. Ik was gewoon ineens niet meer misselijk en heb me nooit stoned of moe gevoeld. Zo zie je maar dat een ieder lichaam anders reageert.
Er zijn meerdere zetpillen die goed helpen bij zwangerschapsmisselijkheid behalve Emasafene. zo heb je ook de zetpillen van domperidom en nog 1 die ik even niet weet. bij mij hielpen ze de misselijkheid iets af te zwakken en het braken wat terug te brengen. Ben ze nu alweer aan het gebruiken, zijn veilig tijdens zwangerschap en het helpt me iets beter te functioneren gedurende de dag.
Ik heb Emesafene zetpillen gebruikt. Ik werd er ook flink stoned van, zat soms als een dwaasje voor me uit te zweven, kwam nergens meer toe! De misselijkheid was grotendeels weg en ik heb een stuk minder overgegeven toen ik het gebruikte. Ik mocht er 2 per dag, maar heb het altijd bij max. 1 gehouden, omdat ik niet teveel medicijnen wou nemen, maar ook omdat ik er aardig heftig op reageerde. Het was wel een verademing dat ik ineens weer kon eten! Vanaf 19 weken ging de misselijkheid en het overgeven grotendeels over.
tegenwoordig wordt ook wel eens cyclyzine voorgeschreven, ik gebruikte het tegen wagenziekte en iov met verloskundige en huisarts ook tegen misselijkheid. cyclyzine is de werkzame stof van primatour het heeft alleen een stuk minder bijwerkingen
Heel vreemd dat je huisarts en verloskundige niet van dit middel afweten. Het wordt al jaren voorgeschreven en werkt heel goed, ik heb het een week geslikt en ben er toen mee gestopt omdat de bijwerkingen erger waren dan de misselijkheid.
Hoi, ik heb ook emesafene gebruikt, gewone tabletjes. Ik had over het algemeen genoeg aan 1 per dag, geen last van bijwerkingen, (alhoewel ik op vakantie er juist meer last van kreeg: misselijker werd). Maar ook bij mij: misselijkheid verdween niet, wel de braakneigingen, zodat ik tenminste redelijk normaal kon functioneren. Je mag overigens niet meer autorijden als je emesafene gebruikt. Gezien de verhalen van de andere meiden over stoned voelen, snap ik waarom, Gek dat ze dat niet wisten! Het wordt namelijk ook gebruikt bij wagen- en luchtziekte... schijnt toch wel een vrij bekend middel te zijn...