Na de Sinterklaas, ik vind het zo'n gek gezicht als mensen in november het hele huis al voor kerstspullen hebben
Bij ons komen de kerstspulletjes 12 december van zolder. Ik ben 11 december jarig en met al die visite vind ik het makkelijker om het een dag later te doen.
Esmee is 11 december jarig.. We zitten nu in dubio of we meteen als de sint weg is de boom opzetten of pas na Esmee haar verjaardag ivm de ruimte.. Al gaat dit jaar onze kunstboom in de kamer.. Heb afgelopen 2 jaar een echte gehad maar Esmee kan er niet goed tegen.. Wel komen er al eerder leuke kerstatributen in huis. Gezellig!!
Normaal eigelijk op 6 dec. maar nu vieren we sinterklaas op die dag bij me schoonouders dus denk dat ik met me man savond's de boom en spullen naar benden haal en de boom in me kaar zet. en dan samen met dochter lief de ballen in de boom ga hangen. of mischien ook wel al die avond ligt er aan hoe graag ik het al wil doen en twijfel of het wel handig is als ze gaat helpen en er daarna niet meer aan mag zitten
zaterdag 5 december ik doe het altijd op de zaterdag het dichts bij de sinterklaas, en dat kan er dus voor of na vallen... vind het altijd zo gezellig als het weer mag
Ik denk ook dat ik dan maar op 7 decmber doe. Wel vervelend, want doe het normaal altijd in het weekend. Mijn man is door de week niet thuis, en ik zie het niet zitten om het te doen als Valerie wakker is. Maar een week wachten vind ik ook niet leuk, want hij gaat er bij ons op 31 december altijd weer uit omdat ik 1 januari jarig ben. Dus dan maar op een avond de boel opzetten.
Hier hetzelfde, altijd eerst Sinterklaas voorbij laten komen en dan pas de kerstboom naar beneden En we halen alles weer weg na 6 januari (3 koningen)
Wij doen het pas na de sint, dus of het weekend van 6 december of het weekend erna. Is maar net hoe het uitkomt. Zeker niet voor de sint, vindt ik niet leuk voor degene die wel aan sinterklaas doen.
Wij zetten hier de kerstboom zes december op. Toen ik nog niet samen was met m'n man deed ik dat veel later en de lichtjes deed ik pas kerstavond aan, maar mijn man moet en zal die boom zes december opzetten. Ik vind 't goed, als ik dan kijk naar de snuiten van mijn zesjarige dochter en mijn bijna veertigjarige man, zo ontiegelijk tevreden met zo'n mooie boom, vind ik 't wel waard om m'n eigen tradities te laten schieten...
Wij halen de boom ongeveer 1,5 week voor kerst. Normaal neem ik altijd een grote. Dit jaar ga ik voor een Nordman-spar. Ik neem dan wel een kleintje, want die dingen zijn echt achterlijk duur. Maar ja, ik heb geen zin om dit jaar weer het hele huis onder de dennenaalden te hebben.
Ik begin altijd op 6 december met de kerstversiering. En dan is het ook altijd een megadruk bij de bouwmarkt (ga altijd naar Hornbach voor een boom) bij de kerstbomen afdeling.
Eind november denk ik. Met de boom dan, andere dingetjes komen wel wat eerder. Ik heb een hekel aan de sint
Heb nog niet alles gelezen dus misschien heeft iemand anders het al gezegd maar er klopt iets niet Je zegt 30 dec jarig maar in je onderschrift is ze een maand eerder jarig Maar hier komt alles na de Sint. En na oud en nieuw weer weg ivm verjaardag op 6 jan
Wij ook 6 december. Vorig jaar hadden we hem al eind november staan, maar dat komt omdat we die kunstboom toen net nieuw hadden gekocht bij het tuincentrum en ik het te leuk vond om hem op te tuigen.
Mijn man is helemaal idolaat van kerstspullen in huis, en die had het er over om volgend weekend al te beginnen met versieren! En dan komt hier niet alleen een kerstboom te staan, nee, ook een kerstdorp, op onze dressoir. En van allerlei versiersels en lichtjes om op te hangen en neer te zetten en weet ik het allemaal. Het lijkt hier net een hoerenkast met kerstmis.