Meis, maak je niet zo druk. Dacht je nu echt dat de politie komt voor een marktplaatskast van 25 euro? Als die vent dat op fb zet, dan heb jij een goede reden om aangifte te doen van smaad of laster. Hij heeft geen schijn van kans, en als ik jou was zou ik de rollen heel snel omdraaien. Je stelt je nu namelijk op in de verdediging. Ik zou hem eens aan gaan vallen, dan is het vast snel over. Schrijf het volgende maar: Beste ...., Onlangs hebben wij van u mogen vernemen dat u ontevreden bent met een aankoop die u bij ons gedaan heeft. Het betreft een vitrinekast welke u via marktplaats is aangeboden. U heeft deze kast bij ons thuis uitvoerig bekeken en u had enkele aanmerken op de kast. Hierop hebben wij u een behoorlijke korting gegeven ondanks dat het een tweedehandskast voor een schijntje van de nieuwprijs betrof. Na thuiskomt, stuurt u ons allerlei vreemde berichten. Wij zouden u hebben opgelicht, u dreigt met onze naam als zijnde oplichters op internet te zetten, u eist uw geld terug plus de kosten voor het naar de stort brengen en de benzinekosten. Ik wil u hierbij op de hoogte brengen van de juridische situatie. U heeft een kast gekocht, van een particulier, wetende dat de kast niet nieuw was. De kast heeft u uitvoerig bestudeerd, waarna u de kast uiteindelijk voor een lagere prijs heeft meegenomen. Dat betekend dat u de schade erkent en geaccepteerd heeft. Koopt u iets via marktplaats, dan heeft u garantie tot de deur. Wat u na de koop met uw kast wilt doen, dat is natuurlijk uw probleem. Wilt u de kast weggooien? Dan kunt u dat doen, aangezien u de nieuwe eigenaar bent. Maar deze kosten kunt u niet op ons verhalen. Zou u een poging willen doen? Dan voorspel ik dat u minimaal zo'n 150 euro proceskosten kwijt bent, en met een schaamtegevoel rijker naar huis gaat. U kunt zich afvragen of dat de moeite is. Aangifte doen kunt u proberen, maar de kans dat een officier van justitie uw zaak daadwerkelijk gaat behandelen is NIHIL. U zou dus een civiele procedure moeten starten wilt u dat een rechter uw zaak onder ogen krijgt. Als u onze naam op facebook zet, dan vraag ik mij persoonlijk af of mensen u niet zouden uitlachen. Maar dat terzijde, u maakt zich dan schuldig aan smaad of laster. Ik waarschuw u hiervoor, wij kunnen dan namelijk heel makkelijk aangifte doen, en een proces kost ons niets. Het is aan u, of u door wilt gaan met uw praktijken. Een wijze raad: Doe dat maar niet, want u slaapt er vast een stuk slechter van dan wij. En als u erg lang blijft doormailen, dan kunt u ook een aangifte van stalking verwachten. Daar heeft u vast ook zin in. Wij wensen u veel plezier met uw mooie vitrinekast. Met vriendelijke groet, ... P.s. de prijzen moet je er wel in vermelden natuurlijk!
Na de mail van mijn man naar hem geen reactie meer gehad Was wel een redelijk dreigende mail.. dus misschien dat het nu is opgelost!
Wat een halve garen. Die denkt serieus dat de politie komt morgen?? En hoezo de kast al naar de stort gebracht? Dat is ZIJN keus geweest. Hij had tegen jullie aan moeten geven dat hij de kast terug zou brengen en hij dan zijn geld terug zou krijgen. Dus hij wil aangifte doen over een vitrinekast, die er niet meer is ?? Hahaha wat een grapjas.
Hahaha, dus de kast is er ook niet meer? Nou die staat vast bij zoonlief in de kamer hoor. Maar dit is gewoon een aso die wilt profiteren. Bah, ik walg van zulke mensen.
Bah wat een rotsituatie. Ik zou hem echt geen geld teruggeven, of kast in dezelfde staat terugbrengen, durf bijna te wedden dat hij de kast gewoon heeft staan maar nog meer korting wil.... Maar verkoop je nu wel of niet vaker dingen, in op staat vrijwel nooit en verderop staat fat jullie regelmatig iets verkopen, zou in de mail richting die l.l wel bij hetzelfde verhaal blijven. Maar hoop dat hij niets meer van zich laat horen.
IK verkoop nooit iets via mp.. dus via mijn account MANLIEF regelmatig.. via zijn account waarom ik niet? Hou niet van dat gezeur aan de deur
Wie is hier nu de oplichter??:x Wat een .......:x Ik zou mailen......ik heb je kenteken genoteerd en als we het nodig vinden kunnen we wel even langs komen Dan houdt hij vast wel op.
Ik zou ook pislink worden ja! Mensen die het onderste uit de kan willen halen.. bah bah.. Vind dat je erg redelijk ben geweest! Zelfs ook omdat je nog lager ben gegaan met je prijs!
Ik moet hier stiekem wel om lachen! Wat denkt die man te bereiken? Politie doet hier helemaal niets mee, die zullen er waarschijnlijk om kunnen lachen. Ik zou als ik jullie was helemaal niet meer reageren op deze man
Zo idd die kast is er echt nog wel hoor. Mensen met zo'n grote waffel doen dat maar voor 1 ding: in de hoop dat je bang wordt en wel het geld teruggeeft. Wedden dat deze man dat waarschijnlijk vaker doet?
Als hij jouw gegevens op een openbaar forum zet, zoals in dit geval Marktplaats, aangifte doen van laster en/of smaad. (afhankelijk van het bericht waarin hij dit plaats). In ieder geval schrijft de wet op privacy voor, dat niemand zomaar persoonlijke gegevens op een openbaar forum mag plaatsen. De boetes die daarvoor gelden zijn echt niet mals. In dit geval hebben ze de kast bekeken, jullie zijn een prijs overeengekomen, garantie tot aan de deur. Als hij een gloednieuwe kast had gewild dan had ie naar de winkel moeten gaan en daadwerkelijk een nieuwe moeten kopen. Ik snap niet waar dergelijke mensen mee bezig zijn.Volgens mij een kwestie van "voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten." ...
Wat een zak zeg. Die denkt o een zwangere vrouw makkelijk te intimideren. Niet toegeven hoor en uit de verdediging stappen en geen cent terug betalen.
Ik had niet eens voorgesteld om de kast terug te brengen. Ik ben geen winkel. Hopelijk is hij geschrokken van de mail van je man en houdt hij zich rustig.
Nog niks van hem gehoord gelukkig. Mijn melding bij marktplaats is goed ontvangen. En ze gaan nu de persoon in kwestie controleren aan de hand van de mpmail of er al eerder klachten zijn gekomen. Ben erg benieuwd
Die vent is gek. Ze hebben de kast bekeken, jullie zijn een prijs overéén gekomen en ze hebben het in de auto gezet.