autobanden

Discussion in 'De lounge' started by music4life, Oct 15, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. music4life

music4life Niet meer actief

ja hoor het is weer zover!!!!:x
    de keuring in geweest
    altijd fijn
    de seat (aroza) is goedgekeurd..maaaarrrrrrrrrrrrrrr
    de banden kunnen nog 10,000 km verdragen en dan zijn ze toe aan vervanging!!!

geen idee ook hoeduur dit grapje weer gaat kosten??
    jullie??!!!!
    echt auto.s
    grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr:x:x:x:x:x

2. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

Jul 8, 2009
    1,445
    0
    0
    Ligt aan de maat van je band en welk merk dat je er op wilt hebben.
    Ik denk dat je relatief kleine bandjes hebt met een Arosa.
    Zal denk ik een euro of 50/60 per band zijn en dan heb je al best goede banden.

3. bapsie

bapsie Niet meer actief

ligt aan de soort banden en of je velgen hebt, wij zijn 150 euro per band verder als we nieuwe nodig hebben...

4. music4life

ooh ok!!! nou ja 50 a 60 per band is te doen he
    tis altijd wel wat

5. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,036
    1,857
    113
    Provincie Groningen
    Banden voor een kleine auto zijn niet zo duur.
    Ik vermoed dat je 13 inch hebt.

Ik weet niet of al je banden versleten zijn.
    Maar je zou ook nog kunnen kijken of je de achterbanden naar voren kunt zetten. Achterbanden slijten minder snel dan voorbanden.

6. music4life

aha goeie tips zijn altijd welkom
    ja ik denk ook 13 inch kleine wagen die seat
    hmm 10,000 km,,das mischien een half jaar zo heel veel rijd ik niet,,ik rijd ong pd 1 uur heen en terug van me werk

7. draak86

draak86 VIP lid

Mar 7, 2008
    5,427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Wij gaan altijd naar de sloop voor nieuwe banden. en dat zijn dan of gloednieuwe banden of nieuwe banden die van een auto af komen maar dus nog heel nieuw zijn. Wij waren laatst 110euro kwijt voor hele nieuwe en dat was voor 2 en heb grote wielen (carisma)

8. k3lly

k3lly Fanatiek lid

Feb 1, 2008
    2,091
    2
    38
    Female
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Pfff ken het, met me vorige auto had ik continu een lekke band.
    Heb nu een nieuw(ere) auto (seat leon sport) en moet volgende maand 4 nieuwe banden... Grapje gaat me zeker rondom de 300 euro kosten >(

9. Foxter

Foxter Niet meer actief

Jeetje wat een dure banden hebben jullie, ik heb 35 euro per band, 13 inch ;)

10. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    ik wil je graag adviseren niet de goedkoopste banden te nemen ,maar te gaan voor een "harde"band.

ik had 2 jaar terug nieuwe banden eronder laten zetten, ik geloofhuismerk van de kwikfit en na 2 jaar waren ze dus al aan vervanging toe.. daarvoor had ik 5 jaar met michelinbanden gereden.. zijn duurdere banden maar relatief dus wel goedkoper

ja fijn he auto,s .... in dec ook weer een apk... nou het zal mij benieuwen

ggr Jose

11. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    2,297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    ja ken het, bij ons zit er bijna geen profiel meer onder, die worden volgende week vervangen (denk allemaal) er moet ook nog meer aan gebeuren, dus het zal een duur grapje worden:(

12. missgwen

missgwen Bekend lid

Apr 23, 2007
    775
    16
    18
    aan het water
    en soms helpt het ook even om rond te informeren bij verschillende garages. Ik was 200 euro kwijt inclusief het erop zetten van de banden, en het waren michelinbanden.

Ik heb een kleine auto dus ook kleine banden, maar dit was zeker niet duur.

13. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    veel bandenhandelaren hebben nieuwe bandjes voor een stuk minder dan nieuwprijs.. die komen van autos waar de eigenaar voor gekozen heeft grotere banden etc erop te zetten.. kan vaak enorm schelen.
    Controleer als je sloopbanden koopt altijd.. of er haarscheurtjes in de band zitten.. profiel is niet altijd zaligmakend. Een band heeft maar een bepaalde levensduur, en bij sloperijen worden ze niet altijd op de correcte wijze bewaard..

verder rondkijken.. michelin is niet altijd het beste.. er zijn op internet vergelijkingssites waarop ook onbekende merken staan die heel stuk voordeliger zijn dan michelin, maar nog beter uit testen komen.

Share This Page