Ik moet morgen voor de eerste keer naar de verloskundige maar heb echt geen idee wat ik kan verwachtten.. Hoe ging het bij jullie?
Mwaw verwacht er niet teveel van, ze vragen een heleboel dingen, of het je eerste zwangerschap is, je ooit soa's hebt gehad, of er aangeboren afwijkingen voorkomen etc. Verder nikks hoor, geen echo (doorgaans) en hartje luisteren kan al helemaal nog niet. Dus stel je er niet teveel van voor. Maar je krijgt wel info mee om een afspraak voor de termijnecho te maken, das wel weer leuk.
Bij de intake vroeg de vk van alles over familie, bepaalde ziektes ed. Krijgt informatie mee over de combinatietest en verteld je wat je in de volgende controles kunt verwachten. (bloeddruk opmeten ed.) Afspraak maken voor de echo. En ik kreeg een leuk koffertje mee met wat tijdschriften en folders en een knuffeltje.
Op de site van de vk hier zag ik wel staan dan je eerste keer komt met 7-9 weken en gelijk echo krijgt en met 10-12w weer. Ik moet ook nog afspraak maken met vk, zo nieuw allemaal dit!
Oke ik heb 1 april mijn laatste menstruatie dag gehad dus dan zou ik deze week in mn zevende week moeten zitten is mijn eerste kindje en ben echt superzenuwachtig!!
De eerste keer dat ik naar de vk ging (intake) kregen we idd ook veel vragen, zoals Annethamar al zegt, over familie, bepaalde ziektes enz. Ook kregen we informatie mee over de combinatie test en ook werd mijn bloeddruk gemeten en moest ik wegen. Ik heb wel een echo gekregen ik was toen 9 weken en ook gelijk een afspraak gemaakt voor de termijn (12 weken) echo. @Dnies, Spannend allemaal he! dan krijg je wel een echo denk ik morgen, misschien een binnenwaartse echo dat ligt er denk ik aan hoe goed ze het kunnen zien met een buik echo. Succes en veel plezier morgen bij de vk!
Ik ben naar de verloskundige geweest het is echt nog ienieminie ben ong 6 weken het hartje klopte wel al!! Kreeg ook een tas mee met allemaal leuke boekjes en wat spulletjes voor de baby
Gefeliciteerd meid, spannend he die 1e keer. Ik kreeg ook een hele leuke zwitsal tas, met allerlei boekjes.. proefmonsters enz. Kvind al die baby dozen ook zo leuk, die je overal kan aanvragen!