Streepje test lichter dan vorige keer

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jessmin, 2 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Wat ik me afvroeg; toen ik zwanger was van mijn dochter had ik 2 dagen na NOD een dikke vette streep op de zwangerschapstest. Nu ben ik weer zwanger - hoewel ik geen enkel zwangerschapssymptoom heb, behalve dan dat ik niet ongi word - en heb ik 1 dag na NOD getest. Deze streep is alleen veel lichter dan die ik had bij mijn dochter. Natuurlijk spookt dan door je hoofd of dat dan niet betekent dat het dan toch nog mis zal gaan. Ik hoop ontzettend dat het gewoon goed zit, maar maak me dan toch weer een beetje zorgen doordat die streep lichter is. Heeft iemand met meerdere kids dit ook gehad? Zegt de dikte van de streep (dus het gehalte aan HCG) iets over de kans op een mk? (Misschien zelfs dat ik na een paar dagen alsnog ongesteld ga worden; is ook een soort mk dan dus...)

2. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Hey Jessmin,

Heb met 7 weken bloedverlies gehad. De buurvrouw van mijn ouders (waar ik erg mee op kan schieten en zelf een dochter van 2 en een tweeling van 3 maanden heeft) heb ik het over mijn loedverlies gehad. Die zei dat het wel vaker voorkwam en ik voor de zekerheid altijd nog over een x aantal dagen een test kon doen om te kijken of deze nog steeds positief was. Zo heb ik met 8 weken nog eens een testje gedaan. Had ik beter niet kunnen doen. Deze test was veel lichter dan mijn vorige test.

Ik een beetje paniekerig de vk gebeld. Die moest een beetje lachen. Wat zei tegen mij zei was erg geruststellend. Positief is positief, en het maakt niets uit hoe dik de streep is. Het kan er aan liggen hoe geconcetreerd je urine is op dat moment. Heb je veel gedronken of juist weinig enz.

Ook is natuurlijk geen enkele zwangerschap het zelfde. Mocht je je toch niet gerust voelen kan je natuurlijk altijd de vk even bellen. Probeer lekker te genieten.

Liefs Belliebel.

3. aukje86

aukje86 Actief lid

6 jan 2009
    366
    1
    0
    Jongerenwerkster
    Zuid Holland
    Een streep is een streep, hoe licht ook. Ik zou me er geen zorgen om maken. Misschien is de HCG waarde in je urine op het moment van testen lager dan bij je eerste kindje waardoor de streep lichter is. Bij sommige is de test pas na een week positief omdat het HCG hormoon gewoon nog niet genoeg aanwezig is.
    Maar als je een streep hebt, ben je gewoon zwanger, anders reageert de streep niet....

Dus gefeliciteerd!!!!

4. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Toen ik zwanger was van mijn dochter heeft het heel lang geduurd voor ik een dikke vette streep kreeg. Ik teste 1 dag na mijn NOD en kreeg een heeeeel dun streepje (echt van beeld ik me dit nou in of....) heb wel 5 testen gedaan (incl bij de huisarts) en allemaal bleven ze erg licht. Pas na meer dan een week kreeg ik een goed positieve test.

Ik heb bijna 2 jaar geleden een fantastisch gezonde dochter op de wereld gezet dus het maakt nix uit.

5. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Hier ook hoor. Heb geen andere zwangerschappen om het mee te vergelijken. Maar had de eerste week na mijn NOD steeds testen met lichte strepen.

Na een tijdje werd de streep steeds donkerder.
    Zoals iemand net al zei, een streep is een streep.

Gefeliciteerd!!!

6. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Thanx voor de reacties. Ben ook wel altijd van mening geweest dat streep is streep, maar ik ga het meteen zitten vergelijken met m'n eerste kindje en dan vind ik het raar dat het niet hetzelfde is... Waar zou dat aan liggen denk ik dan. Maar waarschijnlijk is dat een totaal irrelevante vraag ;)

7. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    hallo,

Geen zorgen. Het kan zijn dat je bij je eerste al verder was dan je dacht. Een streep is een streep, probeer lekekr te genieten

gr Gaby

Deel Deze Pagina