Ff nie goed worden van mijn vriend!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaVanGilani, 1 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ik wil hier wel even antwoord op geven. Ik denk dat dit is omdat mensen snel anders naar je kijken terwijl dit helemaal niet nodig is.
    Je krijgt toch een stempel en dat wil je niet.
    Mijn vriend zegt het nooit tegen iemand omdat hij niet anders als anderen gezien en behandeld wil worden.

2. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Nee om heel eerlijk te zijn vind ik dat niet heel erg raar.
    Iemand met autisme kijkt heel anders tegen de wereld aan en gaat heel anders met emoties om.
    Misschien is het wel een idee om samen eens te gaan zitten en hem vragen wat jij kunt doen om zijn dagelijkse leven makkelijker te maken.

3. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    :O ... :( das niet tof nee... omg

4. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    mijn vriend heeft ook lichte vorm pdd-nos (en hoge intelligentie waardoor je het nog wat minder merkt) maar ide vergeet ook altijd tijden moet hem altijd smsen een half uur van te voren als we ergens heen moeten en hij bij vrienden ofzo.. ik moet hem ook vaak smsen of bellen dat ie de tijd in de gaten houdt wanneer de winkels sluiten als hij daar nog iets zou halen.. voor andere komt het over of ik hem heel de dag rond commandeer maar doe ik hetn iet heeft hij tijden niet in de gaten en loopt alles in het honderd..

overigens weet ik t ook pas sinds dat ik zwanger ben.. omdat zn ma het vertelde dat we het in de gaten moeten houden met uk straks.. vriendlief had mij niets gezegd omdat het ''niet boeiend'' is en hij zich er beetje voor schaamt ofzo

5. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    klopt!! wij hebben net een huis gekocht en moesten gezondsheids verklaring tekenen.. vriendlief hier zei toen: ik heb autisme moet ik dat aangeven? en meteen er achteraan: maar het is een lichte vorm hoor!!

6. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Dat iemand met autisme zich niet zo goed kan inleven is begrijpelijk. Maar iemand met autisme is niet dom, en het lijkt me dat deze dan ook weet dat het gewoon belangrijk is om dit te melden bij de aanstaande moeder van je kind. Aangezien het erfelijk is.

7. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Hij heeft er zelf moeite mee, Hij dacht dat ik dan niet meer bij m wilde zijn omdat zn moeder m door deze dingen ook verstoten heeft! ( En m voor gek zet etnc.!) Dus nee ik vind t nie erg, ik snap m heel goed. Ben blij dat ik t nu weet. Maar mijn vriend is al een heeelee erge binnenvetter vandaar.. Maar ik snap jou reactie ook heel goed! Maar bij hem speelt er meer mee waardoor ik snap dat ie t nie heeft durven zeggen, bang weer alles kwijt te zijn!

8. MamaVanGilani

Dank je wel meid!
    We gaan vanavond een lijst maken voor hem :) dus zo moet t goed komen!

9. MamaVanGilani

Hey Wilma,

Mijn schoonmoeder moet niks van vriend hebbe, zet m continu voor gek en hij pikt alles maar omdat ie nie voor zn eige opkomt en dan op zon moment in zichzelf keert! Hiij vertelde me gister ook dat sinds ze dit weten, van die lichte vorm van autisme, zn moeder helemaal n giga afkeer kreeg en hij verder is opgevoed door zn vader, opa en oma! Dus vandaar durfde hij me niks te zeggen, bang om afgestoten te worden! Zn moeder wou m ook nie uit t zh meenemen toen ie geboren was, want ze nam geen lelijke babies mee naar huis! ( Mijn vriend was geboren met 38 weken maar zag eruit als een kindje van 26 weken! ). Gelukkig is ie goed opgedroogd ;) maar daarom altijd verzwegen...

10. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Juist omdat zo iemand zich niet in kan leven zien ze daar het belang niet van!

En het zal ook te maken hebben met schaamte, want als mensen 1x weten dat je autisme hebt gaan ze je toch vaak anders behandelen en dat is nou net wat niet fijn is. Deze mensen willen ook gewoon normaal zijn (en dat zijn ze ook)

11. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Wat erg zeg, daar zal hij een flinke deuk van mee gekregen hebben:(
    Succes met alles en als je tips oid wil of het niet zit zitten pb maar.
    Ik weet hoe lastig het soms kan zijn en als je niet in de situatie zit weet je gewoon echt niet wat het is

12. Linana

Linana Niet meer actief

Mijn zusje heeft autisme, mijn broertje pdd-nos met agressieproblemen. Ze krijgen beide therapie en ik kan je vertellen dat mensen met deze 2 zaken echt heel anders naar de wereld kijken als de rest van ons.
    Mijn zusje ziet dingen totaal anders dan ik, ik kan ook niet met haar in discussie want het is haar wereld tegen de mijne.

Ik kan me wel indenken dat TS haar vriend dit niet heeft verteld, waarschijnlijk zag hij het nut er niet van in, misschien had het te maken met schaamte, wie weet... Feit blijft dat zij gewoon anders hierover denken.

Ook het punt van het vergeten eten te geven heeft hier waarschijnlijk mee te maken, niet om het goed te praten ofzo, maar ik herken het wel bij mijn zusje. Die vergeet ook bepaalde zaken omdat ze bezig is met computeren en dat is dan het aller belangrijkste. Of ze kijkt een film, ja die kan op pauze, maar dat boeit haar niet. Die film gaat voor alles....;)

Ik kan me wel inbeelden dat je enorm uit je slof schiet, dan ben je al ziek en dan krijg je dit ook nog op je bord... fijne dagen zijn dat ;)

13. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ben het helemaal met je eens!
    En ts, heb je dan ook nooit een enkel vermoeden gehad dat jou vriend dit had??
    Ik vind het echt vreemd, sorry...

14. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Wow kreeg echt even kippenvel van je verhaal! terecht dat je boos geworden bent zeg.

15. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Nee, ze zijn niet dom, maar als het niet belangrijk voor hun is, waarom dan vermelden. Echt, ze kijken zo anders tegen de wereld aan, dat dit heel moeilijk te begrijpen is.

16. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ik heb dan ook asperger, maar ik zag weldegelijk het nut van het melden erin. Heb het direct met mijn man (toen net een week m'n vriend) gemeld. Ook toen we het over de kinderwens hadden direct erover gehad hoe of wat qua erfelijkheid door mijn asperger.

Ik kan me eigelijk ook niet voorstellen dat ik zoiets zou verzwijgen voor degene waarvan ik hou

Schaamte oké, ik vond het ook echt niet tof of stoer om aan m'n vriend toen te vertellen, maar vond het wel belangrijk om te melden zodat hij weet waarom ik af en toe zo reageer of doe, en ook met het oog op de kinderwens enzo

Misschien dat het een mannending is, maar niet alle autisten verzwijgen het omdat ze zich van geen kwaad bewust zijn, ik vind het namelijk weldegelijk een belangrijk iets om te melden aan m'n partner.

Weet de werkgever van degene met autisme dan niks? Zoiets moet je ook vermelden tijdens een sollicitatiegesprek, mocht er later iets zijn op het werk en dit is nooit vermeld kun je er problemen mee krijgen

Ook met een levensverzekering voor een huis kopen
    Mijn premie zou toren torenhoog worden doordat ik autisme heb
    Niet dat je daardoor korter leeft, maar gek genoeg vinden hun het reden genoeg om 5 dubbele premie te vragen. Wij hbben dus maar 1 levensverzekering, omdat die van mij niet te betalen zou zijn

17. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn

Valt van dr stoel. WTF!?
    Echt niet normaal zeg.
    Maar wat je zegt over dat jij Asperger hebt en het je niet kan voorstellen dat je dit niet zou vertellen.
    Ik kan me dit heel goed voorstellen ergens. Maar dan vanuit mijn ex uit.
    Vanuit mijn zoon uit weer helemaal niet. Ook al verteld hij uit zichzelf nauwelijks dingen behalve als het hem door het hoofd spookt en dan MOET het er ook uit (vroeger hebben we hem af en toe gezegd even 5 minuten zijn mond te houden want je kon er soms geen woord tussen krijgen ;))
    Elk soort autisme is anders maar elke autist zelf ook. En dan heb je daarbij nog het pakketje aan karakter trekken en je geschiedenis. Waarvan zoals ik nu lees de man van MamaVanGillian een erg vervelende en waarschijnlijk nogal traumatische heeft.
    Als zijn moeder uitgesproken heeft waarom ze hem niet moest kan ik me HEEL erg indenken dat je er dan echt niet makkelijk voor uit komt dat je autisme hebt. :(

18. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn

Klopt helemaal!
    En andersom ook. Soms vermelden ze dingen en dan denk je huh?
    Wij grappen hier af en toe dat Miky jule de la turret heeft (overigens ook aanverwant aan) omdat hij er soms dingen uitflapt als donderslag bij heldere hemel en dan staan wij elkaar aan te kijken van zijn wij nou gek of snappen we hem gewoon niet. Wij zien dan de nut niet van de informatie of wat dit ins hemels naam met het gespreks onderwerp te maken heeft. En hij kijkt ons dan weer aan van "Nah dat is toch logisch!?" :D

19. MamaVanGilani

Hey geeft niets, had t zelfde als jou gereageerd denk ik. Nee want ik was helemaal nie bekend met PDD-NOS. Ik wist wel dat zen ene hersenhelft beter functioneert als de andere! Maar ik heb niemand in mijn naaste omgeving met autisme of iets.. Dus heb t nooit klunnen vergelijken! Hij is wel heel erg dyslectisch en plakt zinnen verkeerd, maar ja da doen wel meer mensen..

20. Kruimelmuis

Kruimelmuis Bekend lid

4 jun 2011
    672
    28
    28
    Vrouw
    Moeder. Student social work (AD)
    Emmen
    #80 Kruimelmuis, 3 apr 2012
    Laatst bewerkt: 3 apr 2012
    Hier nog een of ik kom binnen &manlief +dochterlief zitten onder haar maaginhoud...
    Hij ziet het soms / vaak gewoon niet..

Hij heeft dan autisme dus ben er inmiddels n beetje aan gewend maar leuk is t niet..

Hij vroeg me eergisteren hoe vaak ze een schone luier moet...
    3 op een dag had hij normaal gevonden..

Edit: had alleen de 1e pagina gelezen..

Deel Deze Pagina