Hoi mama's, Ik heb even een vraagje... Mijn dochtertje van nu bijna 6 weken krijgt kruidvat voeding extra care ivm de krampjes en moeilijke ontlasting die ze had. De krampjes gingen gelijk weg maar met dr ontlasting bleven we aan sukkelen. NU krijgt ze 1x per dag in een fles lactulose en poept ze weer goed . Maar nu is mijn vraag; wanneer kan je weer terug over stappen naar de standaard voeding? Als ik dit doe; komen de krampen dan weer terug? Kan ik dan bijv. eerst met 1 schepje standaard erbij doen en dan steeds zo opbouwen? Of gewoon nog even een tijdje op extra care blijven? Ik hoor graag van jullie..
Onze dochter heeft ook heel erg last gehad van krampjes en haar ontlasting. Wij gebruikte de comfort voeding van Etos, hier zit johannisbroodpitmeel in waardoor de fles af en toe wat dik werd. We zijn pas overgestapt naar standaard voeding toen onze dochter erg hongerig werd (er bleef bij iedere fles wel een bodempje voeding achter in de fles ivm johannisbroodpitmeel). Ze was toen zeker al 3 maanden oud. Ik heb eerst contact gehad met het cb. De overstap ging ook niet helemaal vanzelf. We hebben het rustig afgebouwd en we merkte wel dat haar darmen er soms toch last van hadden. Dus mijn advies is om niet te snel over te stappen en bespreek het eerst even op het cb. Succes!
Even ter aanvulling op Roosje, of eigenlijk mijn eigen ervaring. Ik gebruik de comfort van het kruidvat in combinatie met de standaard. De redenen die jij geeft is er een van dat we dit zijn gaan doen. Ik geef flesjes van 180+6 en dan in de verhouding: 4 comfort/2 standaard. Dit bevalt ons zo erg goed. Noor is ook nog eens erg gulzig en slecht te verzadigen vandaar dat we (nog)niet overgaan op de standaard. Deze verhouding in combinatie met een 3 standen speen zorgt er voor dat ze langzamer drinkt, meer verzadigd en dus tevreden is. Bovenstaande zorgt ervoor dat de krampen verdwenen zijn en haar ontlasting beter gaat. Overigens ook in overleg met het cb.
Bedankt voor jullie reactie's.. Ik blijf gewoon deze voeding nog gebruiken en hebt t er de volgende keer met het cb over.. Lijkt me indd wel slimmer!