ff mn financieele boosheid kwijt hoor

Discussie in 'De lounge' gestart door music4life, 20 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. music4life

music4life Niet meer actief

ja ik heb het over de aldi alles halen we bij de aldi! alleen 2 dagen avondeten bij de golf verder alles bij de aldi.. vandaar en dat is hier in het dorpje das met de auto 2 min rijden ong

2. music4life

mischien toch maar weer 1 bedrag pm afhalen en dan heel de maand mee doen ,en dan kijken hoe dat gaat!

3. sweetylove

2 nov 2006
    72
    0
    0
    ehm ik weet niet maar nu gaat de discussie over hoe je het goedkoopste
    boodschappen kan doen..
    maar het ging er toch over dat je niet wist
    waar je het aan uit hebt gegeven? omdat je minder overhield dan normaal? ben je daar al achter?
    of hou je überhaupt weinig over aan het einde van de maand en wil je hier tips over hoe je kan bezuinigen?

4. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

anders neem je elke week een vast bedrag bv 100 euro.. en meer pin je niet voor de hele maand... dus pin je als je geld binnen is bv 400 euro voor boodschappen voor de hele maand en deel het door vieren.. daarnaast bewaar je alle bonnetjes en hou je bij op papier wat je uitgeeft, ook alle kleine pruttel dingetjes, want die tikken ook aan hoor! en dan aan het einde vd maand tel je eens alles bij elkaar op.. doe dat maar eens bewust een paar maand en daarna doe je niet meer anders..
    succes!

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

nou sorry ik doe voor 40 euro per week de boodschappen en daar zit ook echt alles bij (ook alles van het lijstje van jou) zelfs een krat bier bij

6. missyb

missyb Niet meer actief

Ik doe voor ong 110 euro boodschappen voor 1 maand.
    bij de jumbo en de aldi en daar zit ook bijna alles in voor 3 personen en een kat.
    voor de rest doe ik ong 20 euro boodschappen per week voor brood, vers fruit en groente in de reclame , 1 per week patat en de weekend extra's.
    Dus dan komen we niet eens op 200 euro per maand.
    (daar zitten nog kortingsbonnen bij van lekker leven voor wasmiddel en luiers.)

En waarom flessen drinken je kunt ook gewoon limonade kopen kun je veel langer mee.

het is idd even aanpassen maar je ziet het aan het einde van de maand wel terug.

En aldi is echt wel goedkoper dan de de rest van de winkels. en goed op reclame kopen.

7. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

zo dat doe je dan goedkoop zeg..
    ik probeer me soms ook aan een budget te houden.. 75 euro per week aan boodschappen.. en dan de voeding en pampers en verzorgingsspul van esmee rekenen we appart.. dus ongeveer 30 euro ofzo.. maar het einde vd week breek ik alweer een briefje van 50...

Nou hoeven wij niet echt te letten op geld maar als ik dit zo zie vindt ik dat toch weleens het proberen waard... soms moet ik gewoon dingen uit de koelkast weggooien dat is echt zonde..

8. valhalla

valhalla Niet meer actief

Beleg je brood met appelstroop of pindakaas en geen zoete dingen. Of smeerkaas. Scheelt zoet beleg en snijwaren. Koop als je toch bij de action bent een paar microvezeldoekjes, gaat veel langer mee dan keukenpapier. Maak je eigen wasmiddel met marseillezeep (ff googlen voor het recept, 10 x goedkoper en beter), stop met snoepen (scheelt geld en tandartsrekeningen). Oh ja, drinkt thee of water ipv frisdrank. Ook beter voor je gezondheid en je financiën.

(moet ook ff ivm nieuw huis en auto erg zuinig aan doen dus heb op ongeveer alles bezuinigd, wil niet betweterig overkomen hoor. Maar haal nu ook voor €65 p/w alles, groenten bij de Turk, biologisch vlees, luiers & melk voor Lena, bier, wijntje, koffie... alles eigenlijk)

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.795
    113
    Zelf zeep maken lijkt me geweldig. Het lijkt me alleen zo bewerkelijk.

10. music4life

het ging er idd om ,,waar blijft het geld?! en dat is toch echt boodschappen ,,ik doe voor 70 pw boodschappen,,mischein kan het nog minder,ik vind 70 pw niet veel ,maar zal dan toch teveel zijn als we niet goed rondkomen, ik vind 1 bedrag pm pinnen wel een goed idee, ik bewaar alle bonnetje en kom pm ook uit op 300,350 pm meer niet, dus waarom zou je dan 350 afhalen,,als het boodschappen geld hetzelfde blijft ,,,nou goed ik ga het beide gewoon weer proberen !

11. music4life

ps wat denken jullie zou het schelen om geen boodschappen meer te doen voor gelijk 5 dagen? maar bijv steeds maar voor 2 daagjes,

12. Niet meer actief

Danielle hoeveel geef je nu uit aan de boodschappen? net zei je 50, 55 en nu 70....

En ja dat scheelt als je voor 5 dgn of voor 2 dgn koopt, boodschappen voor de hele week is goedkoper en makkelijker,
    Maar denk ook eens aan je gas licht en water, ook die rekening zou lager kunnen.
    Spaarlampen, standby uit, niet te lang douchen ook dat scheelt in de portomonee.
    Aardappelen bij een boer kopen (10kg voor 5 euro)

Maar goed, wat jij heb nu dat hebben wij ook.
    We hebben iedere maand wel een hoge uitgave, denk aan verzekeren auto, belasting, advocaat, notaris en dat soort gekke dingen, die komen niet iedere maand terug maar wel om de beurt.

Het is gewoon heel vervelend als je geld op is voordat het einde van de maand in zicht is.

13. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Volgens mij scheelt het wel als je voor meer dagen tegelijk koopt en vooral als je van te voren bedenkt wat je gaat eten. Dan kun je veel gerichter kopen. Misschien moet je ook even in het bespaartips topic kijken, dat staat ergens in de lounge. Daar staan wel veel tips.

14. music4life

Danielle hoeveel geef je nu uit aan de boodschappen? net zei je 50, 55 en nu 70....

ik schreef ,,,,ik koop voor 5 dgn boodschappen bij de aldi voor 50a55 euro boodschappen en voor die andere 2 dagen bij de golf voor ong 20 dus dat maakt 70 a 75 totaal per week

meer dan 75 pw geef ik niet uit aan boodschappen,,,

en ik let heel goed op spaarlampen, lichten uit,,verwarming niet onnodig aan, zelf hebben wij niks stanby aan staan ,

15. Amfy

Amfy Niet meer actief

75 per week voor hoevel personen en hebben jullie nog huisdier etc?

wat ben je per maand kwijt aan gas water en licht.
    heb je een auto? wat voor woon kosten heb je etc?

16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.795
    113
    en wat is je pincode?

17. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    :) :) :) :) :)

18. music4life

we zijn nu nog met zn 2e
    pm gas,water ligt 170 per maand

koophuis met hypotheek van 650 pm

mijn man heeft een auto maar carpoold veel hij rijd zelf 2 keer per week ,hij tankt 2x per maand

en we hebben 1 poes

19. Amfy

Amfy Niet meer actief

oke daar kun je weinig aan doen dat gebruik je toch iedere maand.

maar kan het niet goedkoper?ga eens kijken voor je nuts.kun je dat niet goedkoper krijgen?
    de auto verzekering kan die niet goedkoper?

wij betaalden 120 euro voor de verzekering van de auto nu nog 65. en van 250 euro voor de nuts betalen we no nog 135 euro en we krijgen zelfs nog geld terug .ga daar eens naar kijken hoe en wat.en je zou over moeten houden na de vaste lasten wat doe je extra op de action na.

20. Amfy

Amfy Niet meer actief

flauw ;)

Deel Deze Pagina