Ff luchten.. schoonmoeder aaaaaahhh..

Discussie in 'De lounge' gestart door medj1983, 20 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Misschien eens 1 op 1 met haar er over hebben? Zonder kinderen en mannen in de buurt, want dat leidt af.
    Aangeven:
    - wat ze doet
    - welk gevoel dat jou geeft
    - hoe ze het beter kan doen
    - wat dat voor effect op jou heeft

Wees concreet, niet te algemeen. En blijf bij jezelf. Praat over jouw gevoel en niet hoe anderen zich erbij voelen.

2. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Zeg, hebben wij dezelfde moeder of zo? ;)

@TS: Ik heb ook zo een sm. En voor mijn bevalling ergerde ik me er stierlijk aan. Net nog dit weekend. We wonen in Spanje en hier wordt Pasen anders gevierd dan in NDL. Wij hadden een lekker Paasontbijt-brunch gemaakt en hen uitgenodigd. Om toch iets Belgisch-Nederlands te doen. Daarna gingen mijn vriend en zij hun oom om hun huis (in renovatie) te gaan bekijken. Mijn sm komt aan, drinkt enkel een kopje koffie, wil niets eten (want ze kan dat niet zegt ze 's ochtends) en na letterlijk 20 min doet ze haar jas aan en zegt ze dat ze moeten verder gaan. Mijn schoonpa doet hetzelfde en mijn vriend volgt hen gewoon. Ik pisnijdig, had net een hele brunch met croissants, cake, eitjes, spek, etc op tafel gezet. Heb hun gezegd dat ik het niet netjes vind dat ze nu al weggaan maar kreeg als antwoord dat zij nooit zo uitgebreid ontbijten dus dat niet wisten. Ach....Adem in, adem uit......zennnnnnnnnnnn.......ooooooooooooooooom (heb net een les yoga gevolgd)

Er bestaan geen tips. Gewoon je er niet te veel aan ergeren. Doe ik ook niet meer. Ik zeg gewoon "jaja" en "Tuurlijk" en "geen probleem" maar denk er het mijne van.

3. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113

Haha, ja we zullen eens een functioneringsgesprek gaan voeren ;)
    Het probleem is dat ze gewoon heel snel op der tenen getrapt is en ze echt nachten niet kan slapen door stress.. De weken voor mijn bevalling was ze net een zombie, omdat ze er niet van kon slapen. Opbouwende kritiek vat ze altijd verkeerd op, van wie dan ook. Ach ja.. ik weet ook niet zo goed wat ik met mijn topic wilde bereiken, in ieder geval lucht het wel op en is het ergens wel fijn dat mijn gevoelens niet totaal vreemd is voor anderen :)

4. jalta

jalta Lid

21 apr 2014
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hihi ik heb zelf ook een topic over schoonmoeder gestart. Ik zou er eigenlijk af en toe of gewoon telkens een comentaar terug geven. Bijvoorbeeld als zij dus haar kop in de maxi stopt en je dochtertje word wakker en ze zegt dat. Zeg jij doodleuk, nee hoor oma daarom huil ik niet ik vind het niet leuk dat je me wakker maakt en nu ben ik chagerijnig:p Een paar comeback geven misschien houd ze wel op en zo niet dan kan jij nog af en toe lol hebben en sarcastisch doen:D Maar goed zo zou ik zijn en ik ben best hard:(

Deel Deze Pagina