Onregelmatige cyclus...wanneer eisprong/menstruatie etc.

Discussion in 'Zwanger worden' started by Maminini, Jun 19, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Maminini

Maminini Nieuw lid

Jun 19, 2016
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal, ik ben nieuw op het forum en ook relatief nieuw met het onderwerp 'zwanger worden'. En daarom wil ik jullie graag wat vragen!

Ik ben in december 2015 gestopt met de pil, niet om meteen zwanger te willen worden maar om te 'ontpillen'. Mijn cycli zijn sindsdien behoorlijk onregelmatig en ook wat aan de lange kant (maar dat was altijd al zo), namelijk:
    30-44-33-32 dagen.

Afgelopen maand zijn we er echt voor gegaan en hebben voor het eerst heel veel in de regen gespeeld zonder regenjasje ;)
    Nu zit ik op dag 35 en heb ik al een week het gevoel 'ah nu ga ik echt ongesteld worden!': heel pijnlijke borsten, steeds krampjes in mijn buik alsof het elk moment kan losbarsten en heul emo... Maar er gebeurt tot nu toe nog niks.

Nou hoop ik natuurlijk stiekem dat het meteen raak is, maar omdat ik zo'n onregematige cyclus heb, weet ik niet wanneer ik nou zou kunnen testen. Ik wil zeker niet te vroeg testen en wil mezelf ook niet onnodig hoop geven (hou niet van teleurstellingen) maar ben nu wel erg nieuwsgierig aan het worden.

Wie weet wanneer ik zou kunnen testen?

En...zou het kunnen omdat ik er zoveel aan denk dat ik mijn eigen ongesteldheid zit uit te stellen? Kan je psyche daar zo'n effect op hebben?

Alvast bedankt :D

2. meisje1977

meisje1977 VIP lid

Mar 1, 2013
    8,108
    472
    83
    een cyclus van 21-35 wordt als netje beschouwd. De enige uitspinger is 44 dagen . Al je je 4 cycli neemt dan kom je uit op een gemiddelde van 35 dagen. Gebruik je ovulatietestjes?
    Ja je psyche en evt stress kunnen invloed hebben op je menstruatie

3. valentijntje

valentijntje Actief lid

Apr 17, 2016
    201
    35
    28
    NULL
    NULL
    Spannend!
    Het is best moeilijk om te zeggen wanneer je ong moet worden als je niet weet wanneer je eisprong was. Zere borsten & emo zijn bij mij bijvoorbeeld symptomen die ik heb voordat ik ongesteld ga worden.. Je kan eventueel een zw test doen, toch? Als die negatief is, over een paar dagen weer.. Tot je ong wordt :)

Share This Page