Antibiotica en.... ZWANGER!!!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door gingertjuh, 23 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gingertjuh

gingertjuh Actief lid

10 jan 2013
    150
    0
    0
    voedingsassistente, activiteitenbegeleider,
    eindhoven
    Hallo,

Na een tip van iemand hier die een bacterie in haar eileider had en na antibiotica meteen aantelde, ben ik daar mee naar de gyno gegaan..
    Zij vond dit onnodig en ik kreeg niets... En iui 7 en 8 mislukte ook...

Toen ben ik naar mijn huisarts gegaan en alles uitgelegd. Van hem kreeg ik een kuur van 5 dagen. Het was een antibiotica die ook gebruikt word bij chlamidia.

En deze ronde heb ik voor het eerst in 2,5 jaar een positieve test gehad!!!

Ik vind dit wel heel erg toevallig, daarom post ik het ook hier. Want er was met ons beide niets aan de hand! Dus als dit bekend klinkt is het misschien de moeite waard... Baad het niet dan schaadt het niet !!!

Ik moet toegeven, zwanger zijn voelt heerlijk al is het nog zo pril. (Vrijdag as 2 weken na iui...)
    Maar ik ben doodsbang dat het niet houd en dit ik mijn hummeltje kwijt raak... Het is zo'n lange, vermoeiende strijd geweest, dat het ooit voelt alsof het me niet is gegund...

Hopelijk blijft ons hummeltje plakken... Morgen moet ik het ziekenhuis bellen, dus ben benieuwd!

Ik hoop het echt dat jullie iets aandeze tip hebben, en ook een hele fijne en gezonde zwangerschap mogen krijgen. Het is jullie gegund!!!

2. chocotof

chocotof Bekend lid

28 dec 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Wat goed, bedoel je dan dat je helemaal niet zwanger werd of dat je een miskraam hebt gehad?

3. gingertjuh

gingertjuh Actief lid

10 jan 2013
    150
    0
    0
    eindhoven
    Hoi chocotof,
    Ik heb, tot gisteren, nog nooit een positieve zwangerschapstest gehad.
    Dit is mijn eerste x

4. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    wauw! t is je gegund na zo'n lange weg!
    wat voor een kuur is het dan als ik vragen mag? weet je toevallig hoe het heet?

5. chocotof

chocotof Bekend lid

28 dec 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Ohh wat heerlijk!! Gefeliciteerd! Kan je wat meer informatie geven?

6. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Wat bijzonder zeg!!!! Gefeliciteerd!!!!

7. gingertjuh

gingertjuh Actief lid

10 jan 2013
    150
    0
    0
    eindhoven
    De antibiotica was azitromycine!

8. gingertjuh

gingertjuh Actief lid

10 jan 2013
    150
    0
    0
    eindhoven
    Dankje wel allemaal,
    Ik hoop echt dat het goed gaat!

9. lenatje

lenatje Actief lid

9 nov 2008
    364
    0
    16
    Proficiat! Mooi dat je het wilt delen! Hopelijk zijn er ook nog vele anderen die hierdoor gelukkig worden! ;)

10. lenatje

lenatje Actief lid

9 nov 2008
    364
    0
    16
    ps weet je gynea het al??? Die zijn reactie wil ik wel eens horen :)

11. gingertjuh

gingertjuh Actief lid

10 jan 2013
    150
    0
    0
    eindhoven
    Krijgt ze morgen te horen, en niet op een vriendelijke manier ;)

12. toeter

toeter Fanatiek lid

1 dec 2012
    1.313
    1
    0
    Klopt ab kuurtjes bevorderen een zwangerschap. heb dit ook al vaker gehoord en zelf ervaren;)

13. Pearll

Pearll Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.302
    1
    0
    noord-holland
    wauw wat gaaf zeg, na zo een lange tijd eindelijk zwanger! het is je onwijs gegund! ik las in een ander topic van je dat je erg bang bent dat het mis gaat, dat had ik afgelopen ronde ook, ik was zwanger en ook telkens als ik wat voelde lopen vreesde ik het ergste, op een gegeven moment kon ik het loslaten en proberen te genieten en toen heb ik alsnog een miskraam gehad, heel spijtig, was er kapot van. maar als het gebeurt staat het toch al vast, dan is er wat mis gegaan en dan stoot je lichaam het af, hoe vervelend ook, dus ik zou gewoon gaan genieten als ik jou was, als het gebeurt dan gebeurt het, heel veel plezier van je zwangerschap ik hoop dat hij of zij blijft plakken!
    ohja wat zei de gyn van je antibiotica verhaal? hij wuifde het zeker weg als toeval?

14. Honeybeeb

Honeybeeb Niet meer actief

Gefeliciteerd. :D

Op welke dag van je cyclus was je ermee begonnen of maakt dat niet zoveel uit. En was het een drankje of pillen?

15. Klein

Klein Fanatiek lid

4 jan 2009
    1.405
    1
    0

Toch is dat niet zo, een AB kuur geeft evenveel kans op een zwangerschap als de pil! Een jaar geleden werd dit mij al verteld bij door huisarts en apotheek.
    Maar goed net als de pil, 0,1 % kans :)

16. toeter

toeter Fanatiek lid

1 dec 2012
    1.313
    1
    0
    Ik ga uit van eigen ervaringen en niet wat een huisarts of apotheek me voorschotelt. Is trouwens een reden voor ook. en vreemd dat mijn huisarts het wel bevestigde..

Dus of iets wel of niet zo is, laat ik graag aan de mens zelf over.

17. Honeybeeb

Ben het met toeter eens.

En niet alle AB-kuren zijn hetzelfde. Bepaalde antibiotica hebben juist een negatief effect op de pil, dus krijgen veel vrouwen juist het advies om tijdens pil gebruik een extra voorbehoedsmiddel te gebruiken wanneer ze antibiotica innemen want anders bestaat er een (grote) kans om zwanger te raken. :)

18. Honeybeeb

Jij ook gefeliciteerd toeter.:D Mag ik de naam van jouw ab kuur ook weten?

19. toeter

toeter Fanatiek lid

1 dec 2012
    1.313
    1
    0
    uhm ik had er 2 ..

eerst had ik amoxiciline (blaas )of zoiets,.. en werd idd gewaarschuwd met niet werking van pil;) en daarna metrodazol (infectie)ofzoiets (hopelijk schrijf ik het goed. En ploep,...zwanger ging wel mis maar vond het erg frapant dat het ineens wel snel ging, en dit voorgelegd aan de dokter, en hij zei dat dit kon ivm hormonen die er dan anders op reageren.

Op mijn werk een collega, 5 miskramen, en kreeg kuurtje gewoon voor luchtweginfectie....ploep zwanger,, en heeft een meisje gekregen:) zij bevestigde het ook.

20. Honeybeeb

Bijzonder zeg, toeval bestaat niet... ;)

Ik ken ook 2 vrouwen die na gebruik van een ab kuur zwanger raakten. Was daarom even benieuwd naar de namen van die van de topicstartster en die van jou, bedankt. Ik ga eens binnenkort mn gyn eens hierover vragen.. :D

Deel Deze Pagina