Hallo Dames, Ik zit met de vraag of ik te maken heb met een beginnende miskraam. Afgelopen zondag en maandag heb ik licht bloedverlies gehad. Dinsdag had ik alleen 's-avonds zeurende pijn in onderbuik, maar geen bloedverlies. Diezelfde dag heb ik een spoedecho gehad. Het hartje klopte en het groei was precies op schema (2,4 cm met 8 wk en 6 dagen). Woensdag hevige buikpijn onder in mijn buik met krampen en rood bloedverlies zonder slijm. Dit keer was het 4-5 druppels bloed. Donderdag had ik gewoon weer witte vloed en haast geen buikpijn en vandaag heb ik weer steken in mijn buik, zeurende pijn onderin mijn buik en de zijkant, maar geen bloedverlies. Als ik lig en rust gaat het weg, maar als ik me inspan krijg ik weer buikpijn. Verder heb ik al die dagen pijn in mijn onderrug die een beetje uitstraalt naar mijn rechter bil/been. Ik heb in mijn vorige zwangerschap last gehad van lichte vorm van bekkeninstabiliteit. Heeft deze hiermee te maken of wordt het een miskraam? Hoe lang moet ik dan wachten tot de bloeding echt doorzet? Help
Hoi Cikota, het klinkt niet als een op hande zijnde miskraam, maar meer als nu al banenpijn, het kan inderdaad helemaal doorstralen naar je benen en hoe meer zwangerschappen hoe erger en eerder je deze klachten kunt hebben. Het blijft natuurlijk een spannende periode, maar vooralsnog klinkt het niet erg. Bekkeninstabiliteit zou nu al erg vroeg zijn. Zo klinkt het niet, maar hou het wle goed in de gaten en op tijd aan de bel trekken bij een fysio of een osteopaat. Groetjes Brigitte