Hallo, We zitten nog te twijfelen tussen 2 meiden namen. Laat svp weten welke jullie het leukste vinden en waarom. Isa Norah We zijn wel bang dat Norah een beetje oudewets overkomt of valt dit mee? Ben benieuwd. Ook zoeken we nog steeds DE doopnaam voor haar. De oma's heten Joke en Hermien. We hadden eerst Jolien/Jorien, maar mijn man vind t niet echt mooi. Lastig is het. We willen het liefste wel een beetje moderne doopnaam, geen herma ofzo. Alvast bedankt! Groetjes Esra
Ik zou eerder kiezen voor Norah. Ik denk daarbij aan de zangeres Norah Jones en daarom lijkt het mij althans geen ouderwetse naam. Ik weet dat Isa een populaire naam is, maar ik moet toch steeds denken aan de achterneef van mijn (Turkse) vriend, die Isa heet; Isa is nl. de Arabische naam voor Jezus en dan ook een jongensnaam Vanwege die associatie zou ik eerder kiezen voor Iza, Isabeau, Ida, Isabelle, Isadora oid... Als doopnaam lijkt mij Jolie (op z'n Frans uitgesproken) een mooie combinatie: Norah Jolie
Ik vind beide namen wel leuk, maar vind Isa toch net ietsje leuker (en Iva nog leuker maar dat vraag je natuurlijk niet). Ik kan niet zo goed uitleggen waarom, ik denk dat ik de klank van Isa net iets mooier/fijner vind dan de klank van Norah. Ik vind Norah trouwens totaal geen ouderwetse naam of ouderwets klinken! Ik zou Norah zelf als Nora schrijven, maar dat is natuurlijk helemaal aan jullie
Ik denk er hetzelfde over als AngelaK, vanwege de Arabische afkomst van mijn man heb ik bij "isa" de associatie met Jezus en in mijn beleving is het ook een jongensnaam, waardoor ik absoluut voor Norah zou kiezen. Prachtige naam vind ik, en helemaal niet ouderwets.
Ik vind Isa erg mooi. En dan met de doopnaam Jolien, klinkt erg mooi. Norah vind ik inderdaad ouderwets..sorry!
Voor de doopnaam (Joke+Hermien) vind ik Jolien (bij Isa) en Jorien (bij Norah) erg goed, maar als dat het niet wordt, misschien: Jolie Jodie Joëlina Jeanine / Janine / Jeanien Juline Jolice Julieke Jolieke Jasmine Jadeline / Jadelien Jaline / Jeline / Jalien / Jelien Joalina / Joalien / Joaline Jocelien / Joceline / Jocelina Jori / Jorie Jorianne Jannieke / Jannike / Janniek (Anniek / Aniek) Jorine Marlieke Sofieke Fieke Hieke Holly Romy Emine Ineke Philemien Jomy / Jomi Helene Mieke
Leuke namen!! Ik heb op Norah gestemd. Isa vind ik iets te gewoontjes, Norah is klassiek, niet ouderwets in mijn ogen. DOopnamen; mijn moeder heet ook Joke! Als ik een meisje krijgt, gaat ze voluit Johanna Helena Catharina heten, roepnaam ANna. (Johanna - Joh = Anna! ) Waarom geef je geen twee roepnamen? Bvb: Norah Johanna Hermina/ Hermiene. of anders: Nora Johanna Mina of Norah Hannah Mina of Anna Mina, maar dat klinkt meer als een naam. Samenvoegen tot 1 naam vind ik minder leuk, het is dan moeilijker om de vernoeming erin te 'spotten'. Vernoemen vind ik persoonlijk toch wel dat het duidelijk tot de naam terug te leiden moet zijn, anders heeft het weinig zin. Ik vind het juist wel plechtig/mooi/officiëel als de doopnaam iets ouderwetser is
Ik wilde eerst op Isa stemmen, maar heb toch voor Norah gekozen. Vind het beide mooie namen, maar Isa komt al veel vaker voor.
Ik vind het wel degelijk kunnen en van deze tijd om samen te voegen om tot 1 vernoeming te komen..daarbij, het gaat toch om het idee dat je kindje 'vernoemd' is? Vind het belangrijker dat we de namen mooi en modern vinden dan om perse op de ouderwetse manier te vernoemen. Maar dat is mijn persoonlijke mening...
Ik heb op Norah gestemd, hoewel ik Isa ook heeel mooi vind! Vind de afkorting Noor(tje) heel leuk als het klein is dus daarom op Norah gestemd. Succes met kiezen
Haha ja dat kan natuurlijk, ik spreek meer uit mijn persoonlijke ervaring. Mijn 2e naam is Anne , vernoemd naar mijn oma die Annie heet, omdat mijn ouders Anne wat vlotter vonden. Laatst zei ik een keer: "Leuk he oma, dat ik naar u vernoemd ben?". Zegt ze: Nee hoor, dat is geen vernoemen.... Is een heel andere naam". Toch jammer :S Je hebt trouwens wel gelijk hoor, maar soms vind ik de vernoeming wel erg ver te zoeken. Zo heb ik een nichtje genaamd Danique, en haar ouders beweren dat dat een vernoeming is naar oma Henny.. Waar dan :S . De enige overeenkomst is dat er ook ergens een -Ie klank in zit
Bedankt voor al jullie reactie's!!! De meningen zijn verdeeld, lastig... We hebben nog even de tijd (27weken nu), dus we lezen nog even mee en hopen op meer reactie's. Persoonlijk vind ik Jolien nog de leukste doopnaam, dus proberen mijn man maar eens over te halen. Groetjes Esra